/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunderace!
Fra : doglove
Vist : 1157 gange
24 point
Dato : 05-11-01 15:31

Hej NG...
Jeg vil gerne spørge jer om noget...jeg er mor i en familie med to ældre børn, 12 og 14! Vi er på udkig efter en rolig og lærenem familiehund - som er hos tro! Den skal kunne være alene hjemme 6-7 timer om dagen og enes med andre hunde!
Vi vil have en tæve, men hvis den stereliseres - bløder den så stadig?
Jeg kunne godt tænke mig at høre om I har nogle forslag til en race og hvor jeg kan finde oplysninger om den?
Vi har tænkt meget på Berner Sennen hunden - vil den kunne leve i vores familie??? Nogle der har erfaringer med denne race, som kan fortælle gode og dårlige sider ved den? Er der nogle der ved hvor jeg kan skaffe materiale om denne race? Eksempelvis hjemmesider!

Venlig hilsen

Sara og familie!

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 34 point
Dato : 05-11-01 15:45

Hej
Og her
Hvis det skal være en Bernen Sennen Hvalp så kontakt http://www.berner-sennen.dk/
Hvis I påtænker anden Racehund, så er det altid en god ide at kontakte http://www.dansk-kennel-klub.dk/ der kan i indhente Hvalpelister over forskellige emner fra Godkendte opdrættere.
Bernen Sennen er en Pragtfuld Familiehund,-en dygtig Vagthund samt meget Intelligent. Det eneste negative jeg kan komme på er ---Faktisk intet Den der overvejer køb af denne dejlige race er jo selvsagt klar over at det er en Hund der kræver plads.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp= 4&Vis=/kunder/dkk/dkkweb.nsf/navig/86C93BC56C58BA6CC12569670034DE35?OpenDo cument&Titel=K-oeb+af+hund
Mh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-11-01 15:46

Hej igen Sara og Familie
Jeg faldt lige over lidt flere hjemmesider om den dejlige hund Berner Sennen
http://home1.inet.tele.dk/ina/page3.html
http://www.b1d.dk/bs/
http://www.barney.dk/
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 05-11-01 15:47

Ps: Nej den bløder ikke når den er steraliseret,-
Basses

Godkendelse af svar
Fra : doglove

Dato : 05-11-01 16:04

HEj Basses
Mange tak for svaret!

hilsen sara

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-11-01 16:00

doglove <doglove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ujxF7.8029$Ip2.455845@news010.worldonline.dk...
>
> Vi har tænkt meget på Berner Sennen hunden - vil den kunne leve i vores
> familie???

Jeg har haft en Berner, min mor har en og jeg kender en hel masse. Jeg tror
at Berneren er en alt for stor familiehund til at være så meget alene
hjemme. Det er i hvert fald, hvad jeg har oplevet, set og læst mig frem til.

> Nogle der har erfaringer med denne race, som kan fortælle
> gode og dårlige sider ved den?

Der er da ikke nogen dårlige sider ved en Berner!

Måske lidt, at den er så menneskeafhængig. Og den bryder sig bestemt ikke om
at være inde i en dejlig lun stue. Hellere ligge ude i sneen eller en kold
entre.

--
Mvh
Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-11-01 17:29

"doglove" <doglove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ujxF7.8029$Ip2.455845@news010.worldonline.dk...
> Vi vil have en tæve, men hvis den stereliseres - bløder den så
stadig?

<> ja hvis den steriliseres vil den stadig bløde (for det er bare lige
en forbindelse, der kappes) ... men lader du tæven kastrere .. dvs.
fjerner hele gøjemøjet er der ingen blødninger og ingen
hormonubalancer .. men en kastration skal for tæver altid foretages
midt mellem 2 løbetider .. bare lige til din orientering ...

> Jeg kunne godt tænke mig at høre om I har nogle forslag til en race
og
> hvor jeg kan finde oplysninger om den?

I Irene H. Jarnveds bog Helhjertet hundetræning er der faktisk noget
racebeskrivelse også men ellers gå på biblioteket og lån bøger om de
forskellige racer .. skulle jeg anbefale en hund ville det nok være en
golden retriever ... men jeg synes stadig at 6-7 timer er længe at
lade en hund være alene ... og man skal indstille sig på at man så den
tid man er hjemme skal regne med at bruge mellem 4-6 timer på
aktivering, træning osv. af hunden .. idet man siger at en hund iflg.
Maria Hanson .. bl.a. ikke må være passiv mere end højest 18-20 timer
da de så meget vel kan finde på at lave selvaktivering ...

mvh Ami

> Vi har tænkt meget på Berner Sennen hunden - vil den kunne leve i
vores
> familie??? Nogle der har erfaringer med denne race, som kan fortælle
> gode og dårlige sider ved den? Er der nogle der ved hvor jeg kan
skaffe
> materiale om denne race? Eksempelvis hjemmesider!
>
> Venlig hilsen
>
> Sara og familie!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-11-01 19:24

Hej Sara !
- jeg troede du hed Ditte eller Sabrina ???

Mht. oplysninger om Berner Sennenhunde, vil jeg foreslå dig at besøge en
opdrætter eller to - samt evt. besøge en udstilling i nærmeste fremtid.
Hvis du kontakter DKK kan du få en opdrættervejviser, så du kan finde et par
kenneler, ellers kan du sikkert også finde nogle adresser her på nettet.

Hvis du finder en seriøs opdrætter, vil han/hun kunne hjælpe dig med mange
af dine spørgsmål - der er jo ingen der er interesseret i at sælge en
hund, hvis de ikke tror hund og ejer passer sammen, så du behøver ikke være
bange for ikke at få et ærligt svar.

Tag hele familien med ud til opdrætteren, og stil en masse spørgsmål. Du
skal være forberedt på at nogle opdrættere ikke vil sælge hund til jer ....

Hilsen
Carina

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-11-01 23:56

"Carina Graversen" <carina.graversen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9s6hoh$648$1@sunsite.dk...
> Hej Sara !
> - jeg troede du hed Ditte eller Sabrina ???
>

Hej Carina

rart at se at jeg ikke er den eneste som har undret sig lidt over de tre
indlæg som ligner hinanden meget. Mon det er fordi vedkommende ikke kan lide
at få at vide at der er nogle ting som måske lige skulle rettes og arbejdes
med ?!

Jeg har i hvertfald ikke tænkt mig at svare en person som har tre
personligheder ( ok,der er den mulighed at det er hele familien, mor og to
døtre, som alle søger info om racen, men hvad blev der så af Tarzan ? ) men
det er jo så bare mig ;).

Hilsen Amani

> Mht. oplysninger om Berner Sennenhunde, vil jeg foreslå dig at besøge en
> opdrætter eller to - samt evt. besøge en udstilling i nærmeste fremtid.
> Hvis du kontakter DKK kan du få en opdrættervejviser, så du kan finde et
par
> kenneler, ellers kan du sikkert også finde nogle adresser her på nettet.
>
> Hvis du finder en seriøs opdrætter, vil han/hun kunne hjælpe dig med mange
> af dine spørgsmål - der er jo ingen der er interesseret i at sælge en
> hund, hvis de ikke tror hund og ejer passer sammen, så du behøver ikke
være
> bange for ikke at få et ærligt svar.
>
> Tag hele familien med ud til opdrætteren, og stil en masse spørgsmål. Du
> skal være forberedt på at nogle opdrættere ikke vil sælge hund til jer
.....
>
> Hilsen
> Carina
>
> - - -
> Min hund:
> http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-01 21:51

Jeg vil foreslå dig at henvende dig til Dansk kennel klub, de kan hjælpe
dig.
Der er også et link til en Berner Sennen klub http://www.berner-sennen.dk/
Hilsen Malene
doglove <doglove.news@kandu.dk> skrev i en
news:ujxF7.8029$Ip2.455845@news010.worldonline.dk...
> Hej NG...
> Jeg vil gerne spørge jer om noget...jeg er mor i en familie med to ældre
> børn, 12 og 14! Vi er på udkig efter en rolig og lærenem familiehund -
> som er hos tro! Den skal kunne være alene hjemme 6-7 timer om dagen og
> enes med andre hunde!
> Vi vil have en tæve, men hvis den stereliseres - bløder den så stadig?
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om I har nogle forslag til en race og
> hvor jeg kan finde oplysninger om den?
> Vi har tænkt meget på Berner Sennen hunden - vil den kunne leve i vores
> familie??? Nogle der har erfaringer med denne race, som kan fortælle
> gode og dårlige sider ved den? Er der nogle der ved hvor jeg kan skaffe
> materiale om denne race? Eksempelvis hjemmesider!
>
> Venlig hilsen
>
> Sara og familie!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-01 23:03

Malene N. <tmdm4@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3be99e43$0$744$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Der er også et link til en Berner Sennen klub http://www.berner-sennen.dk/

Så vil jeg da lige kort nævne, at jeg har haft en *yderst* ubehagelig
oplevelse med DBSK. De mente jeg var for ung til at få hund, ringede rundt
til alle Berner-kennler jeg kontaktede -> jeg kunne ikke købe en hund i
Danmark!

Jeg havde endda forudbetalt, set og taget billeder af en hvalp, men måtte så
pludselig ikke få den!

MEN, så fik vi verdens dejligste hund fra Bernerens oprindelsesland -
Schweiz! Og fået nogle dejlige venner og ferier i Schweiz oveni.

Efter min mening er mange (hunde)race-klubber lidt for indspiste. Såe... kig
jer godt for.

--
Mvh
Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Kommentar
Fra : bonzo44

Dato : 27-06-02 02:09

Du kan også se under formidling af hunde på dette link
http://www.hunde-formidling.dk