/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
emballage til 1 l. vinflasker
Fra : Christa.N
Vist : 1582 gange
300 point
Dato : 19-04-10 17:17

Jeg har købt 4 flasker af denne skønne Amarone http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/21545/2x1-liter-amarone-rocca-alata-2007
Jeg havde tænk at de skulle bruges til en gave, men jeg kan ikke finde emballage til 1 l. flasker.....

Har tænkt på en kurv, men synes at der så kun skal 3 flasker i og andet fyld (er ikke så vild med den idé.
At pakke dem enkeltvis ind i cellofan (heller ikke så godt)

Har i nogen idéer eller ved i, hvor jeg e.v.t kan bestille pap / træ emballage ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 17:29

Der er nogle gaveæsker her, men jeg tror ikke de er høje nok??

http://www.ricewood.dk/shop/gaveaesker-58c1.html

Ellers kan du købe små pileflet kurve/kasser, de behøver jo ikke være lige så høje som flaskerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 17:39

Så er der også nogle i træ, men om de vil leverer til private, har jeg ikke fået undersøgt

http://www.detailreklame.dk/sider/reklamegaver/vinembtrae1.htm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-04-10 17:51

Du kunne købe en blomster tønde eller hva med en lille trillebør

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8083&n=30100

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-04-10 17:54

Papemballagen i det første link, er med garanti til alm.70 cl flasker, når der ikke står andet.

Det er nogen rigtig fine trækasser, men der står: ved min. 50 stk..... øv bøv

Hvad er det for nogen fletkasser du tænker på (ikke kurve)

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-04-10 17:56

Citat
Du kunne købe en blomster tønde eller hva med en lille trillebør

Ellers god idé, men synes det er for dyrt (det er jo vinen der er gaven)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-04-10 18:07

køb noget sækkelærred og sy små "sække" med snører til vinen. Pynt evt. med blomster, flag eller lign.
Du kan også bruge andre typer stof. F.eks. blomstret eller ternet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-04-10 18:27

hent en papkasse i din butik, som er passende størrelse- tegn en værktøjskasse på og bind en god snor på tværs eller lav 2 huller og stik en tyk rundpind igennem

og hvis det ikke er en handyman eller woman, så tegn/mal noget der passer til den person der skal have gaven.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-04-10 19:16

Det er smaddergode idéer, men hvis jeg ikke havde fået vinen på tilbud, var prisen 249 kr pr flaske, som i kan se på linket.....

Så derfor er handyman konceptet ikke det rigtige .....
- det skal tværtimod over i den lidt finere retning - ikke sjovt og sådan (hvis i forstår)

Jeg har tænkt at hvis i kandu'er heller ikke kan finde passende emballage, at så ville jeg forsøge at snedkererer selv...

Eller betale den lokale tømrer...........

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 19:34
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 19:35

Du kan sikkert også finde noget a la dem fra Ikea, i Silvan og såårn

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-04-10 19:35

Jeg kunne lave et brændemærke på trækassen, hvor der står:
Chateau de Christa's cuvée spéciale

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I morgen vil jeg prøve at ringe lidt rundt og forhøre mig, jeg er heldigvis i god tid, det skal bruges d. 8. maj.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 19-04-10 19:39

Jeg synes nu ikke at idéen med sækkelærred behøvede at blive "sjovt", men ville blive en "rustik" løsning
Men fred være med det. Prøv om du kan finde noget her, du kan bruge:
http://www.interpresent.dk/shop/traekasser-279c1.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 19:52

Vi har af familien fået nogle flasker vin i sækkelærred, med snører om halsen, sat fast med lakforsegling

Køber du nu alligevel sådan en fletkasse, ser det flot ud med cellofan og bånd.. og et flag

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-04-10 20:10

Pifo, jeg undskylder en kluntet forklaring - jeg havde lige der, svært ved at formulere at gaven skulle være fin / elegant.
Rodede mig ud i sprogknuder for at guide i den ønskede retning.

Nordsted, cellofan ser altid godt ud og med flotte bånd, flag og kort, ja ja...........

Interpresant.dk har nogle rigtig flotte kasser kan jeg se, jeg vil kigge jeres link igennem og vender så tilbage (nok først i morgen)

Foreløbig tak til jer alle tre.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-04-10 20:21

Altså idéen med de små sække kan jo også bruges med skind / læder / kunstskind. Det kunne måske give det et mere eksklusivt look? Men kig på kasserne - de er meget fine
Hvis ikke de har det på siden, som du ønsker, så ring til dem og spørg. De hjælper dig gerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 20:52
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-04-10 12:21

Jeg vil prøve at afkorte en lang historie

Jeg involverede kassemesteren (min mand) i problemet og han vil ikke nogen af alternativerne - synes vi skal købe det samme vin i alm. str. ved den fine vinhandler og få det pakket der - og så drikke det andet selv, når der bliver noget at fejre.

Imidlertid er jeg blevet imponeret af Interpresent hjemmeside og vil måske købe derfra. De har to slags Amerone, men det er for dyrt. Tænkte så at bestille den billigste vin og så bytte det ud med mine 1. l i en af de flotte trækasser.

Siden opfylder alle mine krav: eksklusivt, de laver efter mål, trækasserne som bliver lavet i Indonesien, hvor de har sikret etablering af genplantningsprogrammer samt videreuddannelse af medarbejderne - altså fairtradeagtigt politisk korrekt.

Post Danmark slår som sædvanlig skår i glæden:
0-5 kg = 79 kr
5-10 kg = 99 kr

Det er grunden til at jeg lige så godt kan bestille hele måletjavsen og ikke kun emballagen.

***********************************************************************

Nordsted personligt ville jeg hellere modtage, sådan en fransk romantisk kurv som du har fundet, men jeg kender fødselaren og han vil helt sikkert foretrække den anden løsning.

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 20-04-10 12:32

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-04-10 15:07

Velbekomme Christa - og skål