/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Mulighed for at anvende netbank/TV-nyh. ~
Fra : fa.dk
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 01-05-03 13:04

Da jeg ville tilmelde mig Danske Netbank, fik jeg at vide, at de ikke understøtter Macintosh (!), men at de oplyser, at de arbejder på, at også kunder, der anvender Macintosh, kan tilbydes en løsning.
Indtil videre skal jeg i besiddelse af en PC-emulator, f.eks. Soft Windows, Real PC eller Virtual PC. Jeg har været inde på Apple, men kan ikke umiddelbart finde nogen af dem til download.
- Hvor finder jeg dem? Er der nogen, der er til free download? Hvis der er valgmuligheder, er der ét, der skal foretrækkes?
Hvis der er nogen, der svarer på spørgsmålet, foretrækkes en ikke for teknisk forklaring.

Jeg undrer mig i øvrigt over, at ingen - hverken her eller i Mac OS - har givet mig et hint, om mit spørgsmål om firewall og RealOne Player. (Jvf. Besvarede spørgsmål den 26.-4.; under besvarede, da første halvdel af spørgsmålet er besvaret)
Jeg formoder, der er andre med Mac OS X, der af og til ser TV- nyheder vha. RealOne, der er den eneste mulighed på DR. Hvis der er én, der gør det med succes, vil vedkommende måske drøfte de nærmere detaljer med mig?

Hvorfor kommer mine nye spørgsmål under "ubesvarede" - og ikke under "nyheder (usenet)"? Jeg kan ikke se, at jeg har andre valgmuligheder end de to gange "gem spørgsmål"? Jeg formoder, at "Ret spørgsmål" er at rette/ændre spørgsmålet; jeg mener, jeg i øvrigt har prøvet den, da "ret" også kan opfattes som en henvendelse, men det endte ikke i nyheder.
Mvh.
Frank

Accepteret svar
Fra : mac.com

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-03 09:40

Hej Frank
VPC er en mulighed til netbank den fungerer omend langsomt men den koster lidt over 4000kr.
Du finder den på Connectix's hjemmeside.

Alternativt så kan du ligesom jeg selv overveje at skifte til Jyske Bank de kan!(Også OsX)

Hilsen
jesper

Godkendelse af svar
Fra : fa.dk

Dato : 13-05-03 20:04

Hej Jesper
Tak for, at du svarede på et af mine spørgsmål. 4000 kr. vil jeg dog ikke betale for at kunne anvende netbank. Jeg overvejer, hvad jeg så gør.
Mvh.
Frank

Kommentar
Fra : mac.com

Dato : 14-05-03 07:31

Hej Frank
Jeg beklager at jeg ikke kunne give dig et mere positivt svar.
Det vigtigste du og alle andre med samme problem kan gøre er at gøre Danske Bank opmærksom på problemet. Det er simpelthen for ringe at danmarks største bank er så elendig til at servicere deres kunder bare fordi de ikke benytter PC. det må da også være ualmindeligt pinligt for DB at de ikke kan finde ud af en løsning når det er så enkelt for bl.a. Jyske Bank.
Jeg tror iøvrigt at det er mindst 5 år siden DB første gang lovede at komme med en løsning som tillod mac'er at benytte netbank.

Mange Hilsener
Jesper

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 15-05-03 08:38

Hej Jesper
Jeg har faktisk i mellemtiden skrevet til Danske Bank - og også gjort dem opmærksom på, at spørgsmålet nogle gange er dukket op i nyhedsgruppen, og at anbefalingen er bl.a. er at skifte bank f.eks. til Jyske Bank, der forlængst har løst dette og yder service også til landets mange Mac-brugere.
Mvh.
Frank

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 03-07-03 22:32

Jeg har også haft oceaner af bøvl og lange ventetider med DANSKENETBANK(det kan gå så uendeligt langsomt) og gentagende gange har jeg rettet henvendelse til DB, men dog kun fået svar én gang. Og det var ikke spor optimistisk, så jeg overvejer også meget at kontakte jyske bank.
vl h lyngballe