/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Skal man have en bank?
Fra : Hopenhagen
Vist : 3205 gange
56 point
Dato : 25-04-10 19:26

Jeg bryder mig ikke om banker og har aldrig gjort det.
Men er der nogen måde helt at undgå en bank på?
Eller SKAL man absolut have en?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-04-10 19:28

Du kan sagtens undgå at have en bank, men så må du finde en arbejdsgiver, som vil udbetale din løn til dig kontant, og give afkald på alle offentlige ydelser, såsom tilbagebetalt skat.. og dine feriepenge må du nok også sige farvel til.

Du er også afskåret fra at handle på nettet, at købe flyvebilletter og en masse andre ting, som kræver andet end kontantbetaling

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-10 19:55

Citat
Eller SKAL man absolut have en?

JA

Du kan IKKE undgå en bank uanset hvordan du vender og drejer det - selv det offentlige har brug for DU har en bank.....

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 56 point
Dato : 25-04-10 20:32

At have en bankforbindelse blev et lovkrav for mange år siden så skattevæsenet kunne snage, det har det offentlige så senere udnyttet ved at bestemme at sociale ydelser m.m. SKAL sættes ind på en bankkonto.
Seneste tiltag er at overskydende skat bliver sat ind på "NEM"-kontoen, så ikke noget med at fise ned på posthuset og hæve de penge og fyre dem af.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-04-10 20:42

en arbejdsgiver er forpligtiget til at udbeale din løn til din bankkono. den må ikke udbetales i kontanter, for så kan skattevæsenet ikke kontrollere din indtægt.
i øvrigt kan du også få forsikringsmæssige problemer hvis du har indbrud. det kan være meget svært at bevise, at man har haft kontanter liggende og derfor får man heller ikke erstattet dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 20:59

Hvis du bare har det mindste som skal udbetales fra det offentlige, så kræves der en Nem konto og det kræver en bank eller sparekasse at have en Nem konto

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-04-10 21:37

Hvad har du egentligt imod dem?

Det skriver du ikke noget om!!!

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 25-04-10 22:07

Det er nok banken der har noget i mod Hopenhagen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-04-10 22:09

Det bliver du nødt til at uddybe.

Det er for vagt!!

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 25-04-10 22:12

Har du slet ingen humor

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 26-04-10 00:48

Aha. Ja de er jo derfor man skal ha det Så man kan kontrollere pengene og hindre sorte penge osv.

Tak for info alle sammen.