/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
intranet
Fra : steenmarkussen
Vist : 795 gange
14 point
Dato : 06-11-01 00:11

hvordan laver jeg et intranet vi er 20 persoen der deler en forbindelse som køre via en router men ingen server kan man på en eller anden måde lave en gratis intranetside og gerne en dansk udgiver ??
hilsen steen

Kommentar
Fra : bjef

Dato : 06-11-01 09:04

Hej Steen

Jeg er ikke helt med på dit spørgsmål, et intranet kan være mange ting bla. en medarbejder oversigt, firma politik, medarbejderhåndbog....osv.
Du kan ikke lave et intranet uden at have en webserver på en af jeres maskiner.
Hvad mener du med en dansk udgiver?

Bjef

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-11-01 11:28

Han mener vel en dansk producent.. som dansk internet selskab eller webtop technology for eksempel.
Men om udgiveren er dansk eller ej er da underordnet, bare intranettet er på dansk?

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 06-11-01 11:49

Hej steen
Hvis I har et netværk oppe og køre kan i bare ligge et intranet på et netværksdrev, og det vil som regel også være på en server.
angående produkter kan nedenstående måske bruges.
Der findes dog masser af danske firmaer der gør sig inden for intranet produkter.

http://www.intrasuite.dk/

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-11-01 11:56

Intrasuite er vel ikke gratis, som Steen efterlyser?

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 06-11-01 13:19

ups jeg havvde overset det i spørgsmålet, men det er det er sandt at det koster noget.
Jeg tror dog at det kan betale sig at betale sig fra et intranet.
Jeg har i øvrigt ikke selv erfaring med intrasuite.

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-11-01 13:33

Ja vist kan det betale sig hvis man er en større organisation, men hvis de er et kollegie, eller en klub så koster intranet produkter nok generelt alt for meget - men jeg ved ikke hvilken form for organisation Steen er med i.
Vælger du et gratis produkt kan du godt forvente at bruge nogen tid på videreudvilking og tilretninger, køber du et kan du forvente at der kun er lidt, eller ingen tilpasning og videreudvikling.

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 14 point
Dato : 29-11-01 13:36

Du kan selv lave et intranet, så er det i hvertfald billigt. Brug statiske hjemmesider, som du laver i Frontpage, Dreamweaver eller et andet HTML værktøj.
Det kræver dog stadig en server. Du kunne eventuelt få hostet dine sider ude på en gratis internet server, og lægge en eller anden form for password beskyttelse på siderne.