/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mine fotos er forsvundet...hjælp !!
Fra : hovsada
Vist : 799 gange
200 point
Dato : 22-04-10 22:48

min pc. slukkede-lugtede brændt og kunne ikke tændes igen

...min søn flyttede harddisken over i hans gamle pc...men alle mine billeder og vigtige dokumenter fra de sidste 3-4 år kan ikke findes ????? kan jeg gøre noget og hvad ???

hjælp

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 22-04-10 22:55

Ja det letteste er jo at sætte dine backup cd ere i din nye computer.

Ellers har du sikkert brændt en masse billeder ud på CDere som du har foræret væk. Har du ingen af ovenstående løsninger ved hånden, så lærer du garanteret fremover, at tage sikkerhedskopi....

Men ærgerligt er det helt sikkert.

MVH@ns

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-04-10 22:58

Hvis din harddisk ikke er brændt så ligger dine billeder der stadig. Hvilket styresysten havde du? Og hvilket styresystem har din søn?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 22:59

begge XP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-04-10 23:00

Har din søn forstand på at flytte jumpere bag på harddisken og ved han hvordan kablerne skal sættes?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 23:01

harddisken har intet synligt brandtegn"" og der ligger stadig gamle billeder- men i en anden mappe

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 23:03

hvad er jumpere ? jeg ( og han) mener ikke at han har lavet fejl ...hmm

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 23:05

har lavet søgning på navne på billedfiler, men de kommer ikke frem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-04-10 23:07

Kan i se hvad der er på din harddisk eller mangler kun billeder?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 23:10

ja jeg kan se en masse - men altsammen af ældre dato (flere år gammelt)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-04-10 23:37

Er du sikker på at du kan se den harddisk der er sat i? Altså din harddisk?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 23:39

100% sikker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-04-10 23:44

Det lyder som om der har været en nisse på spil. Det lyder underligt. Det eneste jeg kan forestille mig er at de billeder du ikke kan finde er lavet med et program som du ikke har på den maskine som du bruger nu. Altså kan den nuværende maskine ikke se billederne fordi de er lavet til noget som ikke er der. Forstår du det? Det er vist lidt kryptisk.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 23:48

de er lavet med canons fotoprogram...hvis jeg installerer det kommer de så på den anden pc automatisk ? - gid det er derfor

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-04-10 23:49

men der mangler osse andet så vidt jeg kan huske

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 23-04-10 00:05

Prøv at lave en søgning: Denne computer, alle filer, *.jpg
alternativt med et fil/mappe navn for cannons billed album.

Hilsen
MB

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 00:09

på min gamle pc lå de automatisk i "my pictures"...men denne mappe er væk

i zoombrowseren kan jeg se, hvad der ligger på disken og de er der ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-04-10 00:19

Prøv at gøre som Mikael foreslog, gå ind i søg og skriv .jpg

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-04-10 00:31

Vi må fortsætte i morgen, for nu

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 00:35

ja der kommer en masse billeder- men ikke dem jeg mangler

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 23-04-10 00:52

Hvis du er helt sikk'er på at billederne er gemt på den harddisk og du kan finde en masse andre billeder er dine billeder der osse.

Måske er disken delt op C: og D: så derfor er det vigtigt at din søgning er i "denne computer",altså søges der på alle drev som er tilsluttet.

Det er også vigtigt at du kender filnavnet på dine billeder, jeg kender ikke til cannons billed program, men i feks HP billed album bliver dine billeder gemt i en speciel fil, det samme ergældende for billeder der er taget med en Nokia mobil tlf. og gemt under Nokia Pc suite.

Fortsat god jagt!

Hilsen

MB og nu godnat.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 00:59

z osse her- tænker på om jeg skulle sende den gamle pc på værksted - der kunne je jo finde dem

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-04-10 06:02

Hvad er problemet. Du har vel en kopi af alle dine billeder på en ekstern disk eller en kopi på DVD'er.
Alle mennesker laver da en kopi eller backup af sine data.

hawaii7

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 07:58

så ville jeg jo ikke spørge her vel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-10 08:35

Prøv at lave en recovery af disken harddisken, du kan læse lidt her om mine erfaringer, godt nok på et memorykort men princippet er det samme på en harddisk http://kandu.dk/Spg109661.aspx og jeg har lavet en guide til at bruge programmet som du finder her http://tips.bsjh.dk/recovery og programmet henter du her http://www.pcinspector.de/download_all.htm?language=2

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 08:46

det lyder fantastisk- kan jeg finde billeder , som jeg har slettet på kortet i fotoapp. selvom jeg gjorde det for at få plads til nye ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-10 08:49

Jeg glemte at skrive at i ikke må skrive til din disk, for så kan vigtige data blive overskrevet. Der findes flere recoveryprogrammer som kan afprøves hvis du ikke finder noget med det første program.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-10 08:50

Citat
som jeg har slettet på kortet i fotoapp. selvom jeg gjorde det for at få plads til nye ?
Du kan prøve, bare de ikke er blevet overskrevet, så vil det virke

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 08:53

jeg har jo taget billeder siden..så det er det jo nok

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-10 08:54

Bare prøv

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 08:56

jeg vil nok lade en anden forsøge , så det blir gjort rigtigt ---på forhånd mange tak !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-04-10 14:17

Du kunne slette kameraet på computeren og så geninstallere det. Jeg har selv Canon og det gemmer i JpG format.

Kan du huske om du havde en eller to harddiske i din gamle computer?

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 23-04-10 15:42

Nok en "Dumme Dänne" der fremover lærer at tage kopi af sine date på en computer.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 23-04-10 20:32

granner... der var 2 harddiske

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-04-10 20:38

Ligger billederne så ikke på den anden harddisk?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 24-04-10 06:48

gid de gjorde...nej !

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-04-10 10:04

Du bliver nok nød til at annullerer dit spørgsmål, som tidligere.

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 43
- Annullerede 36
- Slettede 2
Ialt 82

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-10 23:04

Præv at gå ind og slette dit kamera og så genstarte. Derefter installerer du det igen. Du mister ikke billeder når du gør det. men måske kan billederne dukke frem igen. Du siger de er gemt i Canons mappe.

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 25-04-10 23:36

Tak for svaret granner01. men foreløbig har jeg trods anden hjælp ikke fundet mine billeder- min søn mener at det er administrator-delen der driller ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 08:24

Det har han nok ret i, men prøv jer frem og så skal du undlade at gemme nye billeder på maskinen før du har fundet de gamle.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 26-04-10 20:01

til Granner...

efter værkstedsbesøg, hvor billederne heller ikke kunne findes- kun tomme mapper og mapper uden adgang !!! ofrede jeg en ny strømforsyning...og vupti dukkede billederne op på den vante plads.
Kunne ikke rigtig få en forklaring, men har nu taget backup og bestilt tid til service på pc-en.
Den ene harddisk var beskadiget og pcen meget laaaangsom- så foreløbig har jeg reddet mine data.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 20:24

Hurra for det, der er intet værre end at miste billeder. Og held og lykke med det.