/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Min jagthund ryger pibe
Fra : Flash77
Vist : 1196 gange
30 point
Dato : 18-04-10 20:41

Min hund er begyndt at ryge pibe - vil det have nogen betydning når vi er på jagt?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-04-10 21:04

Det er en STOR pibe han ryger på...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-10 21:10

Så længe han holder tonen, og ikke ryger så meget at piben får en anden lyd gør det ikke noget.
Dog er det ikke så godt med hash, da det kan give en fjollet opførsel hos dyrene. Især ræve begynder at danse rundt og er slet ikke til at ramme.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-04-10 21:13

Jeg ved ikke helt hvad det er den ryger. På det seneste er den begyndt at grine fjollet ret ofte. Det startede lige efter den begyndte at ryge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 21:36

Citat
På det seneste er den begyndt at grine fjollet ret ofte

Så kan det KUN være fjolletobak den ryger....

Stik den en merskumspibe i stedet - så holder den op

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-04-10 21:45

Jeg synes nu ellers det er ret hyggeligt når den går rundt og griner

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-04-10 22:29

Så kan det KUN være fjolletobak den ryger....

Som ejeren.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 18-04-10 22:49

Citat
Så kan det KUN være fjolletobak den ryger....

Som ejeren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-04-10 23:34

--------------------------------------------------------------------------------
Nåh - er Flash blevet sart og har slettet et par indlæg? Han ynder selv at lave fis med borgermusikkken - undertiden med en vis humor - men han kan ikke klare mosten når han får igen. Pjattehovede.

Øv - der tog jeg fejl af trådene. Flash er alligevel ikke nogen tøsedreng.

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 30 point
Dato : 18-04-10 23:39

Er det Vovberg ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-10 00:06

Sådan

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 19-04-10 04:37

Det er helt normalt, at jagthunde ryger en pibe tobak under jagten. For at besvare dit spørgsmål. skal jeg berolige dig med, at det under behørrig hensyntagen til vindretning mm. kun styrker hunden evner (lugtesans).

Har selv en Old English Shipdog, der tygger skrå og en Gravhund, der spiller harmonika.

Begge hunde fremkommer med pibelyde, hvis man forhindrer dem i at udøve deres laster.

MVH@ns

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 08:09

Eller også er dette Vovberg...... et eller anden må den da være på

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-04-10 15:30

Husk at til andejagt og jagt efter andre svømmefugle, så bør hunden ha' en vandpibe

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-04-10 17:48

Ingen af videoerne er desværre med Vovberg. Vovberg er en Chihuahua - men det var da dejligt at se at det ikke kun er min hund der nyder en pibe tobak.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-04-10 19:34

Citat
Min hund er begyndt at ryge pibe - vil det have nogen betydning når vi er på jagt?
Ikke andet end at du får røget dit vildt med det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 20:01

Flash.... kender du ikke udtrykket ---- så du røgen???

Det er et udtryk fra ændernes verden, noget de altid siger til hinanden, når de ser røg på land, så ved de at der er fare på færde, og skal søge dækning.

Så hvis du skal gøre dig håb om at få skudt ænder, må du øjeblikkeligt få din hund til at stoppe piben ind

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-10 20:38

Nu kan du købe et evigt minde om en hund med pibe

http://www.dba.dk/heubach-figur-hund-m--pibe/id-64799836/

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 21:27

Kode
Min hund er begyndt at ryge pibe - vil det have nogen betydning når vi er på jagt?

Du kan da være glad for den ikke ryger smøger, og render efter en VARM RØV.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-10 18:57

Citat
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-10 20:38

--------------------------------------------------------------------------------
Nu kan du købe et evigt minde om en hund med pibe

http://www.dba.dk/heubach-figur-hund-m--pibe/id-64799836/

Det er jo en af de utroligt sjældne "hund med pibe porcelænspiber"!!!! Hvad man ikke kan se på billedet er, at der bagi hunden er et mundstykke, så man kan putte tobak i hundens pibe, og så ryge på hunden. En helt fantastisk og sjælden ting du har fundet der! De er MEGET eftertragtede i jægerkredse!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-04-10 19:00

Citat
Det er jo en af de utroligt sjældne "hund med pibe porcelænspiber"!!!! Hvad man ikke kan se på billedet er, at der bagi hunden er et mundstykke, så man kan putte tobak i hundens pibe, og så ryge på hunden. En helt fantastisk og sjælden ting du har fundet der! De er MEGET eftertragtede i jægerkredse!

havde ligesom på fornemmelsen at det var noget for dig

Så man kan altså "ryge på røven" det var jo interessant- men hvem gider det ???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-10 23:07

Det gør alle rigtige jægere!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-10 23:16

De jægere jeg kender, er nu aldrig røget på røven pga tobak.............men drikkelsen til div. jagtfrokoster/middage... jamen jeg siger dig fru Heilbrunt (eller hvordan det nu staves)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-04-10 20:42

Flash
Din hund har været på rov. Den har tyvstjålet hash fra en mark i nærheden og nu sidder den og ryger. Den har det skønt, men du kan komme i fængsel for besiddelse af euforiserende stoffer. Du ejer jo hunden.

Jeg har et forslag. Tag dog en pibe sammen med hunden. Det vil i begge nyde. Og så kan i grine hysterisk sammen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-04-10 21:00

Du har ret granner - lad os få røget den mark!

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 28-04-10 17:40

Tak for svaret Christa.N.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-04-10 17:50

Selv tak Flash77