/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
En historie....
Fra : bb1
Vist : 1007 gange
100 point
Dato : 20-04-10 07:17

En forfatter må vel kunne fortælle en historie.
Der var engang en ung student, der fik en stilling som lære på en kristen friskole i det hellige land. Han fik den fordi hans tante var blevet husbestyrerinde hos en rig enkegårdmand, som havde arvet gården efter konens familie.
Enkegårdmanden var også blevet formand for indremissionsk missionære, så menigheden beslutte at han skulle have et intensivt kursus i engelsk, den unge lære skulle stå for undervisningen.
Et halvt år efter fik man i sognet besøg af høvdingen fra den landsby i Afrika, som man havde sendt en missionær ned til.
Enkegårdmanden skulle holde tale og han indledte: A won to tæl you abowt the by here. Wi hår a lære som ka spike engelisk.
Og ved I hvad, så er det ikke engang løwn, som min gamle jagtkammerat blev landskendt på altid at sige.
Jeg savner ham meget og må engang imellem ligge en af hans CD på…….

Kan I gætte hvem den unge lærestuderende er... (Alle herinde kender ham - han kalder sig: T..........., men hedder i virkeligheden: E... B.... B.........

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-04-10 09:31

Kan man gætte på Poul Erik Krogen?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-04-10 09:41

Alle lo og klappede sig på lårene og lyttede med på disse ord;

The day when I was born
my father said hello
it was a monday mor'n
on the sofa in the stow.
He took my in my krave
said I know lig' akkurat
what the boy shall lave
the little kammerat.

Outside my barndomshjem
there was a lot of brædder
and everyone of them
was snittet by my father.
Yes, when I was a little
a little bittle jen
my father snat a fiddle
dygtigst among mænd.

Cause he could
snit a little little little lidt...

And out there in the køkken
my mother snat some bread
a humble bread was lykken
and this is what she said:
My son, you must love me
not to end up in a grillbar
in the middle of nowhere
and cook pomfritter

cause best of all to be
it is to be a snitter.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 09:50

Ja Poul Erik boede i Grædstrup ind til sin alt for tidelige død og han var med i den jagt vi dengang havde på Snabbegården. Når han min fætter ( som også er død ) og jeg sagde hunde kom igang med at fortælle historier, kunner der sagtens gå en to tre dage inden vi blev færdig og det var kromanden i Grædstrup godt tilfreds med. Senere har jeg haft Poul Eriks søn ansat - han slægter slet ikke sin far på,men er en stille og rolig ung mand.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 20-04-10 10:16

Til Ballegaard-Knudsen.

Nej hvor morsom en lille historie fra det virkelige(?) liv ! Det er sandelig en skam, at du ikke har haft glæde af denne unge lære(r) som blev ansat i den kristne friskole - det kunne du have haft brug og glæde af i dit liv; jeg tænker naturligvis på dit erhverv som forfatter, som hverken kan stave eller tegnsætte bare nogenlunde forståeligt - ental og flertal bliver nærmest voldtaget - en skændsel for din profession !
Der er ligeledes noget der ikke stemmer: Hvornår var det du var på langfart og i hvor lang tid knapt kunne tale dansk (?), havde heller ikke jagttegn mv ? Var det ikke i starten af 80'erne ? Det mener jeg du har fortalt i en tråd på et tidspunkt !
For hvis det er tilfældet, kan du ikke have været "god jagtkammerat" med Poul Erik Krogen, som døde i 1984 - altså igen opspind, i håb om at ingen ville kontrollere dig. Nøjagtid samme skure som i sin tid med en anden kammerat der producerede våben og blev kongelig hofleverandør - "fint skal det være, men...."
Du er en fantast, en luset amatør og platugle, som den gode Egon Olsen nok ville have kaldt dig, såmænd nok også en aparte socialdemokrat af de virkeligt ægte - en rigtig salonsocialist.

De venligste hilsner
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 11:00

Provsten kunne ikke holde sig: Han tror han ved,men det gør hans let ikke,huske kan han heller ikke si på facebook kan han heller ikke Jeg blev gift i 1981--

Derfor min ven du er utttttttttt.................................
Man skal ikke tro,når man påstår at andre lyver, så skal man vide og jeg ved du er et skidt kal...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 11:04

Læst også lige hvad det er jeg skriver på min hjemmeside: www.bb-jagt.dk

Jeg har som jeg tidligere har nævnt intet imod, at folk herinde er uenig med mig, men jeg finder mig ikke i, at folk beskylder mig for at lyve og da slet ikke når de selv gør det....

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-10 11:11

Provsten

Hvorfor ødelægger du den gode tone i tråden med angreb på en bestemt person?

Du skulle skamme dig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 14:55

Rigtig Granner01

Lad dem svin i deres egnen tråd. Tombaneseren har jo allerede oprettet en kopi af denne og her er sproget det samme.
Nu skal i have det næste kapitel.

Ham skole læren, som kun havde fået stillingen fordi husbestyreinden havde fået gaflet gårdmanden. Havde fået en kæreste, sådan en i ved med lilla ble og 2 cv, til dem der er så unge så de ikke ved hvad det er.
Den lilla ble gik de meget venstreorienterede pi ger med på hovedet dengang og 2 cv var et kendt bilmærke også kaldet slumstormer bil. Det passede skolelæren udmærket for han var også med på noderne og fornægtede alt det gamle og det var i grundet ikke så godt, for det var jo det han skulle undervise i.

Da han og kæresten en dag foreslog, at skole skulle anskaffe en brændeovn, så børnene kunne lære at lave ler figurer og potter gik de dog for vidt – det var for nymodens. Så han og kæresten blev fyret på gråt papir eller skal vi sige: smidt ud af paradis, ligesom Adam og Eva, som de jo i virkeligheden skulle have undervist om.
Også engang til, som min gamle gode ven, hvis søn skam var ansat i selv samme firma, som en meget kendt og agtet bøssemager og riffelbygger, som både var Kongelig hof leverandør og eksportør til U. S. A. altid afsluttede en god historie med at sige: Og så eret ikke engang løwn……
Min korrektur læser har fri så evt. bemærkninger om stave fejl er uden værdi….

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 18:53

De køre i ring i kopi tråden skændes lige frem indbyrdes - det er rigtigt sjovt..

Trede afsnit af historien om læren som ikke kan/vil huske er på vej. Jeg skulle lige op og spørge præsten om noget og vi fandt skal den gamle kirkebog... Så glæd Jer...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-04-10 19:34

En forfatter
Der lige så meget forfatter i dig som der hund i en hundekiks og det gælder også din trofæ opfattelse, komplet latterlig at femture med en tam dødskudt mufflonvædder i hegn, med et udtryk i fjæset som om man havde ombragt en Kaffa bøffel med kniv.

Ikke så mærkeligt at du løb tør for egnede kvinder i det midtjyske, med din nedrige trang til at svine folk til nede på det plan, hvis du i det hele taget kunne komme til bare en af dem.

Har du aldrig rigtig kunne dupere de danske møér, og er så skide misundelig på Tonganeseren som drønede rundt som en fyrig tyr i de pastorart, gik du glip af noget ( spar os for en uddybning ), godt du havde heldet med dig i det store udland. Jeg græmmes på din kones vegne, har set nok til de store liderlige " casanovaer " som hjemtager de stakkels piger med hvad deraf følger, til at brække sig over.

Hvis man går ind på din hjemmeside og læser din hotlinje er den altså 2 år gammel mand. der er vist aldrig over 2 online på samme tid, Knolden( altså i dette tilfælde undertegnede ) og Knudsen himself ligner lidt den der fra din Afrika ven.
Holger Jensen har lige godt set rigtigt her. Skal du ikke snart havde den fjernet fra nettet egentligt, det er vel nok en af de mest rammende reklamer for dig lille mand og hvad du står for, når folk går ind på nettet.

Vi må så vente på andre sliprige personlige svinestreger fra dig i en jagttråd, for jagt det aner du heller ikke en hujende fis om, men i smædeskrivelser og usaglige løgnagtige forskruede udsagn omkring jagt og andre, ligger du helt i top. Der er ikke noget være en de der gammel hellige, se bare den katolske præstestand hvor døbefonden er ved at løbe over for den gang håndvaskeri.
Du er et skidt personage Bent Ballegård Knudsen. Hvor der i gamle dage på kroen, kun var en vej ud en sådan beskidt opførsel, som du atter igen fremture med.

Forøvrigt solgte din hofleverandør ven stor calibere, som ingen andre ville have, til nybegynder piger, men det gav jo kroner i kassen, rigtig god vejledning. Håber sgu ikke droningen har købt isenkram af ham måske er det Henrik, der der er slået ud af balancen af en af hans unika riffler, og så er det ingen gang løwn.

Hvordan kan du have med andre levende skabninger at gøre med din indædte galde, jeg fatter det ikke.

PS få nu opdateret den kedelige hjemmeside få Tamfåret smidt ud. Kan du ikke selv rette den der`"" sidst opdateret "" det er over 2 år siden er Webberen også blevet generet af dig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 21:35

Bettewisser Kan også lyve, som tyndskide fra en spædekal så man må også ud - påstande som er helt løgnagtige om mine venner,må man ikke skrive og da slet ikke når de er døde for mange år siden og ikke selv kan forsvare sig..Fy føj skam dig.
Nu om lidt skal du og alle andre få næste afsnit....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 22:10

Ham skole læren, som det hele jo drejer sig om havde endnu en oplevelse, som jeg først lige har fået fortalt her til aften.
Han var faldet i søvn på sofaen i læreværelset og blev vækket ved at rengøringskonen en gæv stor bondekone på omkring de halvtreds vækkede ham. Lille Erik du kan ikke ligge og sove her. Læren vaklede ud på badeværelset fik lidt vand i hovedet. På vej tilbage til læreværelset efter sin mappe, så han den gæve kone og vaske trapper. Det syn må have været en for stor fristelse for ham, for han forer hen bag hende, lynede sine bukser ned, trak hendes lyserøde ubenævnelige til side og nåe ja i ved nok.
Der gik dog ikke mange minutter, så var han færdig. Bondekonen vente sig om og sagde: Var det det jeg havde da forventet noget mere fra en så ung mand. Vil du ikke prøve om lidt igen, men det ville Erik ikke for han kunne simpelthen ikke
Ni måneder efter fødte den gæve bondekone en søn, som blev døbt Knud Erik, men som det var dengang, så blev et barn født i et ægte skab altid betragtet som et barn født af de to personer, som nu engang var gift. Bondekonen og hendes mand havde et ganske lille husmands sted og de havde slet ingen børn, så de var glade for lille Knud Erik, selvom han slet ikke lignede dem. Han var lyshåret og havde en alt for stor næse. Han var også en være ballade mager i skolen kom i klammeri med alt og alle. Selv han egen moder, da faderen døde, fik han sendt hende på plejehjem, så han kunne overtage husmandstedet og nu skulle der bygges om stråtaget skulle væk, der skulle høj rejsning og første sal på, men selv nu i dag 15 år efter er huset ikke bygget færdig.
For den lille Knud Erik var også doven han har hele livet kun levet af hvad han kunne få hos kommunen og det kan man ikke bygge for, selv i dag er han uvenner med alt og alle og i det lille samfund er der ikke en eneste, som kan li ham til en gadefest fangede de ham og malede ham rødhåret og det sidste jeg hørte i dag var at nu vil de have ham væk fra landsbyen, så de har sat et skilt op i hans indkørsel med: Til salg.
Jeg er slet ikke i tvivl om, hvem der er far til lille Knud Avis, som han kaldes. Det kan kun være den, som har været årsagen til at han også har fået navnet Erik.
Personen, som kun lærte en ting af sit ophold i det hellige land, nemlig at sige A
A alene vide, A er den klogeste af alle. A har sæde i et ministerielt udvalg. A kan svine alle andre mennesker til. A har en svigerfar som har en stor gård med en stor jagt, men A har aldrig skudt en kronhjort, selvom A har set mange på svigerfars jord og endda taget gipsaftryk af dem..
Jo A er sandelig en stor mand….

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-04-10 12:45

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-04-10 12:50

H.H. vent til slutningen, den bliver meget værre skulle jeg hilse og sige...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-04-10 14:18

- det kan sgu da ik' blive værre Knud Erik...

Hvornår begyndte du at hedde Bent?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-04-10 10:25

Nu må vi hellere få denne fortælling afsluttet:
Tombaneseren/E.B.B. skolelæren,som blev smidt ud af det helligeland (paradisets have) fordi skolelæreinden med den lilla ble og 2 cv havde lokket ham til at spise et æble, så han havde forstået hvad bogstaverne A og Æ betød, samt lært at spille på blokfløjte,sammen med rengøringskonen, når hun stod og vaskede trapper.
Han flygtede lige så langt, som 2 cv`en kunne køre på en tank benzin nemlig helt til Falster, for der boede hende med den lilla bles forældre, men da den lilla ble fandt ud af at lille nold Knud Erik var blevet født, så smed hun skole læren ud og havd der så skete indtil han kom til at bo sammen med de rige i rødvins området. Det ved jeg ikke så meget om,så her må jeg have hjælp.

Derfor opfordre jeg ALLE til at digte videre på historien, der er sikkert nogen, der godt kunne tænke sig, at få del i bibliotekspengene Øjenvidnet eksempelvis..

Så hermed er historien givet fri - kom igang ved tastaturet - digt videre. Jeg skal nok hjælpe til, hvis I kommer for langt væk fra emnet - jeg kender da noget til hvad,der er foregået i og omkring Humlebæk...

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 21:31

Tak for svaret granner01.