/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Gode udstillinger i Nordjylland ???
Fra : mulle-mor
Vist : 1118 gange
200 point
Dato : 19-04-10 15:35

Hej.

Er der nogen af jer kunstmalere og andre kunstinteresserede, som kender nogle gode udstillinger i Nordjylland i 2010.

Jeg har siddet og ledt på "nettet", men er ikke blevet ret meget klogere.

Jeg har haft "skruet lidt ned for blusset" m.h.t. udstillinger, da jeg har haft mit eget galleri sammen med et par veninder. Og så var der ikke meget tid og materialer til at deltage i for mange udstillinger. Nu er jeg delvis på grund af finanskrisen stoppet med galleriet. Til sidst var indtægterne mindre end udgifterne, og det går jo ikke.

Nu vil jeg gerne med på nogle udstillinger her i mit område til sommer. Jeg bor i Nordjylland, og jeg havde faktisk nogle mulige aftaler, som var gemt på mit mail-program. Men mit mail-program stod lige pludseligt af, og alt, der var gemt i mails, forsvandt. Så nu er det meget svært for mig at finde gamle aftaler. Nogle af dem var jo også bare aftaler om at kontakte en eller anden inden næste udstilling.

Jeg har siddet og kigget på Google, om der skulle være en samlet liste med navne på steder, der holder en kunstudstilling. Men jeg synes ikke rigtigt, jeg kan finde noget.

Jeg har selv lavet nogle nye aftaler her til sommer, men kunne godt bruge lidt flere.

Er der nogen, der ved noget om det ???

Hilsen

Mulle/Birthe

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-04-10 16:18

http://www.skagensmuseum.dk/

- hvis du er en "onsdagsmaler" som f.eks. Dronning Margrethe, er det jo nok lidt op ad bakke. Der står tusindvis af amatørmalere derude som maler til pulterkammeret...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 19-04-10 16:23
Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-04-10 17:40

Avisen Nordjyske har i fredagsudgaven alt der sker i veekenden,
også kunstudstillinger.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 19:20

Citat
Er der nogen af jer kunstmalere og andre kunstinteresserede, som kender nogle gode udstillinger i Nordjylland i 2010.

HVIS? du bare vil se på, er der sgu masser af dem.
Kig under de lokale se-værdigheder, mener Børglumkloster?/ lige har åbnet
for mere, end de plejer.
Men du finder ikke de store malere DER, men mange andre
og til tider rimelige DITTO.

Der er MASSER af LOKALE udstillinger langs de Danske kyster,
og mange andre steder, SE efter SKILTENE = ikke mobilen.

Sidste år , var der en MASSE nede ved/ langs Vesterhavet
fra Esbjerg til Skagen, men tag endelig ikke de store veje,
så fanger du DEM IKKE, de plejer at have lejet sig ind hos andre,
og som - sådan kun går pr mund til mobil, og så er det væk igen
når der kommer for MANGE.

Men HVAD og hvem vil du se ? hvornår..

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 19-04-10 19:53

Først - til DISKEN - jeg vil ikke lige se nogle udstillinger, jeg vil gerne selv udstille!!!

Vedr. det man kan læse i Nordjyske - ja den avis holder jeg selv, og når det kommer i avisen, så er det for sent at komme med. Alt er klappet og klart til en udstilling med plakater og brochurer. Så jeg har skam tit set nogle udstillinger i Nordjyske, og fundet ud af, at alle har været meldt til i månedsvis. Helt ærligt har jeg kontaktet nogle af dem, hvor jeg godt kunne tænke mig at være med, men det bliver så først i 2011. Mange af de gode kunstudstillinger er bare en gang om året.

Jeg villle ligesom gerne finde nogen her i løbet af sommeren og efteråret. Har som jeg har skrevet godt nok nogle steder, jeg skal udstille, men kunne bruge flere.

Jeg troede, at der var et eller andet sted på "nettet", hvor man kunne læse om årets udstillinger (eller bare nogen af dem) - og så tænke på, om det var noget, både m.h.t. hvad man selv kommer med og udstillingen i al almindelighed.

Altså - jeg er ingen Picasso - på den anden side føler jeg heller ikke, at jeg maler til pulterkammeret. Jeg har da så længe jeg havde mit galleri solgt rimeligt godt. Men da jeg nu "kun" sælger herhjemme fra - så bliver det ikke til så meget. Det er bare mund til mund. Har været i kontakt med nogle gallerier, men de fleste vil have 35-40% i kommission, og bagefter skal "skattefar" også have, og så er der ikke meget tilbage.

Grunden til, jeg spurgte, var at hvis der var et bestemt sted at kigge, så behøvede jeg ikke at sidde i timevis og lede ved computeren.

Se venter lige lidt - og ser om der kommer flere svar
Birthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 19:57

Måske du kan få hjælp her

http://www.tegnebordet.dk/

Jeg kender et par stykker der har lagt deres tegninger/malerier ind, og fået ris/ros af andre, men mon ikke de også kender til kommende udstillinger??

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 20:07

Citat
Grunden til, jeg spurgte, var at hvis der var et bestemt sted at kigge, så behøvede jeg ikke at sidde i timevis og lede ved computeren.

Mig der LÆSER som en gang forloren hare, der ikke er hjemmelavet.

Det kan JEG ikke hjælpe med, MEN, sidste År, var der temmeligt mange,
også på min lille sommertur, der SØGTE kunstnere og meget andet
FRA SAMME STEDER, men du kan smide en kontakt til mig =
under PM, så skal jeg SKRIVE lige så hurtigt jeg finder en LOKAL,
der vil af-prøve dig, men du skal ikke forvente noget.

Et par af dine billeder, på MIN tur, ville ikke gøre det langsommere.
Ikke noget FINT, bare noget `de´har at gå efter

Og du behøver vel ikke kun Nord-Jylland.
kommer mange andre steder, men.

Kan og vil intet love.

Men som skrevet, en /et lille klip fra din samling, skal de se
før der overhovedet kommer andre ting på deres VÆGGE.

?????

Og det skal vel ikke koste DIG penge.

-

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 20:14

Citat
Måske du kan få hjælp her

http://www.tegnebordet.dk/

GOD side.

Men når man ikke kender dig, har du en hjemmeside/'
man kan henvise til, rimeligt svært at bedømme ´´kunst´´
uden at kunne se det.

Men først af ALT, så lav din egen hjemmeside.

Der kan alle søge på DIG.

Ellers go´ sommer.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 20:19

Citat
også kender til kommende udstillinger??

Ikke mange der tager UKENDTE ind_ fra varmen/ kun kand-du

De steder jeg kom sidste år, var LOKALT, og ikke opgivet nogen steder,
NÆRMEST drive-BY Galleri´r, men ABSOLUT besøget værd.

Og der kunne være fra ? til ? men skægt var det at se på.
Købte da også lidt...

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 20-04-10 12:34

Tak til Disken med tilbud om at finde gallerier for mig. Men - jeg er ikke interesseret i at køre langt ned i Jylland. De fleste gallerier vil have provision, og så er der også 2-3 gallerier i min egen by, som vil udstille/sælge mine ting, hvis de får provision. Ikke at jeg synes, det er forkert, da jeg havde mit eget galleri, da tog vi også provision for at sælge for andre, som vi kaldte gæste-udstillere. Så det er OK.

Det, jeg er interesseret i, er en kunstudstilling sammen med andre. Jeg har ikke noget imod at betale for at være med, de fleste jeg har udstillet ved de seneste år, har alle taget et fast beløb, så leverer de stand/vægplads og ordner alt det praktiske. Så det er også OK.

Jeg har været inde på de forslag fra Nordsted, og fandt Kunstudstillinger, som faktisk alle sammen var booked op for 2010. Jeg har snakket med nogen af dem, og er sat på listen til 2011 - så det har jeg da fået ud af det. Jeg vidste også godt, at mange udstillinger er booked mindst et år i forvejen.

Jeg har skam en hjemmeside, så eventuelle kunstforeninger m.m. kan se mine "varer" - men det er jo altid bedst, at vise tingene i virkeligheden, det får alle mest ud af.

Så jeg tror, at mine points går til Nordsted. Hans forslag har da skaffet mig nogle udstillinger i 2011.

Tak for det.

hilsen
Mulle/Birthe

Godkendelse af svar
Fra : mulle-mor

Dato : 20-04-10 12:41

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg fandt da lidt, som jeg kunne bruge - men til næste år !!!

Så de "ledige måneder" jeg har i år, dem må jeg så bare prøve at arbejde lidt for at få besat. Og hvis ikke, så går det jo også nok.

Dit forslag om om det on-line galleri med tegninger, det duede ikke. Jeg tegner ikke. Mine ting er nærmest at forstå som en slags 3-d billeder. Mange er bygget op af forskelligt materiale og med forskellige teknikker. Og mange er religiøse billeder, så det duer heller ikke, at de bliver hængt frem i forskellige gallerier langs Vestkysten. Der er kun et begrænset publikum for dem. F.eks. kirker, hvor jeg da også har et par udstillinger her til sommer.

Hilsen fra
Mulle/Birthe