/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvem er til grin???
Fra : ram2
Vist : 530 gange
200 point
Dato : 01-05-03 16:55

Er vi til grin???

Tak for kaffe. Jeg fik lige noget galt i halsen, da jeg læste nedenstående:

http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=137248

Denne hædersmand Torben Schreiber som på sin møbelfabrik har 4-6 unge kriminelle i arbejde, har påtaget sig den store opgave, at lære de unge, at man går på arb. hver dag, ikke spiser med kasket, og sidst men ikke mindst, husker at sige tak for mad.
Netop disse 3 ting, som der jo nævnes i artiklen, er jo så fundamentale for at man senere kan begå sig i samfundet, samt ikke at forglemme, at man går til spejder selv om man ikke har lyst.

For denne kæmpe uselviske indsats modtager denne brave mand den symbolske sum af 50.000 kr. pr. md. fra staten og har selvfølgelig gratis arbejdskraft på sin møbelvirksomhed.

Den gæve mand har en besparelse på ca. 80.000,- kr. pr. md. i lønudgifter, og får derudover 5*50.000,- kr. = 250.000,- kr. i, hedder det resocialiseringsydelse??, i alt 330.000,- kr. pr. md. svarende til 3,96 mio. om året, eller 5.000 kr. i timen, hvis det forudsættes, at han arbejder med de unge 160 timer om måneden.

Ikke spor for meget, for at lære sådanne nogle barylere at sige tak for mad og spise uden kasket, så de senere kan klare sig i samfundet.

Man skal nok lige fraregne værdien af kost, logi samt evt. lommepenge. Disse udg. er er nok indregnet i genopdragelseshonoraret

Fra artiklen i BT:

[citat]
Det ligner en ren luksus-afsoning, men der er en mening med de meget frie og private forhold.
»Hos os kan de unge se, hvordan vi går på arbejde hver dag, hvordan vi sender vores egne børn til spejder, selv om de ikke lige har lyst, og hvordan vi lægger dem tidligt i seng.
De kan se, at man ikke spiser med kasket på, og at man siger tak for mad.
Alt sammen helt grundlæggende for at klare sig godt i samfundet, men langtfra noget, alle har med sig hjemmefra,« lød det fra Torben Schreiber, da han sidst år lod sig interviewe af Det Kriminalpræventive Råd, der skrev om den meget usædvanlige fængselsafsoning i Tørring. [/code]

Ja, vi er til grin!!!!!!!!!!!!!
Jeg græmmes
Ram2

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 01-05-03 17:38

Hej Ram2

Jeg kan kun give dig ret, men der er desværre mange andre historier fra samme støbeske. Der vil al'tid være nogen som udnytter vores samfund. Vi kan kun som du gør det, gøre opmærksomt på det... selv om man havde lyst til en masse andet (vist nok noget med bål og brand + en masse andet).

Hvad med om vi f.eks havde max. loft på, hvor meget der må udbetales til "flygtninge"? For mig ville et loft på, hvad der udbetales til vores pensionister være fint. Hvorfor dog behandle "vores egne" dårligere? De har trods alt været med til at opbygge det samfund vi lever i lige nu - på både godt og ondt. Der må sidde et par stykker eller to og græmmes over dette på vores "fine" plejehjem.

Godt indslag ram2

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-05-03 17:39

NB: Glemte helt at svare på dit spørgsmål... ja vi er til grin og det i STOR stil.

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 07-05-03 01:02

Tak for svaret CLAN.

Det kunne vi to da hurtigt blive enige om,

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 06-03-04 16:40

Jeg er enig....så er vi tre
Shit en skod dag - er nødt til at læse tråde der er 8 mdr. gammel

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-03-04 16:54

>Frida.

Sig mig sidder du og muller rundt i gl. spørgsmål?

Nå, men det er da dejligt, at du er enige med CLAN og mig. Du er jo osse en pige med begge ben i næsen, der straks ser disse tåbeligheder

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 06-03-04 17:19

Nope...det er ikke mig der har "BEGGE" ben i næsen...tror du tænker
på en heeeelt anden

Ja jeg muller - er der noget galt i det?

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-03-04 17:22

>Frid.

Nåå nej - du har dem jo på jorden... tanketorsk - Man skal jo ikke skære alle over med een kam

Nej nej - Du muller bare videre

Ram