/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Table som menu
Fra : Ladmorillo
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 01-05-03 00:19

Hej

Jeg er rimelig ny til frontpage.. jeg er ved at lave en side og skal sæføli have en menu på så jeg kan navigere rundt. Jeg har lavet en table med en enkelt kolonne og 6 rækker. I Hver celle står så et menupunkt.. den har ingen funktion endnu.. men jeg vil gerne lave den til en menu. Jeg kunne gøre teksten i hver celle til et link og så var der en menu.. meen jeg vill gerne gøre hele cellen til et aktivt menupunkt.. sådan at man bare trykkede et sted i cellen og ikke nødvendigvis lige på teksten... endnu bedre vill være hvis der skete det at mens musen var over een af cellerne blev denne celles baggrundsfarve ændret og ændret tilbage når musen forlod.

Det skal minde lidt om www.post.dk på siden er der tre punkter "Privat", "Erhverv" og "Post Danmark", hvis i holder musen over een af disse kommer der en undermenu som fungerer lisson jeg godt ville have min menu - jeg går ud fra at på post.dk er det noget java fis eller et eller andet der gør det meen det er bare princippet jeg vil vise og så lave med en tabel i FP puha.. håber i forstår mit spg

Ladmorillo

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 01-05-03 08:05

du skal bare sætte hyberlink ind i tabellen

hilsen vrigsted

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 01-05-03 10:19

Undskyld men læste du overhovedet min post inden du svarede??????????????

Ladmorillo

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-03 14:48

Hej Ladmorillo - jeg TROR jeg har læst det om jeg har forstået vil tiden vise.

Umiddelbart kan jeg ikke med Frontpage se nmmere måda at gøre det på end at :
bruge pegefølsom knap.... ihvertfald for at få det til at se ud som om cellen i tabellen "highlightes".

Gå op i : ->Indsæt-> Komponent-> Pegefølsomknap - når det er gjort venstrekilkker du på din knap og kommer dermed ind i "Egenskaber for pegefølsom knap" ( eller osse springer vinduet frem af sig selv ) - derinde indstiller Knapfarve og effektfarve og under "Effekt" vælger du "farvefyld".

Dette skulle få dine celler til at virke på samme måde som du beskriver MEN hvordan du så vil lave menu ud af det - må jeg indrømme jeg ikke lige forstår.

Det er altså nemmere med et script - har du prøvet en side som www.viewsource.dk eller http://hjem.get2net.dk/ahome/ - måske der er andre fine ting der du kan bruge.

Håber jeg har fattet bare en tøddel af hvad du har skrevet

Karina

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 01-05-03 15:25

Tak for svaret Fnollerpige.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-05-03 15:42

Anytime - kunne du bruge det til noget ?

( altid rart at vide om det man lirer af er brugbart )

Forsat god dag ....

Karina