/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
egern som kæledyr???
Fra : 0alfen0
Vist : 10031 gange
150 point
Dato : 21-04-10 11:19

jeg har altid godt kunne lide egern, men hvilke egern må man have som kæledyr, hvad kræver de til dagligt og hvor mange bør man have sammen???

håber nogen kan hjælpe mig lidt her.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-04-10 11:24

Hej.
Det kan du godt glemme alt om.
Der er blevet fredet ...men det er nogle kære dyr. Det vil jeg gi' dig ret i.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 11:28

Hva med jordegern, de er da også søde

Du kan læse om dem her

http://www.jordegern.dk/index.asp?menu=omjordegernet&show=&indhold=pasning

Der er også et forum

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 11:29
Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 21-04-10 11:31

jeg ved godt at de egern der er i de danske skove er fredet, men der er vist nogle egern man gerne må have som kæledyr... men er selvfølgelig ikke helt sikker endnu :)

ja jordegern er da nuttede, men desværre ikke helt det samme... :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 11:36

Japanske egern

Og du kan læse om dem her, der er også en køb/salg i toppen af siden

http://www.egernhold.dk/Sort-Japansk-egern

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 11:38

Du skal læse under nyheder, der står de vil sælge alt

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-04-10 11:52

Lad være med at have et egern som kæledyr med mindre du bor på landet og den har adgang til træer og natur.
Det ville være meget syndt for egernet hvis du holdt den i et lille bur.

Hvis du altid godt har kunne lide egern så skal du også vide at egernet har det bedst i naturen og ikke i et lille bur.

Jeg kan også godt lide fugle men jeg ville aldrig have en fugl i bur. Fugle har vinger og er lavet til at flyve.
Egern har klør og er lavet til at kravle i træer.

Istedet for kan du jo besøge egernet i naturen og lokke den med noget mad den kan lide. Måske kan den også lide dig sådan helt frivilligt og ikke ved tvang.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 22-04-10 12:46

Min datter har to flyve egern som kæledyr. De bliver nok sat til salg i Den Blå Avis på et tidspunkt, så det er bare at holde øje. De er enormt søde! Og så har de et kæmpe bur, som hun har fået designet og fremstillet hos en snedker.