/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Har i øjeblikket ingen lyd overhovedet
Fra : jensviggo
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 27-04-10 19:20

maskinen er blevet formateret hos en kammerat.
Det er en xp, hvordan mon jeg får lyden tilbage?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-10 19:22

Du skal installere drivere til bundkortet fra den CD som hører til comp. (motherboard / utility)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-04-10 19:37

som eyvind skrev.
du kan eventuelt downloade driveren til lydkortet men det ik sikkert du får det hele med så.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-10 21:06

Sidste jeg skulle rette en ligende fejl, var der bare skruet ned på en volumeknap, der var monteret i kanten af en bærebar PC. Manden havde haft PC i flere år uden at vide at der var en sådan skrue op og ned knap på maskinen...

Så det behøver ikke være en program fejl...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-10 22:24

Gå ind i kontrolpanel -System -Lyddriver .Slet driveren hvid der er en ellers skal der være en gul 3kant sluk og tænd maskinen igen og den installerer selv nødvendig driver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-10 07:41

Altså - efter formatering af harddisk .......................så skal bundkortdriverne installeres.
Har du dem ikke så skal de findes evt. på nettet.
Bundkort/motherboard - drivere er nødvendig for kørsel af alt andet.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-06-10 10:28

maskinen er født med vista, men pga, at der ikke var stavekontrol på dansk (måske dumt), formaterede jeg, og installerede jeg XP, og så var lyden væk, jeg har prøvet at hente driver på nettet, men uden held indtil videre, så det er ikke godt

jens viggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-06-10 11:44

i kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering, er andre enheder- andre PCI-broenheder-lydenhed på high definition-audiobus samt multimedieskærmkort markeret med et fedt gult spørgsmålstegn

jensviggo