/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
navne på blomster
Fra : snusi
Vist : 1999 gange
150 point
Dato : 20-04-10 15:07

I tvudsendelsen "Drømmehaver" i søndags fortalte Claus Dalby om nogle sommerblomster som nærmest blev til en busk. Jeg kan bare ikke finde navnet på dem, er der nogen på Kandu der har set programmet og hørt bedre efter end jeg, vil jeg blive glad for at høre hvad blomsterne hedder.

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-10 15:15

Den udsendelse så jeg for første gang i søndags... hold da op en have

Jeg tror du mener den der lilla plante? Desværre fik jeg heller ikke fat i navnet på plante, men prøv engang at stille spørgsmålet her

http://www.clausdalby.dk/2010/04/drmmehaver-pa-tv.html

Kommentar
Fra : gril

Dato : 20-04-10 15:18

du kan jo se afsnitede igen

http://www.dr.dk/DR2/D/Droemmehaver/

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 160 point
Dato : 20-04-10 15:23

Det er Nikandra - kantbæger der snakkes om.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-10 15:33

Og det kan blive bekræftet her... start videoen ved de to min,

http://www.dr.dk/DR2/D/Droemmehaver/Index.htm

Godt lyttet granner01, så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde den, efter at have lyttet, fik jeg det til Likandra

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 20-04-10 15:49

Hejsa,

Granner01 har helt ret Jeg bemærkede den også og skrev navnet ned, da den her i familien hidtil kun har heddet "Ukerutter" da den for 3 år siden selvsåede sig selv i haven. Den sætter mange frø som gladelige spirer året efter og vi har nydt den siden uden at vide at det var en Kantbæger. Men derfor noterede jeg straks navnet da han viste den.

Point til Granner01

Bluesky

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-04-10 16:35

Hvor mange frø vil i ha' ???
De sår sig selv så det er en "lyst"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-04-10 16:49

Du må gerne sende nogle til mig Pia

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-04-10 16:50

Og det skal lige siges at jeg selv har haft dem i haven der hvor jeg har boet før. Men jeg har dem ikke mere.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 20-04-10 17:15

Tak for svaret granner01.

Super mange tak jeg havde også fået det til meget andet end lige kantbæger

snusi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-04-10 18:59

Selv tak.