/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Digital radie med hauppauge inTv7
Fra : ambeck
Vist : 571 gange
400 point
Dato : 25-04-10 14:36

Ifølge beskrivelsen af funktioner på æsken af ministicken skulle det være muligt at høre radio også. Jeg kan ikke lige se hvordan det kan lade sig gøre. Skal man have en anden antenne eller hvad?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-04-10 16:20

Man kan sende radio med næsten samme teknik som digital trristisk fjernsyn. Det gør man ikke herhjemme, så der er ingen stationer at finde.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-04-10 20:32

Men vi sender da DAB i danmark... er det ikke det der menes ?
Hvad står der på æsken ?

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 25-04-10 20:40

Der står digitalmulighed for at høre radio, men når man søger efter radiokanaler, dukker der ingenting op

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-04-10 21:53

De skriver:
Citat
The WinTV-MiniStick supports DVB-T radio. DVB-T radio is not DAB radio or DMB radio.

På: http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_ministick.html

Jeg tror ikke vi har DVB-T radio i Danmark.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 08:18

Fra denne side : http://www.dustin.dk/pd_5010086111.aspx

The WinTV-HVR-1100 has both an FM radio receiver for over-the-air radio programs, plus you can receive digital DVB-T radio (if available in your region)

Så det kan da godt være det ikke bruges i danmark.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 08:30

Der er ikke lige så mange stationer "i luften" med en digital radio som der er på nettet. Radiodelen af digitaliseringen halter efter TV delen. Desværre.

Men sidst TV var i UDU her hos os, så ringede 100 mennesker. Da radioen gik i UDU så ringede 6 personer. Det fortæller lidt om det offentliges vilje til ikke at gøre så meget ved radiodelen. Mange hører radio på transistor. Og det fungerer stadigt.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 26-04-10 09:06

Altså jeg troede bare at når DR sender DAB og kalder det digital radio at så kunne man fange det med sin antenne og få det ud på pc-en. Men jeg kunne jo spørge FONA hvor jeg har købt produktet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 10:17

Det har vi lige prøvet i kolonihaven, det lykkedes ikke. Vi hører meget radio.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 26-04-10 12:49

Hvad lykkedes ikke? At høre radio eller at spørge Fona. Det sidste har jeg lige gjort. De vidste ikke spor - havde ikke engang læst hvad der stod på æsken. Men de snakkede om noget der hedder DAB2. Så ????

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 26-04-10 15:15

Den modtager er ikke til DAB men til radio via DV-T. Det sendes ikke i danmark.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 26-04-10 16:38

Tak for svaret transor.