/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Send som postmail....
Fra : axelbjarne
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 21-04-10 15:35

Jeg har en bekendt, som har problemer med at sende post ved at højreklikke på musen eksempelvis et billede...
Det er Windows XP home - kan det være fejl i Browseren?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-04-10 15:37

Postpogrammet starter ikke op - Outlook Express.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-04-10 15:44

Når jeg gør det så kommer der en rude der siger om den skal gøre mine billeder mindre. Først derefter kan man sende.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-04-10 15:46

Det gør der også her, men så stopper det....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-04-10 15:49

Jeg prøver en gang til

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-04-10 15:51

Når jeg har sagt at den ikke skal gøre alle mine billeder mindre, så starter den på i mailprogrammet.

Jeg har en fornemmelse af at det kan have noget med sikkerheden på maskinen at gøre. Hvis sikkerheden er for høj, så må du ikke sende. Det tydede den advarsel på som jeg fik.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-04-10 15:54

Nu er jeg ikke lige i den situation, hvor jeg kan afprøve det, men det kan da være en mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-10 15:57

Citat
Jeg har en fornemmelse af at det kan have noget med sikkerheden på maskinen at gøre

Eller der er IKKE associeret noget standardmailprogram til kommandoen - eller et program der ikke længere eksisterer....

Det kan ske hvis du f.eks. i forbindelse med billedprogrammer har sat dem op til noget andet end du ellers bruger....

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-04-10 16:14

Er du sikker på at opstillingen i OE er rigtig?
Jeg har en kollega, der lige har været ude for det samme, og det hjalp, da han i OE åbnede Funktioner/konti/egenskaber og åbnede fanekortet "Forbindelser" og satte flueben ved: "Opret altid forbindelse til denne konto med LAN"

Mvh
joan

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 21-04-10 22:42

efter de nye opdateringer der installerert så vil denne besked komme op
dvs. at granner01 har fuldstændigt ret i det han skriver !!!!!

højre klik på billede > send til post modtager >( vis flere indstillinger ) nu læser du teksten
oppe i toppen ) billedet vil blive formindsket eller du kan vælge ?

en af grundende til , at det er lavet er , at folk efterhånden har fået bedre digital camera Dvs. større fil der skal sendes . og at diverse email server ikke kan klare mere end ca 10 mb

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 21-04-10 22:50

hej igen
jeg læste lige det hele igennem igen og som refi skriver det kan skam også være det
Citat
Eller der er IKKE associeret noget standardmailprogram til kommandoen - eller et program der ikke længere eksisterer....

Det kan ske hvis du f.eks. i forbindelse med billedprogrammer har sat dem op til noget andet end du ellers bruger....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-10 03:48

Som jeg jeg læser de forskellige indlæg så tror jeg i er på sporet af løsningen.
Prøv Programadgang og standarder og sæt Outlook Express som standard til post

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-04-10 14:55

Nu har jeg afprøvet de forslag der er blevet givet, men det virkede ikke...det er så også galt, hvis jeg er ude på internettet, og vil sende side som e-mail, det virker heller ikke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-10 15:06

Citat
det er så også galt, hvis jeg er ude på internettet, og vil sende side som e-mail, det virker heller ikke...

hvad mener du

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 22-04-10 15:32

refi: mon ikke der menes Webmail?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-10 15:40

Citat
mon ikke der menes Webmail

Måske - men hvad har det med "billeder" at gøre

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-04-10 19:17

Alt dette virker ikke på nuværende tidspunkt.....

Højreklik på diverse billeder - send til postmodtager via e-mail...

Under Side i Webbrowseren IE8:

Send side med e-mail

Send hyberlink med e-mail...så det hænger sammen, men finde fejlen har jeg endnu ikke gjort...

Kommentar
Fra : peacekeeper

Dato : 28-04-10 12:25

Har du prøvet at reset settings i IE og se om det virker:

Åben Internet Options > Avanceret > tryk på knappen nederest og vælg reset

Derefter luk IE ned og åben den igen og tjek om email funktionen så virker igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-10 12:44

Jeg er ret sikker på du har "ged" i dine associeringer

Bruger du flere browsere og mailprogrammer går der ret let "ged" i den slags....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-05-10 21:23

slå nu lige koldt vand i blodet, i er flere der har været inde med det rigtige bud.
hvilket program bliver brugt til email?
Outlook Express?
Start programmet op og prøv at sende en mail, kan den det?
hvis den kunne sende så kig lige en gang mere på indlæg fra o.v.n. d. 22-04-10 03:48

hvis den IKKE kunne sende så er du ude i noget med manglende kontoindstillinger

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-05-10 08:57

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-10 16:20

Selv tak - ikke det mindste om du fik sendt din postmail men det formoder jeg når du accepterer