/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
væltet 10 l. maling overalt i bilen
Fra : nord47
Vist : 1550 gange
100 point
Dato : 26-04-10 10:48

Vi har fået 10 l. vandbaseret maling (hvid)smidt rundt i bilen ved hård opbremsning,jeg skulle hilse og sige,gør det ikke.....Min dejlige TOYOTA VERSO er ødelagt,da ved opsamling af resterende maling er det jo smurt ud over alt i bilen,alt er indtørt nu,jeg vil igang med rengøring af bilen,hvad bruges bedst til rengøring

Kommentar
Fra : HomeAlone

Dato : 26-04-10 10:56

Har du overvejet om dette måske kunne være en forsikringssag? I så fald skal du nok ikke foretage dig noget før forsikringsselskabet har set på bilen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 11:06

HAhahahhahaha for satan det humor det det.
Sender du nogle billeder .... please ?
Du kan uploade herlighederne her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download.php

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-10 11:11

Det er den slags uheld man griner af om et år......men ikke før

Jeg ville også høre forsikringen, hvis de æder den bliver det ihvertfald gjort af en proff, hvis de har prøvet det før.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-04-10 12:01

Er det i bagasje rummet eller i cupeen du har maling?Er det i bagasje rummet så tager du måtten ud og højtryk spyler måtte og bagasjerum. Er det i cupeen så er det ud med sæder og måtte og samme procedyre.Du er ikke den eneste der har gjort det.
alimak

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 26-04-10 12:15

lad være med at gøre noget selv.
Det gør i bedste fald ondt værre, i værste fald ødelæger du totalt interiøret.

Søg professionel hjælp hos f.eks. Tidycar og andre specialister i at shine biler op ind og udvendigt.
Ellers kender de garanteret nogen i branchen som kan.

De skal se bilen før de kan give et tilbud.

Gratis bliver det ikke.
Jeg tror ikke på den med forsikringen.
Det kommer i al fald til at koste selvrisiko og evt. præmieforhøjelse, men det kan jo rent faktisk blive billigere end skaden ... så måske ...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-04-10 12:33

Man bruger 'Tøris' (frossen kulsyre),. til at fjerne grafitti, o.lign.
mon ikke det også kunne fjerne dit 'grafitti'

det var vel værd at forhøre sig,
der findes mange firmaer / specialister,
fx. http://www.danskgraffitirens.dk/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-10 12:39

Sælg bilen til en maler.....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 26-04-10 12:43

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-10 15:10

Jo længere tid du venter des sværrere bliver det.
Indn for et par timer klares det med sæbe og vand. Derefter penselrens købt hos farvehandleren.

Ellers må du ud hos en hugger og finde noget pænt interiør fra en skadet og kasseret bil.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-04-10 16:12

du kan trøste dig med, at det kun er maling. jeg kender en der har gjort samme nummer med en campingvogn på krogen, men det var så bare hans campingtoilet der kom flyvende hele vejen op gennem vognen og ramte forruden, hvorved det gik i stykker.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-04-10 22:10

Hvis andre skulle komme ud for det samme, er mit råd (lidt i tråd med andre) inden malingen tørrer:
En kraftig vandforstøver (koldt vand tilsat universalrengøringsmiddel, har selv god erfaring med "Iduna Marine") spray fra kanten ind mod pletten, combineret mar en god vådstøvsuger, der samtidig suger vand/malingblandingen op, så man undgår at malingen bare flytter sig.
PS. det er ganske underholdende, så længe det ikke er én selv, det går ud over.