/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia E52 og bluetooth
Fra : mploug
Vist : 1947 gange
20 point
Dato : 21-04-10 16:07

Hej

På mit arbejde har jeg en Nokia E52, som jeg bruger sammen med et Plantronics bluetooth headset.
Jeg oplever meget ofte - flere gange dagligt - problemer med at bluetooth-forbindelsen til headsettet
forsvinder. Dette sker både under og uden for igangværende samtaler.
Jeg kan ikke helt udelukke, at det er en fejl 40 fra min side, men jeg har lige fundet nedenstående side, hvor der står, at der åbenbart kan være tale om et kompatibilitetsproblem.
http://discussions.europe.nokia.com/t5/Eseries-Devices-and/E52-Bluetooth-Headset-problems/td-p/613410

Spørgsmålet er så. om jeg mon kan løse problemet ved at opdatere firmwaren på mobilen, eller om jeg kan blive nødt til at bruge et kablet headset?
Jeg ved ikke, hviln version af firmwaren det i så fald skal være, og hvor jeg finder den?
Jeg ved ikke ret meget om mobiler, bluetooth og den slags.

Hvis jeg skal prøve med et kablet headset i stedet, hvilket kan så anbefales til under ca. 1000 kr.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-04-10 18:38

det her evt. http://www.pricerunner.dk/pl/94-2556876/Hovedtelefoner/Nokia-BH-607-Sammenlign-Priser

har selv 602 som er et super headsæt mener at 607 er en astatning for 602

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 21-04-10 18:43

Tak for kommentaren.

Det skal være et headset med ledning, da bluetooth netop ikke kører særligt godt med telefonen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-04-10 19:22

Bluetooth kører upåklageligt med E52, du skal bare holde dig fra Plantronics, som er berygtet for den slags problemer med Nokia, hold dig til Jabra

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-10 19:47

Jeg har et Jabra jx 10 , som har fungeret upåklageligt til min nokia.

Jeg har tidligere haft nokia, bluetooth headset, som også har fungeret, og jeg skiftede alene af den grund at snegl eller ørehænger ikke lige passede til mig.

Jeg købte på et tidspunkt en nokia BH 301 til 150 kr- som var helt fint.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-04-10 20:04

JX-10 er på alle måder et fremragende headset, jeg har det selv og kan varmt anbefale det

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-10 20:29

http://www.mytrendyphone.dk/shop/jabra-jx10-bluetooth-5427p.html&sstlcmpid=9433

den er godt nok, kommet noget ned i pris, hvis man ikke lige vil have "guldmodellen"

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-04-10 19:16

Hvis man vil have guldmodellen, så ligger der enkelte eksemplarer rundt omkring i Telenor butikkerne til 299,-

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-07-10 05:11

Fik du det nogensinde til at virke??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-07-10 05:14

fik du det nogensinde til at virke??