/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overføre billede til TV
Fra : Palmen
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 23-04-10 20:11

Jeg har en ældre bærbar computer (4 år gammel) og et nyt TV. Jeg spekulerede lidt over at købe en s-video-stik så jeg kan se nogle udsendelser fra internettet på det store tv.

Mit spørgsmål er - hvordan er kvaliteten generelt betragtet ? Kan jeg forvente næsten samme kvalitet som når jeg ser en udsendelse på min computer ?

Mit internetforbindelse er 3 m/bits.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:17

Kvaliteten er i top = men om dit TV er med på DET (kvaliteten)
????????

Citat
Mit internetforbindelse er 3 m/bits.

Tvivler på det har ret meget at gøre med dit TV.

Kan henvise til en meget bruger venlig harddisk afspller
lige til at sætte i r_ven på dit tv og sikkert ligeså billig som et stik.
Kode
Den kan afspille næsten alt

Som JO gerne skulle være mere end 1 meter lang

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:18

UPS_ læste ikke hvad der stod med STORT..
springer igen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-04-10 20:30

Et s-video stik er den 2. dårligste måde at overføre signalet på.
Composit er det dårligste. Den med et phono stik.

Så jeg ville da klart anbefale dig at overføre digitalt hvis du har mulighed for det.
Men altså prøv med s-video og se om du er tilfreds.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 23-04-10 20:51

Hvordan overfører man det digitalt ?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 23:47

Søg på pc / to/ til tv
Mener dog du skal have video kort indlagt (på pc), før du kan smide det på tv/ DIREKTE
http://www.computercity.dk/
har kablet, men for mange år siden, fik jeg at vide, at det ikke var pengene værd
Om det var fordi jeg IKKE ville købe deres video kort/ eller hvad de ellers kaldt det,
ved jeg ikke.

Men du kan ikke bare smide det på tv, da du ikke har nogen udgang
på din PC, der umiddelbart virker/ derfor en VIDEO_ UDGANG på din pc/ KORT

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 23:56

Kablet/ rnen koster ikke en bondegård, men det gør kortet.
Medmindre du køber det brugt (QXL) eller andre steder.

Men regn med mindst 5/ 700.- med kabler (dog ikke 10-20 meter)
og så er der direkte TV_ på dit TV/ fra din PUTER.
Plus strøm til din PC / den jeg engang så på, var der fjernebetjening og andet med til,
og sikker den jeg ikke ville betale for

Men SPØRG før du handler, ærgeligt at sidde med noget der ikke passer/ HDMI VGA
og så videre

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-10 00:10

Kære disk og gris.

Hvorfra ved i at Palmen ikke har en videoudgang pfra computeren. Det var almindeligt for nogle år siden at nye bærbare computere havde en svhs udgang , også kaldet s-video.
Desuden er composit absolut ikke altid via phono stik, men oftere via scart stik.
I bygger begge på forkerte forudsætninger.

Og til Palmen.
Med 3 mbit får du ikke et super hd tv billede, men måske alligevel et hæderligt billede, som du er tilfreds med. s-video kan vel præstere ca. samme kvalitet og er godt nok til det formål. Billedet vil ikke blive meget bedre af en digital overførsel.

Men når du får filmen op i det store format vil du bedre kunne se at din computerfilm fra nettet ikke er så god som det direkte digitale via antenne.

s-video er for dårligt til anden computerbrug end film.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-04-10 07:45

Hvilken video udgange har du på din computer ?
Hvis du har en s-video udgang så prøv den også skal du også have kabler til lyden.
Men det ligner lort iforhold til hvis du overfører det med rgb/component eller digitalt.
Tag nogle billeder af udgangene på din computer og uploade dem her :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download.php

transor > jeg har sku da ikke sagt noget om hvilken udgange personen har på sin computer.

Citat
Billedet vil ikke blive meget bedre af en digital overførsel.

Så syns jeg du skulle prøve at sammenligne S-video og digital. Der er kæmpe forskel.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 24-04-10 09:08

Det er fint nok med mig, at kvaliteten ikke bliver helt i top, bare et hæderligt billede er ok. Det er sportsudsendelser og dokumentarer jeg gerne vil se fra internettet.

Jeg har en S-video-udgang på min bærbar og også en vga udgang.

Jeg så at et s-video-kabel er piv-billigt, så mon ikke jeg prøver det i første omgang, medmindre der kommer andre gode råd. Jeg lytter stadig.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 24-04-10 20:49

Jeg har nu fået købt et s-video-stik og fået afprøvet det. Det fungerer rigtig fint.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 24-04-10 20:49

Tak for svaret transor. Det var rart at du skar igennem og kom med et korrekt råd.