/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
skel
Fra : sottmann
Vist : 1755 gange
300 point
Dato : 23-04-10 21:44

Hvor tæt på offentlig vej må en landmand dyrke sin mark?

I området hvor vi bor synes tedensen at være at man tager en bid hvert år
så der efterhånden kun er ca 30 cm til astfalt kant, det går jo i den grad
ud over trafiksikkerheden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 21:49

Det er vel som med villahaver, bare de ikke generer udsynet ved vejen,må de vel dyrke som de har lyst/ejerskab til

Bliver udsynet ved vejen for ringe, ville jeg melde det, så afgrøden kan blive klippet ned

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-04-10 21:49

Det er da noget værre noget

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 22:10

8 - 14 meter?

Hvis han får LIDT STØTTE
for at holde sig fra sø og skruptusser og andre fra kan_du.

Ude ved mig_____er DET SG_ før de bruger den asfalterede vej også
ISÆR efter vinteren = NYE MULIGHEDER, for udvidelse
Og hver gang VEJ_ væsnet, har set på det, skrumper vejen alligevel IND.

Så man snart kører på en LILLE men LOKAL cykelsti.

Og så laver de HULLER med deres FREM og tilbage GYLLE
før frosten næsten er væk/ og nu den er væk FØJ EN STANK.

Men du kan JO prøve om de LOKALE/ over hovedet gider hjælpe dig.
Hos mig = cykelsti om 5 år, og byen endda i BY_ZONE

GOOD LOCK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 22:12

Vi bor på en hjørnegrund, og vores hæk må ikke være højere end max. en meter i selve hjørnet, pga udsynet, og selv en meter kan næsten være for højt, men det er dog den regel vi retter os efter, for ikke at få ballade med vejens beboere

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 22:16

GOOD LUCK

Det farlige ved det, er sgi at alle dyrere___IKKE er til at se.
Vi andre kan JO bare tage den med RO og klage sin sag = og så er man sgu_ død
til den tid.

MEDMINDRE det er tilladt at holde RENSDYR i sommerhus områder/
som KÆLEDYR

Var ved at påkøre et sidste år, og tvivler ærligt talt på de stammer fra lille DK

Min erfaring med BØNDER_ ud til vejen.
BTW: prøv at rykke lidt i deres LÆ_HEGN, så får du sgu en sag på nakken??????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 22:19

Citat
max. en meter i selve hjørnet, pga udsynet, og selv en meter kan næsten være for højt, men det er dog den regel vi retter os efter, for ikke at få ballade med vejens beboere

Det var noget rodet skrevet... for høj for de lave biler... men en meter er for lav for os husejere, som gerne vil have en ugenert have..

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 22:21

Kode
Vi bor på en hjørnegrund, og vores hæk må ikke være højere end max. en meter i selve hjørnet

2,20 / 2,40 hvis den ligger på egen GRUND ???????????????

Men jeg ville sgi heller ikke have sådan en HÆK,
da man jO udmærket ved at det er ? altid i KRYDS
de små_ render på skadestuen, og en brækket hjerne..

OG DE VOKSNE BILLISTER DER IKKE SER poderne...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 22:57

Citat
Det var noget rodet skrevet... for høj for de lave biler...

DUK DIG-------------------_______uPS

jeg overhaler dig/ ??

Jeg kan stå op og se vejen er freeeeeeeee
Kode
Er mennesker BLINDE eller.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 23:01

BTW

Den mindre mig om mit eget pelsdyr__
Doven og venter på mad_ den ikke vil have !!!!!!

TÆSK / klø _ OK og så spinner den
Som en afganer på bedetæp
Kode
/ BMW_
som den forresten bruger som KRADSE og andet/ tæppe

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 23:16

Fra en Jungle, hvor dyr havde det særdeles GODT,
men desværre skal skovene brændes af for menneskets skyld..
Og US Dollars henter olie op/ IGEN, spar dog CO? _mennesker
-----
har INTET med dette at gøre/ SORRY

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 23:19

MEN FANDME_____
hvem i H har lagt en VEJ ??? DER
der plejer Tarzan og Jane jo / heller ikke hænge.

Køb CERTIFICERET REGNSKOVSTRÆ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 23:23

Fjerner lige et flueben, ....så Disken skriv du bare videre

Kikker ind i morgen

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 23:59

Kode
Fjerner lige et flueben, ....så Disken skriv du bare videre

FÆRDIG og

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 24-04-10 00:01

RED en mark/ UD PÅ ASFALTEN _ med den.
Marken ALTSÅ.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-10 01:49

Drej den med kommunen, det er ikke så meget afstanden der i sjældne tilfælde kan afstedkomme en ulykke, men mere det at landmandens gøren og laden så tæt på vejen kan forårsage skader på vejen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-10 07:29

Citat
landmandens gøren og laden så tæt på vejen kan forårsage skader på vejen

Det er rigtigt nok, men trafiksikkerheden skal også være i orden, og det kan man ikke lige påstå den er, hvis ens oversigtsforhold er væsentligt nedsat pga af for høje afgrøder/tæt på vejen.

Så hvis kommunen er fløjtende ligeglad, så ring til færdselspolitiet

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-04-10 10:33

Til dig med hjørnegrunden, jeg har selv en sådan, og ved byggetilladelsen, er der et kort over hvor højt mit hegn/hæk må være et vis antal meter fra hjørnet, på enkelte meter må højden kun være 90cm.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 24-04-10 19:10

" Skel " er et begreb for landmand som tror at det betyder en stump mere hver år, men sidste år gjorde vores nabo dette igen og kørte ploven i 3 stk telekabler og de blev rykket istykker, det tog en krig før det blev lavet , der var 3 mand + et grave hold i ca 14 timer. Regningen blev bare stor og den blev sendt til landmanden og han nægtede at betale, så blev der sat landmåler på og landmanden tabte for telekablener ligger hvor de må, og det er målt fra midten af den vej som de ligger langs med og der er nogen afstande der overholdes når de graves ned og så meget plads så landmanden ikke kommer ud i kablener , kun når han misforstår begrebet " skel ", men det kostede ham omkring de 30.000.- dask for at få samlet kablener....

Bassebo...