/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
2 e-mail på hver sin pc
Fra : niss45
Vist : 2599 gange
200 point
Dato : 26-04-10 22:27

Hej.
Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med dette.

Bruger yousee, og har 2 mail adr. som jeg vil have delt på hver pc.
Som det køre nu komme alle mails ind på begge pcér og har den ene pc ikke været brugt til mail nogen tid, og derefter skal sende mails, henter den samtlige mails ind for flere dage for begge mail adr..
Bruger iøvrigt og KUN ms outlook. henholdsvis 2003 og 2007

Jeg har talt med yousee som ikke giver support på ms outlook, men sendte alligevel en vejledning til outlook expres, og kan ikke se den hjælper til at sætte ms outlook rigtig op, så man ikke henter den andens mail ind.

Alt hvad der ikke har med mit spørgsmål giver jeg ikke point for. SS

Niss

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 22:32

Du skal bruge brugernavn, kodeord og servernavn på din e-mail hos yousee.
Kig i de papir du har fået fra yousee og indtast dem på den computer du vil se det på i outlook hvis du vil bruge det program.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 22:38

Lad være med at bruge Outlook eller Olutlook Ekspres, få jer hver en hotmail konto eller en g-mail konto. Den kan i bruge fra alle andre computere.

Jeg gør selv det samme.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-04-10 22:39

Netop, det har jeg gjort, og brugt hver vores mail adr, på hver vores pc, og derved kommer alle mails ind på begge pc.

Niss

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-04-10 22:41

Læs hvad jeg skrev bruger KUN MS OUTLOOK og gider ikke g-mail fis, som jeg høre og læser andre har problemer med .

Niss

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-04-10 22:42

Har du to kontoer eller er det kun en konto med to mail alias på?

Hvis det er to kontoer (lad os kalde dem A & B) så sletter du konto A på computer 1 og konto B på computer 2

Hvis det kun er en konto med 2 mail alias så har du et problem, den henter jo ikke mailalias men selve kontoen, dvs. begge alias bliver hentet. man kan så sætte et filter på så den filtrerer det ene alias fra men de skal jo stadig hentes

Alternativt kan du jo sætte computer 2 til ikke at hente post men kun sende

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 22:42

Kører i begge maskiner gennem en router når i skal på nettet?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-04-10 22:46

Bruger en konto med 2 mails alias. og har en mail adr. på hver sin pc.

Den vejledning yousee sendte mig , kan man gennem regl opsætning lave så de hentes enkeltvis på hver sin pc.

Og ja køre gennem en trådløs router fra yousee, mrk. netgear.

Niss

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-10 22:50

Der er lige noget andet du kan prøve, brug mail adresse i stedet for 12 ciffer kunde nummer under kontonavn 120********* så brug mailadresse@mail.dk, i outlook kan man ikke lave regler som hent ikke fra server, og tdc "yousee" er begyndt at godkende mail adresser som konto navn. Så det ses som 2 selvstændige konto, men du skal dog nok stadig have samme kode ord, det mener jeg ikke du kan have forskelligt.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-04-10 23:02

Som jeg kan se skriver du at Yousee kan godkende mail adr. som erstatning for konto nummer
Lyder fornuftigt nok, men kan vel ikke skifte konto ud med mail adr. når der kun er en mail adr. som erstatter kontoen, jeg / vi har jo kun en konto med 2 mail alias. Og de bruger samme konto nummer, eller hva´?????

Niss

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-04-10 23:15

> frosty. Har forsøgt med mail adr. istedet for konto nummer.
På min pc med min egen mail er det ok, modtager ikke mails fra den anden pc, men pc 2 modtager for os begge , trods det at der også er skiftet konto ud med mail adr.

Niss

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 23:34

Citat
Læs hvad jeg skrev bruger KUN MS OUTLOOK og gider ikke g-mail fis, som jeg høre og læser andre har problemer med

HAHA hvor er du sjov... det jo netop DIG der har problemer med at bruge outlook.

Tror mig hvis du ikke kan finde ud af outlook og andre email programmer så opret en e-mail hos hotmail eller yahoo eller gmail det er MEGET lettere i længden.
På den måde kan du også check din e-mail på andres computere uden du skal til at ændre på deres computer... og for eksempel hvis du er i udlandet.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-04-10 23:40

GG. Ja jeg kan også sende flere hundrede rettelser til alle dem som jeg har sendt min mail adr. til eller bare bruge webmail hos yousee.
Og jeg kan godt finde ud af at bruge outlook, men da det ser ud til at der ikke findes rettelser som kan dele mail adr. er der et problem i outlook og ikke at jeg ikke kan finde ud af brugen .
Takker dog for din oplysning alligevel SS

Niss

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-10 09:06

TDC (og måske yousee) kan videresende til gmail.
gmail kan modtage og sende som om det er den originale adresse.
gmail kan håndteres i mange mailprogrammer
gmail kan også håndteres via web og stadig kende forskel på hvor mails kommer fra og hvor de skal hen. Med filtrering kan du vælge hvilke mail der tilgår dig.

Det kræver dog at du sætter dig lidt ind mailsystemet.

Jeg har flere mail-adresser fra forskellige udbydere incl. min egen mail og de kører alle gennem gmail.
En stor fordel er at der er masser af plads til at gemme mail hos gmail.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-04-10 10:51

niss45

det burde den jo netop ikke, hvad er det for en outlookexpres eller outlook der henter begge, har du slettet regel for post??

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-04-10 10:52

retter til outlook 2003 eller 2007

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-04-10 11:01

>frostys. Jeg har ikke oprettet regler i hverken 2003 eller 2007.

Niss

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-04-10 11:04

>frostys. det er i outlook 2003 som køre på pc 2, der henter mails fra begge mail adr.

Niss

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-04-10 11:27

Hejsa
den eneste måde det kan lade sig gøre på, når du kun har en konto men 2 alias'er

på pc 1 skal du oprette en regel, hvor mail til mailadresse 2 skal den undlade at hente
og på pc 2 skal du oprette en regel hvor mailadresse 1 skal den udnlade at hente

på den måde får du skilt de 2 mail adresser fra hinnanden.

og du kan sende til mailadresse 2 fra mailadresse 1 uden pc 1 henter mailen og omvendt.
brug guiden regler i outlook

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-04-10 11:54

>dk. Og hvor er det så lige det gøres i outlook 2007 under regler, jeg kan ikke se der er mulighed for at lave den slags regler i outlook.
PC1 køre med min egen mail adr. pc2 køre med en anden mail adr. og disse 2 mail adr. skal kun hentes ind på hver sin pc.
Begge mail.adr. bruger samme konto.
Jeg er godt klar over det er nødvendigt at undlade den andens mail skal hentes ind på den anden pc. men synes ikke det ser ud til det kan laves sådan i outlook 2007

Niss

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-04-10 12:01
Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-04-10 12:07

Jeg forsstår dig sådan, at du har to mailadresser på samme mailboks.
You see er jo TDC, og de giver jo mulighed for op til 5 mailadresser i samme postkasse.
Det vil i dette tilfælde sige, at hver adresse henter alt i postkassen.
Det er der ingen grund til, da det vil være nok at aktivere den ene adresse, som så henter alt.

Jeg bruger det, at jeg kan hente post fra begge mine maskiner, men kun i en bestemt rækkefølge, da den ene henter et kopi af alt post og den anden henter alt og tømmer postkassen.

Det vil igen sige, at hvis jeg først henter alt og tømmer postkassen, så kan den anden maskine ikke se nogen post, når den skal hente, da postkassen er tømt.

Det kan du selv styre i opsætningen af postprogrammet.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-04-10 12:16

Som det er nu bruger jeg kun 2 mail adr. og de skulle gerne hente hver sin post på den enkelte pc hvor mail adr. er oprettet.
Det der så sker når jeg skriver mail adr. ind istedet for konto nummer er at jeg på pc1 henter min egen post ind, men på pc2 hentes alt post ind også det post som pc1 har hentet, den skulle jo kun hente sin egen post.

Niss

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-04-10 20:41

Hej niss45

Det kan ikke lade sig gøre med MS outlook. Kun med outlook express vil det være muligt (og selvfølgelig andre programmer)
Har selv forsøgt, men konstateret, at det ikke er muligt at opsætte regler i MS outlook

Der er dit svar!

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 28-04-10 12:02

Citat
Som det er nu bruger jeg kun 2 mail adr. og de skulle gerne hente hver sin post på den enkelte pc hvor mail adr. er oprettet.
Det der så sker når jeg skriver mail adr. ind istedet for konto nummer er at jeg på pc1 henter min egen post ind, men på pc2 hentes alt post ind også det post som pc1 har hentet, den skulle jo kun hente sin egen post.

'Så er der kopi på server, kig i outlook om du ikke har sagt gem kopi på server, ellers er det hos udbyder det er galt, FOR du har HENTET post på server, og denne burde være "tom" for denne post

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 29-04-10 18:46

>frostys

Desværre, ingen af mail adresserne har under opsætning markeret der skal gemmes på server, så det er ikke der årsagen ligger.
Som CiviC skriver kan det ikke lade sig gøre i outlook da der ikke er mulighed for at lave regler for den slags.

Niss

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 30-04-10 22:04

Tak for svaret frostys.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-05-10 12:32

Niss

Prøv lige - Outlook - funktioner - e-mail konti - vis rediger - flere indstillinger - avanceret - Det er der du har mulighed for at gemme kopi på server antal x dage indtil de er hentet. Ellers prøv når du har hentet på din egen så se om de stadig er på server. Ellers ikke flere ideer.

Takker for point, selv om det kun var en del løsning