/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ny telefon
Fra : o.v.n.
Vist : 1054 gange
200 point
Dato : 23-04-10 23:15

Hej eksperter
Jeg overvejer at skifte min gamle gsm telefon ud med en som kan udnytte 3g nettet.
Det skal være en som kan en masse som jeg måske aldrig vil bruge men det skal være der og jeg har valgt telefon allerede: http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperiax2?cc=dk&lc=da
så det er ikke selve telefonen jeg vil spørge om, men derimod om jeg skal have nyt sim kort?
Hvis ja, vil det nye sim kort kunne bruges i min gamle gsm telefon, hvis nu der blev et eller andet i vejen med den nye, eller hvis jeg bare vil bruge den gamle på arbejdet og den nye når jeg er ude "blære telefon"
I er sikkert nogle stykker som har taget springet til 3g så jeg håber på gode svar og ikke gætterier

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 23:21

Så vidt jeg ved er 3's simkort i en anden størrelse end andre telefoner... havde søgefunktionen bare virket her på kandu, havde jeg kunne finde svaret til dig... men jeg er 99,9% sikker på at det er mindre end andre simkort

Ved alle andre tlf har simkortet samme størrelse, hvilket mine unger har benyttet sig af, når de har købt ny tlf, og skulle en tur i byen, så har de taget den gamle tlf med og brugt det samme simkort som i den nye ---(der er mange unge der mister en spritny mobil, ved en bytur... derfor tager mine en gammel mobil med, som ingen gider ha)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 23:29

Det er netop det jeg gerne vil, tage den gamle og bruge den der hvor der er risiko får at den nye skades ved tryk, tabe den eller den bliver snavset, den gamle er nemlig meget robust og har holdt til mig i over 5 år

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 23:35

Så behold dog den gamle... eller køb en Nokia arbejdstelefon, de kan tåle en del. En i familien køber kun Nokia, og han køber "arbejdstelefoner" der kan tåle temmelig meget, - støv, tab, vand osv... at de overhovedet bliver udskiftet, er fordi han er ung, og vil være med på moden, det er ikke fordi de går i stykker

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 210 point
Dato : 23-04-10 23:36

3 køre ikke med micro sim i nu det er alm sim kort størelse men ja du skal ha et ny simkort det er fordi at der er ske en udvikling af hartwaren dette er primær når du skal gå på 3G netværket at du ville mærke forskel nye simkort er hurtigere en gamle og nye sim er opgrade til hspda
god fornøjelse med din nye mobil o v n

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-10 01:04

Citat
god fornøjelse med din nye mobil o v n
Tak men kan den nye sim kort bruges i den gamle telefon? Selvfølgelig er det gsm nettet og ikke 3 nettet, den gamle kan ikke bruge 3 nettet

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 24-04-10 01:33

Ja det kan den

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-10 01:53

Tak for svaret thyfoon. nu er der slet ingen grund til ikke at købe ny, jeg ville ikke nænne at udsætte den for det min arbejds telefon kommer ud for

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 20:32

Nu er telefonen bestilt når den kommer ændrer jeg abonnement

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 13:08

Seneste opdatering: Jeg er rigtig glad for telefonen den kan meget - også gå på Kandu som i kan se jeg har endnu ikke fået en 3g abonnemet så det går lidt langsomt men det går som i gamle dage da vi brugte 56k modem det er Windows Mobile 6.5 styresystem og den ligner Windows 7 lidt
ps: den kan også bruges til sms og til samtaler .-)