/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel lægger ikke time antal?
Fra : NADELCA01
Vist : 416 gange
29 point
Dato : 19-04-10 15:04

Hej,

Jeg er igang med at få overblik over hvormange afspadseringstimer jeg har.

Til det har jeg brugt et excel skabelon fra nettet. Nu er det udfyldt, men jeg tror simpelthen jeg er kommet til at slette formlen der lægger timerne sammen.

Nemt nok - tænkte jeg og lagde en ny formel ind hvor jeg blot lægger alle cellerne sammen der indeholder afspadseringstimer også de negative. Men den skriver blot 00:00 timer ?

Jeg er i tidsnød, så jeg håber at der er en der kan hjælpe. Jeg vil gerne fremsende arket.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-10 15:08

Det kan vi jo ikke svare på uden at SE/KENDE de celler du taler om....

Det du har lagt sammen er jo tilsyneladende IKKE tal....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-04-10 15:50

Har du husket at sætte = foran din formel, eller bliver det opfattet som tekst.

Kommentar
Fra : NADELCA01

Dato : 19-04-10 15:58

Ja det har du selvølgelig ret i REFI - er der et sted man kan uploade dokumentet eller kan jeg maile det?

Jo der er = foran

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 19-04-10 16:08

Upload det til http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 19-04-10 16:10

Eller slå en smut forbi min side og download et færdig regneark
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : NADELCA01

Dato : 19-04-10 16:24

dbl - jeg har uploaded det, men det er et rigtigt fint ark du har lavet - det vil jeg bruge til 2010. Mangler blot en daglig ½ times frokost i arket, men det kan jeg muligvis selv sætte ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-10 16:51

Citat
jeg har uploaded det

Det hjælper IKKE hvis du ikke lægger linket her

Kommentar
Fra : NADELCA01

Dato : 20-04-10 08:50

Her er linket - tror jeg

http://peecee.dk/upload/view/239508

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-10 09:18

Problemet består i at ALLE de celler du vil have lagt sammen består af formler.... (selvom du SER resultatet)

Den går ikke...

resultatet af formlen SKAL have sin egen kolonne for at de kan lægges sammen....

Kommentar
Fra : NADELCA01

Dato : 20-04-10 11:57

Ok, det jeg nu har gjort er at i celle L35 har jeg skrevet =K35 og så fremdeles med resten af cellerne med resultat.
derefter har jeg lagt dem sammen, men det giver stadig bare 00:00?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 20-04-10 19:16

Jeg ville nu aldrig selv sætte det op sådan, men hvis det passer for dig, så er det jo fint.
Jeg har med udgangpunkt i dit ark lavet en nyt lille ark (2 måneder).
http://peecee.dk/upload/view/239774
Hvis du kan bruge det, kan du jo selv fuldføre det.

Mvh.
d.Buus

PS! Ingen garanti for at det er fejlfrit