/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvfliser
Fra : Lionje
Vist : 917 gange
200 point
Dato : 24-04-10 15:41

Min datter skal have nye fliser på gulvet i badeværelset. De skal være helt hvide og 20x20 cm. Helst blanke.
Det kan hun godt få, men har fået at vide, at de bliver ridsede og skal poleres op en gang om måneden.
De er naturligvis krævende at holde rene, men det jeg ikke forstår er, at fliser, der er beregnet til at gå på bliver ridsede. Og hvis de bliver ridsede, hvordan kan man så polere dem op?
Er der nogen, der har erfaring med blanke fliser, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-10 16:24

Citat
men har fået at vide, at de bliver ridsede og skal poleres op en gang om måneden

Pladder

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-04-10 16:35

Hvis det er gulvklinker, vil det ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-04-10 16:57

Citat
De skal være helt hvide og 20x20 cm. Helst blanke.

Det er vel ikke vægfliser,i har kig på??? Blanke = glatte. Jeg tror ikke de egner sig til gulve.

Men ok,det er 18 år siden jeg forlod murerfaget. Der er kommet meget nyt frem siden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-10 17:05

Vil jeg fraråde da de bliver meget glatte når de er våde.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 24-04-10 17:06

Mosebaek: Det er gulvfliser eller -klinker, jeg ved ikke lige, hvad forskellen er.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-10 17:09

Bag på fliserne står der et tal (det eneste encifrede) og såvidt jeg husker skal det være 4 eller højere for at det er gulvfliser. Det har noget med hårdheden og brændingen at gøre
Spørg om dette i butikken. Er det gulvfliser bliver de ikke ridsede.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-04-10 18:04

Ja og det har også noget at gøre med hårdheden af emaillen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-04-10 19:32

men bortset fra det, findes der nok ikke noget der er mere upraktisk end en hvid gulvflise.
den er fin nok på væggen, men på gulvet er det et flop. og det er jo træls at finde ud af, efter kort tid.

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 24-04-10 21:08

Tak for svaret stig54.
Også tak for de øvrige indlæg.