/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Elhejs op til altan.
Fra : casper0606
Vist : 1787 gange
50 point
Dato : 19-04-10 11:11

Jeg er igang med at undersøge muligheden for at lave et trækspil op til min ltan på 4 sal....

Men kan ikke rigtigt finde et der har nok løftehøjde, de fleste har en løfte højde omkring de 10m. ellers er de meget dyre....

Er der nogle der er stødt ind i et el trækspil der....

Har en løftehøjde på 20-25m
Kan løfte ca. 50 kg
kan tilsluttes 220 v
Ikke er for dyrt.

jeg havde håbet at holde mig under 1000 kr.....

Casper

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 35 point
Dato : 19-04-10 11:20

Husk at få tilladelse til det...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 11:24

Citat
Kan løfte ca. 50 kg

Citat
jeg havde håbet at holde mig under 1000 kr.....

Hvis det kun er en engangs forestilling, tror jeg nok, at et flyttefirma er billigst

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 11:31

Kun 12 meter kabel, men med en vægt på 50 kg, kan du forlænge med et tov.
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=119904&pno=11544&pointer=0

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-10 12:12

Citat
Har en løftehøjde på 20-25m
Kan løfte ca. 50 kg
kan tilsluttes 220 v
Ikke er for dyrt.

jeg havde håbet at holde mig under 1000 kr.....

Det kan du godt GLEMME

Finder du endelig noget vil det IKKE være lovligt..... med mindre det er på PRIVAT grund...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-10 12:51

Tør man spørge hvad det går ud på ?

Du skal også sørge for afspærring m.m. i området omkring stedet.

To kammerater på trappen og en kasse øl er vist billigere.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 19-04-10 14:20

Citat
Husk at få tilladelse til det...

Hvad er det for en tilladelse man skal bruge til det ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-10 14:47

Tilladelse ?

Det er jo op til "en altan på 4. sal", hvis det er en beboelsesejendom skal man jo have kontakt til administrator, og orientere de nedre beboere om at der muligvivs kan brage noget ind igennem deres vinduer hvis trisseværket bruges i blæsevejr.

Er det noget reparation samme sted skal man også have arbejdstilsynet ind i billedet.

Vi kan jo ikke have at en masse altanejere hænger noget Georg Gearløs op, det skal være forsvarligt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-04-10 16:50

du må ikke montere den slags hejseværk på din altan. dels er altanen slet ikke beregnet til den slags belastning og dels skal der etableres afspærring under altanen, når hejset benyttes. det er samme regler som gælder på byggepladser. og så lige tilsidst. den slags skal godkendes af arbejdstilsynet, og det får du ikke held med.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 19:36

Citat
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 11:20

--------------------------------------------------------------------------------
Husk at få tilladelse til det...

Flyttemand OLSEN er sikkert meget billigere__MEN,

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-04-10 19:38

Og for SØLLE 50 KG, min lokale bydreng smider 2 kasser øl samme vej
FOR LØN + DRIKKE PENGE + EN kølig/ varm bajser
Og eller intet andet end venligheden..

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 19-04-10 20:08

I kan vist ikke sætte jer ind i hvor lækkert det ville være at se byggematerialer, flyttekasser og køkken glide stille og roligt i vejret, istedet for at pukle på trapperne. Jeg talte med min stilladsven der sagde at de da plejede at gøre sådan.

Jeg fik bare lidt inspiration fra Amsterdam hvor der på alle huse er monteret sådan en monteringsmulighed for et hejseværk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-10 20:54

Citat
Jeg fik bare lidt inspiration fra Amsterdam hvor der på alle huse er monteret sådan en monteringsmulighed for et hejseværk.

Sgutte på en ALTAN

De er normalt bygget som en forlængelse af tagremmen.....

Citat
Jeg talte med min stilladsven der sagde at de da plejede at gøre sådan.

Ja på en "byggeplads" (lukket område) og med godkendt materiale.....
Ydermere er den slags hejseværk IKKE monteret på "huset" men på stiladset....

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 23-05-10 21:20

kylinger

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 23-05-10 21:20

Tak for svaret DISKEN_revised.

Kommentar
Fra : TMortensen

Dato : 17-10-11 19:49

Kære Kandu ven.

Jeg har et flyttefirma og vi har en møbel elevator du kan bruge og hvis du lige nævner Kandu.dk så skal jeg nok gøre prisen ekstra god, hent tilbud på www.flytte.dk det er gratis og uforpligtende