/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Problemer med mailliste?
Fra : kbisgaard
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 27-04-10 09:25

Hej alle
Jeg er ved at lave en hjemmeside for en tennisklub hvor alle medlemmer med oplysninger ligger i databasen. Jeg skal lave et mailsystem, hvor man kan sende en mail til alle medlemmer, men kan ikke få det til at virke. Kan ikke lige se hvor fejlen i koden er?
Kode
<?php
$connection = mysql_connect($host,$user,$password) or die(msyql_error());
mysql_select_db($database) or die(mysql_error());

$sql = "SELECT * FROM medlemmer GROUP BY email";
$result = mysql_query($sql,$connection);
$antal = mysql_num_rows($result);
echo "Sendt til $antal medlemmer";
$header = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$header .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8" ." \r\n";
$header .= "From: Tennisklub";
$besked = nl2br($_POST[besked]);
while($row = mysql_fetch_array($result)){
   $email = $row[email];
   mail("$email",$_POST[emne],$besked,$header);
}
?>

Grunden til "group by" er, at der er flere familiemedlemmer som er tilmeldt med den samme mail, så bare for at undgå at de får mailen flere gange.

Nogen som kan se fejlen?

Venlig hilsen
Kasper Bisgaard

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-10 17:30

Jeg kan ikke se hvilken fejl du får når du prøver....

Men umiddelbart undre jeg mig over 2 mellemrum, men jeg kan ikke lige se om de skulle hvave betydning.

De forekommer lige før punktum ved lighedstegnet efter $header

Citat
$header = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$header .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8" ." \r\n";
$header .= "From: Tennisklub";

vh Ben