/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Publisher - visitkort
Fra : jansler
Vist : 1613 gange
95 point
Dato : 18-04-10 13:16

Hej Kandu'er

Publisher 2003

Vi er 5 personer, som skal have visitkort med hver vort navn på. Vi bruger samme logo, adresse osv. Det er kun navn, mobil som skal ændres.

Vi vil gerne have det på samme ark, som skal sendes videre til trykkeren, da vi på den måde kan reducerer vores omkostninger.

I fx Word/labels, kan jeg bare gå ind og lave om på den enkelte label. Kan jeg også gøre det i Publisher?

En der kender til dette?

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-04-10 13:46

Du kan gemme skabelonen og genbruge den, med andre (oplysninger).
Det tager ikke længere tid at ændre, end du er hurtig...

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 18-04-10 14:01

Jo, men det får jeg jo ikke alle 5 på samme ark af.

Ja, lige nu ligger hver enket på hvert sin side, men jeg vil jo gerne flytte dem sammen på en 10 stk. visitkort side.

Eks hvis jeg arbejder med labels i word, kan jeg redigere i hvert enkel label. Det er denne funktion jeg søger her.

Ved du om det kan lade sig gøre?

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 14:23

Du kan rette i HVER ENESTE hvis du ønsker det - HELT uden problemer...

Blot lav EET helt færdigt (med navn og det hele - og derefter kopiere det (så der er 10) - derefter retter du blot de ni andre - eller hvor mange du nu vil rette...

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 18-04-10 15:39

Hej Refi

Den forstår jeg ikke helt (er ikke super bruger i Publisher)

Jeg har lavet mit visitkort. Klikker Kopi pr. ark. I Sideopsætningen valgt 2 spalter med 5 i hver.

Det er smukt. Men hvordan kommer jeg så ind og kan ændre på det enkelte visitkort? Hvor er den funktion. I Word kan du fx bruge Vis udskrift og så redigere der, men her kan jeg ikke finde den mulighed.

Kan du hjælpe?

Hilsen
Janlser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 16:23

Citat
I Sideopsætningen valgt 2 spalter med 5 i hver.

Det er KUN noget der bruges til udskrivning.... Når du laver visitkortet er der KUN 1 billede....

Du skal kopiere det ind de 10 gange du vil have det....

Derefter kan HVERT ENKELT rettes....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 16:27

Alternativt kan du lave en "database" med de felter der er forskellige - og flette dem ind i kortet....

Men lav dog 10 af hver - så er problemet jo løst...

PS...

Hvorfor trykker du dem ikke bare selv...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-10 17:17

Den funktion du efterlyser ligger i Publisher. Det er bare så nemt at lave det du efterlyser. Du skal bare lave et visitkort og så kopiere det antal du kan have på siden og du kan for den skyld have 20 forskellige navne.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 18-04-10 17:41

Hej med jer

Tak for alle de gode råd. Men det er prins Knud I har fat i. Hvordan gør jeg forkert?

Når jeg har mit visitkort, så kan jeg grupper det hele til en enhed. Når jeg så kopiere og flytter, så flytter jeg ligesom hele 'overfladen' bliver flyttet - mellem logo og tekst er det gennemsigtigt, det oprindelige hvide visitkort står stadig tilbage i midten. Hvis jeg så tager en Vis udskrift, så vises stadig kun det hvide blanke visitkort. Hvis det skulle passe til det jeg lige har lavet, skulle der være en luftigt kopi og et hvidt visitkort uden noget???

Har I en god forklaring på hvorfor dette sker? Godt klar over at det er fejl 40, men

Grunden til at jeg gerne vil have dem til trykkeren er, at jeg synes at de gør de bedre end min printer

Og så var det jo sådan en god ide at have alle 5 personer på et ark med plads til 10 visitkort, så kunne vi få trykt den lille udgave til at starte med

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 18-04-10 17:54

Lav dem i Word - brug funktionen labels, så kan du lave en side med samme tekst, og så gå ind og rette hver enkelt. Det er meget nemmere end i Publisher.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-10 18:05

Ja hvis man ikke kender publisher.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 18-04-10 18:55

Hej igen

Ja, hvis jeg skal lave dem i Word, har jeg ingen problemer. Der kan jeg lave alt!

Men det irriterer mig, at jeg ikke kan finde ud af at lave det i Publisher, når nu det er så LET!!! Jeg vil ikke give op for så lærer jeg jo aldrig noget nyt, men jeg fatter ikke, hvorfor jeg ikke kan finde den funktion, der skal til for at jeg kan rette, når der er 10 visitkort på samme side, som jeg finder legende let at ændre på i Word, hvis det var 10 labels.

Please hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 18:59

Citat
hvorfor jeg ikke kan finde den funktion, der skal til for at jeg kan rette, når der er 10 visitkort på samme side

Såre simpelt...

Fordi der IKKE er 10 kort på hver side - der ER kun 1 - den fylder bare siden op med 9 kopier..

Det er en UDSKRIFTVISNING du ser....

Du er NØDT TIL at kopiere dem ind enkeltvis....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-10 20:36

Dett er lavet i Publisher 2000 men virker sikkert også i 2003

Start publisher
Klik oppe på aranger > layout hjælpelinier > Nu kan du ændre størrelsen på kanten og lave rum med kolonner og rækker.

Jeg har sat venstre højre bund top til 1
kolonne til 2
rækker til 5
OK

Funktioner og sætter hak i
[ V ] fastgør til hjælpelinier
[ V ] fastgør til obnjekter
OK

Jeg tegner en firkant lige indenfor øverste venstre stiplede ramme (den fastgører selv til kanten)
Når så firkanten er markeret - kan du nede i højre hjørne se størrelsen (eks. 8,992 X 5,032)
...........publisher regner med tommer og et cm. mål kan ikke blive helt præcis............

Så lægger jeg tekst ind med Wordart og klikker udenfor området.
marker hele rammen og teksten > arranger > juster > klik på begge centreret > anvend > OK

Nu kan der sættes billeder / tegninger og andet ind.

Når du er tilfreds med det første kort >marker det hele > h-klik og vælg kopier
H-klik et tilfældig sted og vælg sæt ind lige så mange gange du har lyst (evt. 9 gange)

Der kan også leges med rammegrafik, og for bedre at kunne lave detaljer kan du soome ind på objekterne..

Her kan du se hvor dan det kan se ud.
http://peecee.dk/upload/view/239383/full

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-10 20:40

Ps. Vær lige sikker på at dit trykkeri kan modtage Publisher filer, hvis du ikke printer det ud.

Trykkeriet kan normalt ikke modtage printede billeder, så spørg dem lige hvis der skal billeder på.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 95 point
Dato : 18-04-10 23:03

Jeg laver mine visitkort på en hel side i Publisher (og ikke en visitkort-skabelon).

Arrangér, som Eyvind skriver. Lav ramme, tekstboks eller WordArt og billede.

Når du er tilfreds, kopierer du kortet og indsætter dit antal i det "gitter", du har lavet med layoutlinier i Arrangér, og retter så diverse navne.

Hvis du vil have en vejledning på papir, vil jeg da gerne lave en, så er det nemmere at huske funktionerne. Lave jævnligt sådanne vejledninger.

Hvis du kan lave PDF filer, er det det bedste til trykkeren, Husk en opløsning på 300 dpi.

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 19-04-10 16:44

Tak for svaret Camillasmoster.

Det prøver jeg straks.

Og her på falderebet. Min tekst på nettet ændre ofte karakter. Pludselig står noget med STORE bogstaver og indholdet i andet tekst bliver ukorrekt. Andre gange helt normalt tekst til at læse. Er det min opsætning, der er noget galt med?

På forhånd tak.

Og tak for hjælpen alle
Jansler

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-04-10 19:12

Velbekomme!

God fornøjelse!

Det med teksten på Nettet, har jeg ikke lige et bud på....

Hanne