/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kloakering
Fra : oz1eqp
Vist : 591 gange
300 point
Dato : 19-04-10 22:50

Jeg har for mere end et år siden fået lavet kloakering med tilslutning til offentlig kloaksystem.
Da jeg betalte regningen,spurgte jeg kloakmesteren om han sørgede for,at tilmelde det til kommunen,
hertil svarede han,at det skulle han nok,og da jeg mente,at det var hans pligt at foretage tilmeldingen,
så foretog jeg ikke noget.Men da der var gået næsten et år, fik jeg opgørelse for vandudledningsafgift for den bolig jeg selv bor i,medens der for den anden lejlighed,som bebos af min søn var regning for tømning af septiktank m.m.
så jeg fik fat i teknisk forvaltning og de sagde,at det var ikke tilmeldt hos kommunen,at kloakering var foretaget.Forleden fik jeg så en mail fra en ingeniør fra teknisk forvaltning,hun spurgte,om det var rigtigt at der var blevet kloakeret,for så kunne hun fortælle,at der fandtes ikke nogen tegninger som
viser kloakeringsarbejdet,og mellem linierne kunne jeg ligesom spore en vis antydning om,at hun mente det var min fejl.
Jeg skrev en mail til hende og spurgte om jeg kunne mødes med hende på teknisk forvaltning,medbringende de nødendige papirer.JEG BAD HENDE LIGE OM ET TIDSPUNKT,HVOR VI KUNNE MØDES I DAG,men efter at hun har fået de oplysninger hun manglede,så vil hun åbenbart skide mig et stykke,for hun har ikke gidet svare på min mail.
Hvorledes griber jeg bedst den sag an,er der nogen,som har et godt forslag til en fornuftig løsning.
mvh
Arne Christensen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 23:07

Du må troppe op på rådhuset, og bede om en tid igen... og få det skriftligt

Vi har prøvet noget lignede, hvor vi havde haft en rørskade, hvor vi ændrede det til en byggesag, for at få kommunen ud og godkende inden det hele blev dækket til, (vi vidste at det var noget sjusk, derfor ville vi have det godkendt af kommunen).......der var de også fuldstændig ligeglade og godkendte det hele pr. tlf da kloarkmesteren bare ringede dertil for at sige hans arbejde var færdigt.

Da det var byggesjusk og det hele blev gravet op igen, ringede vi til kommunen og spurgte om hvordan de kunne tillade sig at godkende pr. tlf. ... undskyldte de sig med, at det havde været sommerferie og ingen havde tid til at besigtige vores kloark...

Så derfor, hvis du vil have bare lidt hold i det, så mød op personligt, og få en skriftlig aftale

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-04-10 23:13

Er det en autoriseret kloarkmester du har brugt, så ville jeg tage min regning med op til tekniskforvaltning, og bede dem om at hjælpe. da du er i god tro, at det er iorden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 23:21

Det kan lige så godt være teknisk forvaltning der har lavet en fejl... det bliver ikke nemt at bevise

Vi har igennem over tyve år hele tre gange meddelt kommunen at vi har meldt os ud af fjernvarmen og fået kombifyr... det lykkedes først at få det rettet, da vi sidste år skiftede olietank

Jeg føler at (vores) kommunen er hævet over os alm. borgere, så det rigtigste er at få en ny tid på kommunen, og håbe de er lydhøre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-10 23:27

Det er kloakmesterens opgave, nogle af dem skriver også et gebyr for at gøre det, 100-200 kr.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-04-10 23:47

Du skal i kommunen som Nordsted skriver, og du skal ikke tage et afslag for gode vare. Du er med til at betale deres løn så de SKAL hjælpe. Ellers får du en tid hos borgmesteren. Han skal nok tage affære.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-04-10 06:44

har været ude for nået af det samme dog havde der været en ude og godkende dette arbejde så ja kommunerne hart ikke styr på en skid det er lidt uderligt at man skal bruge 74,50 hver gang eller møde personligt op og modtage en underskrift på dette og stadigvæk påstår de at de ikke har modtaget dette? en tanke papirene bliver ikke lagt i de rigtige mapper og så er det nemmere bare at give os skylden for det når man så vise en kvittering på at de har modtage dette så kan de sku godt finde papirene frem

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-04-10 08:38

Tak for mange gode forslag,det der tiltaler mig mest er nok at møde op,og så bare sætte sig ned og vente på at rette person møder op.Men det er til tider lidt besværligt når man bruger kørestol.
ja kloakmesteren var en lokal kendt med autorisation,så jeg kunne jo også sende en kopi af regningen til kommunen og så lade dem rode med resten.men jeg kan kun konkludere,at jeg mener det er uartigt
hvis en offentlig ansat ikke gider besvare en mail.
Jeg lader tråden køre lidt endnu.
mvh
ARNE

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-04-10 15:15

Ring til borgmesterkontoret og hør om du kan få en tlf. samtale med borgmesteren. Sl¨lidt på at du sidder i kørestol. Og fortæl historien. Han er til for dig og han vil garanteret hjælpe.
Jeg har selv benyttet mig af muligheden og det er effektivt.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 21-04-10 01:54

Vi har også prøvet at få en sag syltet ved kommunen. Vi kontaktede til sidst et byrådsmedlem og sagde at vi ikke kunne forstå at vi ikke fik svar på en skriftelig henvendelse. Byrådsmedlemmet tog det op i byrådet, og spurgte der hvor længe vi skulle vente på svar.
Så kan det nok være at de fik lettet røven fra sædet derinde på teknisk forvaltning, og inden for et par dage havde vi svar, med deraf følgende møde osv. osv.
Så, har borgmesteren travlt, så er der andre - f.eks fra et mindre parti, der sikkert har tid.