/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp til at få xp på en vista bærbar
Fra : Coool_ice1
Vist : 591 gange
115 point
Dato : 24-04-10 16:35

hej jeg har en HP Pavilion dv9505eo notebook pc og den ville jeg godt have xp på men kan så ikke finde drivere til xp som passer til den og nå man ringer til hp ville de ikke hjælpe med fordi man ikke gider at have vista på så håber at der er en her inde som ville kunne hjælpe mig

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 24-04-10 16:38

du har vel en lokal edb butik i nærheden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-10 16:52

Slå dimsens nummer op på hjemmesiden og se efter om der er XP-drivere til den.

Hvis ikke har HP bare fulgt med nyere tider, men Du kunne jo ved samme lejlighed kigge om der er drivere til Windows 7 og så købe den i stedetfor.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-10 17:19

Citat
For consumer notebooks, HP does not support XP anymore and no drivers for XP are posted in their ftp site.
du vil få problemer med både det ene og det andet hvis det skulle lykkes for dig at få XP på din bærbare, køb i stedet en Windows 7 de koster ikke mere lidt over 700 kr. for den billigste

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-10 17:26

Hvor har Du ledt efter drivere ????

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3467061&lc=da&cc=dk&dlc=da&submit.y=3&submit.x=6&lang=da&cc=dk

HP`s support har muligvis vidst det, men har ikke gidet hjælpe med noget så simpelt

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-04-10 18:18

på driver genius den plejer at finde de drivere som mangler

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-04-10 20:26

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=en&cc=us&product=1842189

dette har jeg brugt til at gøre en pavilion dv 9889eo om til xp

ftp://ftp.hp.com/pub/

og her fandt jeg resten

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-10 21:23

Det er sgu' så typisk at folk ikke magter at så efter ting på nettet som ligger lige for næsten af dem.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3467061&
Her kan du se hvilke styre system HP har drivere til, vælg det styre system du har.

Og grunde til at HP ikke hjælper dig, er fordi at du kun kan forlange software support på det software som du købte computeren med, sådan er reglerne hos alle også dell hvor jeg arbejder.

Kommentar
Fra : Coool_ice1

Dato : 24-04-10 23:11

det er så ikke alle som ligger der for mangel dem til mit netkort

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-04-10 23:32

Coool_ice1

hvad er det for et netkort

Kommentar
Fra : Coool_ice1

Dato : 25-04-10 00:07

hmmm det ved jeg sku ikke lige hvor kan jeg se det ude at skulle lukke den op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 00:19

SIW giver oplysninger om både hardware og software på Windows computere, hent programmet og lad den finde navnet på dit netkort: http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-10 16:50

Coool_ice1 hvis du kigger i enhedshåndteringen så kan du se dit netværkskort og højreklikker du på det og vælger egenskaber kan du finde hardwareID'et på det under 'Detaljer', det ID kan du så slå op på www.pcidatabase.com og så finde ud af hvem der har lavet kortet og derved finde en driver.