/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bliver man hjerneskadet af at være jæger
Fra : Flash77
Vist : 879 gange
20 point
Dato : 23-04-10 20:00

Det var lige en tanke der strejfede mig...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-04-10 20:02

nej

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:12

JOW da_ tænkt på rekylen/ molokylen?
Svarer det ikke til at få en på (ho´edet) nu omdage/ css boksning.
+
Plus alt andet der tager skade, BLYHAGL =forbudte, men hvem klager.
+
Al den snak om RYGENDE hunde.../

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-04-10 20:16

Citat
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:12

--------------------------------------------------------------------------------
JOW da_ tænkt på rekylen/ molokylen?
Svarer det ikke til at få en på (ho´edet) nu omdage/ css boksning.
+
Plus alt andet der tager skade, BLYHAGL =forbudte, men hvem klager.
+
Al den snak om RYGENDE hunde.../

Det var præcist rekylen jeg tænkte på kunne være skadelig. Det må være usundt for hjernen at få de slag hele tiden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-10 20:19

Kun hvis nogen kan ramme den.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-04-10 20:27

Du bliver ikke hjerneskadet af at være jæger, det er det modsatte der gør sig gældende.

Man skal være hjerneskadet for at synes at der er noget ved at blive jæger

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-04-10 20:29

Citat
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-04-10 20:27

--------------------------------------------------------------------------------
Du bliver ikke hjerneskadet af at være jæger, det er det modsatte der gør sig gældende.

Man skal være hjerneskadet for at synes at der er noget ved at blive jæger

Det var et ganske spændende svar... Den vil jeg lige tænke lidt over.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 23-04-10 20:43

Hvorfor dog skyde andre levende væsener?
Grænsen mellem at dræbe dyr og mennesker ligger på et meget lille sted syntes jeg.
I det hele taget at være i drabssfæren er ikke særligt kærlighedsudviklende.
Det er ikke meningen at et menneske skal spise andres kroppe.

Se selv her:

sammenligning mellem udvalgte kropsdele på henholdsvis kødæder = carnivore (C), altædende = omnivore (O), planteæder = herbivore (H) og menneske = (M).

Ansigtsmuskler
C: Reducerede (for at kunne tillade bred mundåbning)
O: Reducerede
H: Veludviklede
M: Veludviklede

Kæbetype
C: Relativ smal vinkel
O: Relativ smal vinkel
H: Udvidet vinkel
M: Udvidet vinkel

Kæbeledenes placering
C: I samme plan som kindtænderne
O: I samme plan som kindtænderne
H: Over kindtænderne
M: Over kindtænderne

Kæbebevægelse
C: Klippebevægelser, minimale side-til side og frem-og-tilbage-bevægelser
O: Klippebevægelser, minimale side-til side og frem-og-tilbage-bevægelser
H: Ingen klippebevægelser, gode side-til-side og frem-og-tilbage-bevægelser
M: Ingen klippebevægelser, gode side-til-side og frem-og-tilbage-bevægelser

Største kæbemuskler
C: Temporalis
O: Temporalis
H: Messeter og pterygoide muskler
M: Messeter og pterygoide muskler

Mundåbning ift. hovedets størrelse
C: Stor
O: Stor
H: Lille
M: Lille

Fortænder
C: Skarpe og tilspidsede
O: Skarpe og tilspidsede
H: Brede, flade og spadeformede
M: Brede, flade og spadeformede

Hjørnetænder
C: Lange, skarpe og buede
O: Lange, skarpe og buede
H: Sløve og korte eller lange (til forsvar) eller ingen
M:

Kindtænder
C: Skarpe, taggede og klingeformede
O: Skarpe og/eller flade klinger
H: Flade med små spidser eller kompleks overflade
M: Flade med småknudret overflade

Tygning
C: Ingen: sluger føden i klumper
O: Sluger føden eller knuser løseligt
H: Omhyggelig tygning nødvendig
M: Omhyggelig tygning nødvendig

Spyt
C: Ingen fordøjelsesenzymer
O: Ingen fordøjelsesenzymer
H: Fordøjelsesenzymer til kulhydrater
M: Fordøjelsesenzymer til kulhydrater

Mavetype
C: Enkel
O: Enkel
H: Enkel eller med flere kamre
M: Enkel

Mavesyre
C: Mindre eller lig 1 pH (med mad i maven)
O: Mindre eller lig 1 pH
H: 4-5 pH
M: 4-5 pH

Mavekapacitet
C: 60-70 % (af fordøjelseskanalens volumen)
O: 60-70 %
H: Mindre end 30 %
M: 21-27 %

Tyndtarm
C: 3-6 gange kropslængde (isse til haleben)
O: 4-6 gange kropslængde
H: 10-12+ gange kropslængde
M: 10-11 gange kropslængde

Tyktarm
C: Enkel, kort og glat
O: Enkel, kort og glat
H: Lang, kompleks, kan være med udposninger
M: Lang, med udposninger

Lever
C: Kan danne A-vitamin
O: Kan danne A-vitamin
H: Kan ikke danne A-vitmin
M: Kan ikke danne A-vitamin

Nyrer
C: Stærkt koncentreret urin
O: Stærkt koncentreret urin
H: Moderat koncentreret urin
M: Moderat koncentreret urin

Negle
C: Skarpe klør
O: Skarpe klør
H: Fladede negle eller stumpe hove
M: Fladede negle

Så jeg er helt enig med kortoververden

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:47

Citat
Det var præcist rekylen jeg tænkte på kunne være skadelig. Det må være usundt for hjernen at få de slag hele tiden.

Ikke for at sammenligne, MEN altså sådan et RYK_ minder mig om
nye/ som GAMLE partier i Folketinget = et skridt FREM (plus en ellers god melodi)
og så er vist nok PÅ PLADS IGEN..

Tvivler på de kan tænke, med alt det de får i hovedet/ i mellem tiden ? af hinanden...

BTW: hvad stemmer du på NEXT TIME..?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:53

Kode
Det er ikke meningen at et menneske skal spise andres kroppe.

Hvem opfandt GROV_ÆDERIET
mennesket, og hans første slag om et DØDT dyr (2001/ filmen)

Værre at se. at BH`en var opfundet i divese US film,
før ÅR 16/ 1700 opfundet af en Fransker/? Brazier!!!

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 21:02

Citat
Det var præcist rekylen jeg tænkte på kunne være skadelig. Det må være usundt for hjernen at få de slag hele tiden.

Ellers bare se TV/ sporten_
Boksere = muhamed ali og andre store_ og den danske Brian
har taget skade, om ikke andet så måden de snakker på/ SNØVLEN.

Kode
hjerneskadet af at være jæger

Ellers ville jeg mene, at det er op til dig selv, bor du hos en.?
Så pas på omgangen af/ med krudt og ___________smørre olie.

Smutter = pas PÅ, derude i skove og eng,
her hjemme kan jeg, når der er god jagt, høre haglene på mit tag.
ALT hvad der flyver ?= skal på et tisse-punkt NED IGEN

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 21:03

SELV ASKE/ g URD

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-04-10 21:09

Nu bliver jeg nød til at spørge.... Kan du også høre asken på dit tag?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-10 00:20

Aske kravler ikke rundt på mit tag.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 24-04-10 10:38

http://www.hjerneskadeforeningen.dk/
- de kan svare dig på, om man kan blive hjerneskadet, eller er hjerneskadet når man går på jagt !

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-10 14:04

Appropos

Værre at se. at BH`en var opfundet i divese US film,
før ÅR 16/ 1700 opfundet af en Fransker/? Brazier!!!

Jeg håber manden fik en pris for opfindelsen.

Det undrer mig, at alle kvindelige tårnspringere er fladbrystede. Storbarmede kvinder ville eller være dygtige til udspring. De kommer altid ned med hovedet først.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 24-04-10 18:39

Citat
Bliver man hjerneskadet af at være jæger
Det er et krav at man er hjerneskadet, for at få jagttegn

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 24-04-10 18:58

Citat
Det undrer mig, at alle kvindelige tårnspringere er fladbrystede. Storbarmede kvinder ville eller være dygtige til udspring. De kommer altid ned med hovedet først.

Ja den naturlige overvægt ville være retningsgivende,men måske vil der være problemer med udsigten når vedhænget blokkerer øjnene.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-10 19:59

Ja, for ikke at tænke på hvad et par store forlygter kan gøre ved rotationen.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 25-04-10 06:57

Tak til alle danske jægere - uden jer ville vi ikke kunne komme omkring for ræve og råvildt - tusinde tak.

Tænk blandt andet på hvormange trafikulykker, der sker som følge af et meget stort antal rådyr, der krydser vore veje.

Der er mange, i dette forum, der uden indsigt, skriver her. Folk som benytter enhver chance til at dreje seriøse indlæg, over på pik og patter.

Det er absolut nødvendigt at regulere dyrebestanden - også for dyrenes skyld. Der er overvægt af seriøse jægere i Danmark. Jægere, der ikke bare skyder, men udser sig byttedyret, under hensyntagen til artens videre bedste.

MVH@ns

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-04-10 11:33

Det lyder spændende Hanse.... Ved du noget om de jægere du omtaler har en hjerneskade, eller om de blot har fået et par genstande for meget?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-04-10 15:23

Apropos hjerneskadet jæger......

Ægtemanden kommer uventet tidligt hjem fra jagt og finder konen i seng med sin elsker.
Konen springer ud af sengen og flygter ind i stuen. Manden hiver sit jagtgevær frem fra tasken "Skyd ikke!" råber elskeren, "det er mig, hun vil have!"
"Næ, næ, min fine ven. Det er mig, hun elsker!" siger manden.
"Hvorfor ikke lade det komme an på en prøve?" siger elskeren. "Du fyrer to skud af i loftet, og vi lægger os ned, som om vi begge to er døde. Så kan vi se, hvem af os hun begræder!"
"God idé!" siger ægtemanden og trykker af to gange.

"Bang! Bang!" hører konen inde i stuen. Hun styrter ind i soveværelset, ser de to ligge udstrakt på gulvet og vender sig mod klædeskabet:
"Kom bare ud, Brian. De er stendøde begge to!"

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 30-04-10 20:16

Tak for svaret bentjuul.