/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hedder original nummeret?
Fra : o.v.n.
Vist : 811 gange
200 point
Dato : 17-04-10 03:09

Det er fra Tørfisks Tørreste CD og nummeret hedder Skatten, i kan få nogle sekunders prøvelyt her i Bilka musik shop: http://bilka.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSShop/MusicCollection?id=1779882638
jeg mener 99% sikker at have hørt musikken før men må indrømme at huskeren ikke er hvad den har været

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 17-04-10 07:02

Det der "Uhh Uhh Uhhh Uhh " der kommer ca midt i, Lyder ligsesom det, der i et gammelt 50-60 nummer, nemlig: "If i had a hammer"
men jeg syntes ikke det andet minder om noget jeg har hørt.

Blot et lille indspark herfra.

MVH

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 17-04-10 07:08

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 17-04-10 07:22

Giver Viskinde helt ret. Jeg kan heller ikke genkende andet end "If I had a hammer" - Er i øvrigt stor fan af Viskinde, gad vide om det er den samme Viskinde..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-04-10 12:26

Ja, det er koret, der uh'er melodien fra "If I had a hammer"

Viskinde eller Viskinge?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-10 12:46

Det er en mulighed at jeg blander tingene sammen og fokuserer på den juhu ting, jeg venter lidt med at acceptere der er måske flere forslag

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 17-04-10 13:43

Jo, det lyder godt nok noget i retning af Trini Lopez hammersang

linux68

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 17-04-10 14:55

Nå ja Peter Viskinde kan vel stave til "sig selv"? forresten hørte jeg at der i Randers er en mand, der vil betale 5000 kr for at se en 1-gangs lighter tænde 100 gange i træk....

MVH@ns

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-10 22:15

Tak for svaret viskinge. Det lille indspark blev så betragtet som svar på spørgsmålet, jeg er ikke særlig musikalsk og mente bare at have hørt melodien med en anden (udenlandsk?) tekst, men det er sikkert bare det juhu halløj som lød som om

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-04-10 23:09

Der er vist 'rodet' mange melodier sammen,
mener også at kunne høre lidt af "æ spritter",.. !
ca. 30 sek inde,