/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Oprette Server. Jeg har router.
Fra : elxx
Vist : 461 gange
300 point
Dato : 01-05-03 16:52

Hej. Jeg prøver at oprette en server i "Raven Shield". Jeg kan godt selv komme ind og min ven, som er på samme lokalnetværk som mig, kan joine via IP. Ip-adresserne er dem som routeren giver til de forskellige computere på netværket, og de virker derfor kun på den side af routeren hvor jeg befinder mig. Derfor er det kun inden for huset man kan joine min server. Jeg vil have, at hele verden skal kunne joine mig, men der kommer ingen.
Det er sikkert noget med routerens indstillinger, men jeg har hørt om andre som har oprettet server bag en router. Nogen der vil være så venlige at hjælpe???

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 01-05-03 18:23

Jeg tror bare, at jeg skal give hver PC som er bag routeren deres egen IP-adresse, frem for dem som routeren giver, men hvordan hved jeg ikke hvordan.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 21:19

gå ind på www.myip.dk Der kan du se din ip. Det er så den man skal bruge for at joine din server. Den du har problemer med, hedder sikkert noget med f.eks. 10.0.0.2, hvilket kun er dem inden for routeren som kan bruge.

Hvis jeg er helt galt i byen, så sig lige til

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 01-05-03 21:28

Jeg kender godt den adresse. Min router giver mig adressen 192.168.1.10x hvor x er computernummeret indenfor hustandenm, altså bag routeren.
En jeg kender kan desværre ikke joine med den IP jeg kan se på www.myip.dk, men kun min ip som hedder 192.168.1.100. Når jeg laver et spil, kan jeg se at det er den forkerte IP-adresse der bliver brugt, altså 192.168.1.100.
Men der er jo nogen der kan få det til at virke.
Alle skal lige vide at det er en "Linksys BEFSR41"-router fra TDC.

Kommentar
Fra : jonfs

Dato : 01-07-03 22:44

For at det skal virke skal du have en nat'ing op at køre.
alle de maskiner der sidder på indersiden har en adresse der hedder 192.168.1.XXX - det bliver nat mange til en adresse på ydersiden af routeren. for at det skal virke skal der en NAT regel ind der sigere alle udefra der forsøger at nå "ip-port Raven Shield" på ekstern adresse (hos TDC typisk en 62.242.xxx.xxx) skal NAT til intern eksempelvis 192.168.1.125 "ip-port Raven Shield"

Har du selv adgang eller er det TDC's ejendom den router ? hvis det er er deres gør de det formedens 500.- tror jeg.
Havde det eks. været Cybercity kunne du selv sætte det op på din router omkostningsfrit.

selve "ip-port Raven Shield" må stå i software-readme-filen

mvh JFS

Kommentar
Fra : evp

Dato : 21-09-04 23:29

du skal ind i routeren og forwarde nogle porte før det virker... det gør du ved at åbne din browser og skrive 192.168.1.1 i adresselinien... derefter Applications & Gaming og så UPnP forwarding... forneden vælger du den port du vil have og den skal stå 2 gange.. 1 med tcp og 1 med upd... ip adr. er din LAN ip flueben og så skulle den være der..