/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Arbejdsgiver udtaler sig ikke pænt.
Fra : JubazKan
Vist : 2312 gange
45 point
Dato : 24-04-10 00:40

Jeg har hørt fra en af mine tidligere kollegaer at min arbejdsgiver ikke udtaler sig pænt om mig. Det kan f.eks være når jeg refererer til ham i en jobansøgning. Når så en mulig kommende arbejdsgiver ringer til min tidligere arbejdsgiver, så lyver han og taler krænkende om mig. Dvs at han forhindre mig i at få job. Jeg har fået en kammerat til at ringe til min tidligere arbejdsgiver, hvor han udgiver sig for at være direktør som vil vide hvordan jeg er som medarbejder. Men denne optagelse kan min fagforening ikke bruge til noget, da "direktøren" er fiktiv.

Hvad stiller jeg op med min tidligere arbejdsgiver?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 24-04-10 00:50

Citat
fra en af mine tidligere kollegaer

Dig der skal bevise DET//
Kode
JubazKan

Snak med din lokale / som du sikkert ikke betaler til

Modstand mod ???

Er du Dansker, eller føler du DIG TRÅT PÅ_____ af en Dansker.

Fælles reglerfor ALLA/e

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 24-04-10 00:54

Kode
Men denne optagelse kan min fagforening ikke bruge til noget, da "direktøren" er fiktiv.

BRUG DEN=)(%/#&"))
OG DU BLIVER KNALDET FOR AT AFLYTTE

Pisser lige _______ lige ud, AF__ denne allle alle.

Men fyr da endeligt op for danskerne / FUCK_HOLE/ ly/ SHIT.

LLO og andet klarer det for dig__hvis og såfremt.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 24-04-10 01:06
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 24-04-10 01:07

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-10 01:46

Nogle kommende arbejdsgivere vil måske efter først en samtale med Dig og derefter en opringning til Din tidligere chef vurdere at han er et kvaj.

Men det er ord mod ord, en skriftlig udtalelse må til gengæld ikke indeholde noget negativt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-04-10 06:14

glem ham.
lad være med at referere til ham i din ansøgning.
og lad da for fanden være med at få din ven til at udgive sig for at være noget han ikke er så er i jo lige gode om det. ham lyver og du fik din ven til at lyve.
din tidligere arbejdsgiver har jo lov til at sige sin mening.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-04-10 07:17

For det første skal du lade være med at referere til ham i dine ansøgninger. Hvis en ny arbejdsgiver beder dig om referencer, så giver du ham navne og numre på tre personer. Du får nok ikke din tidligere arbejdsgiver til at udtale sig mere positivt, fordi du har bedt din fagforening om at tage sig af ham.
Hvis du er ung, og ikke har andre referencer end ham, så kan du fortælle din nye mulige arbejdsgiver, at du ikke har det bedste forhold til din gamle arbejdsgiver, men pas på når du siger det, at du ikke taler grimt om ham, for det siger mere om dig end om ham.
Endelig kunne du jo selv kontakte din tidligere arbejdsgiver. Undlad at sige at du ved, at han taler grimt om dig. Spørg ham blot om du må bruge ham som reference og om, hvad han i så fald vil sige. Tag en stille og rolig snak med ham uden at beskylde ham for noget.
Når man ringer til en kommende medarbejders tidligere arbejdsgiver for at trække referencer, så kontakter man typisk 3, for at sikre sig at få et så godt billede af medarbejderen som muligt. Man gør det jo også for at få "sandheden" (hvis der er sådan én) om dig.
Nu er der jo ingen af os, der aner om du har stjålet af kassen, ikke overholdt dine arbejdstider eller aftaler, eller om du måske er fuldstændig håbløs at samarbejde med. Hvis der er "noget om snakken", så skal du overveje hvordan du vil tackle det i et fremtidigt job, så du ikke får flere dårlige referencer senere i livet også. Held og lykke med jobsøgningen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-04-10 08:54

du skal slet ikke referere til ham i dine ansøgninger.
hvis det er et seriøst firma du søger ved, vil de også have forståelse for, at du frabeder dig at de kontakter din tidligere chef. man kan sagtens være den rette medarbejder i et nyt firma, selvom man har haft et dårligt forhold til en tidligere chef.
men hvis du bliver spurgt om, hvorfor du ikke vil have, at de kontakter din tidligere chef, er det vigtigt at du ikke snakker dårligt om ham på samme måde som han snakker om dig.
du må fortælle, at i ikke havde samme opfattelse af, hvordan samarbejdet skulle fungere, og at du derfor søger nye udfordringer.
det værste du kan gøre i en ansøgning , er at pynte på dit cv og snakke dårligt om andre. så er din ansøgning allerede på vej i papirkurven