/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
kan jeg bruge min Nokia 3310 i chile??
Fra : rkadim
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 30-04-03 22:21

Hej!

er der nogen der kan sige mig om jeg kan bruge min Nokia 3310 i chile (sydamerika)???
hvis ikke hvorfor??

Mvh.
rkadim

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-03 22:35

Det vil jeg tro du kan, men det er ikke gratisse
Eksempel fra Orange:
Nedenfor finder du en prisliste med minutpriser for telefonopkald til udlandet. Landene er placeret i alfabetisk rækkefølge. Minutpriserne er i kr., og de gælder for opkald fra Orange's net, døgnet rundt. Alle priser er ekskl. moms.
Chile 9,00 og 10,40 du kan læse mere på http://orangeerhverv.dk/produkter/mobiltelefoni/fairtalk/priserudland/prisertiludlandet/$$RjrKh18Ye1ovZWk1N49UsX2b$$

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-03 22:37

NB: Når du modtager opkald i udlandet, opkræver nogle roaming-operatører en minutafgift ud over Orange taksten pr. minut for internationale opkald. Disse er mærket med **.
Også fra samme side

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-05-03 06:26

God morgen, så er der lidt mere

Chile http://www.tdcmobil.dk/u_31001.htm
TDC Mobil har ofte roamingaftaler med flere operatører i hvert land. Priserne og dækningen hos de forskellige operatører varierer tit meget. Derfor bør du overveje dit valg af operatør, når du er i udlandet. Her kan du bl.a. finde oplysning om priser for opkald og SMS-beskeder. Alle priser angives i danske kroner inkl. moms.
Der tages forbehold for pris- og kursændring. Priserne beregnes ud fra den til enhver tid gældende kurs.

Valg af operatør i udlandet
Automatisk roaming http://www.tdcmobil.dk/u_31002.htm
Hvis du har indstillet din mobiltelefon til automatisk roaming (jvf. mobiltelefonens manual), vil mobiltelefonen automatisk søge efter adgang til mobilnettet. Mobiltelefonen vil altid søge efter den operatør med den bedste dækning på det sted, du befinder dig.
I SIM-kortets liste over foretrukne operatører har du mulighed for at indkode de operatører, som du fortrinsvis ønsker at benytte (jvf. mobiltelefonens manual). Operatørkoderne finder du i tabellerne med den generelle information omkring de enkelte operatører. SIM-kortet kan kodes med 8 udenlandske operatører. Er der tilstrækkelig dækning fra to eller flere operatører fra samme sted, vælger mobiltelefonen automatisk den af operatørerne, der står først på listen.

Der skiftes operatør, uden at du bemærker det. Dog ikke under en igangværende samtale. Ophører dækningen under samtalen, vil samtalen afbrydes. Herefter vil mobiltelefonen søge efter en alternativ operatør.

Manuel roaming
Først skal du indstille din mobiltelefon til manuel roaming (jvf. mobiltelefonens manual). Ved manuel roaming søger mobiltelefonen efter de operatører, der har den bedste dækning dér, hvor du befinder dig. Operatørerne vises i displayet i tilfældig rækkefølge, og du kan herefter vælge den ønskede operatør.
Du kan altid skifte til en alternativ operatør, dog ikke en igangværende samtale. Bemærk, at enkelte mobiltelefoner ikke kan indstilles til manuel roaming.

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 01-05-03 08:07

ja det kan du men det er dyrt.....

hilsen Vrigsted)

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 01-05-03 08:08

ja det kan du men det er dyrt.....

hilsen Vrigsted)

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 01-05-03 08:09

du kan også købe kort til chile

Accepteret svar
Fra : Olsenator

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-03 10:21

Der er ingen der har svaret manden på om han kan bruge MOBILTELEFONEN i Chile... Svaret er nej. Der er ganske rigtigt roamingaftale med TDC Mobil, men nettet kører på GSM 1900 hvilket er en frekvens alle operatører bruger i Nord- og Sydamerika. Nokia 3310 understøtter IKKE GSM 1900. Det gør LME T68i, Nokia 6310i, Nokia 6100 osv. dog.
Alt hvad man vil vide om dækningskort osv. står her: www.gsmworld.com
MVH Kenneth

Kommentar
Fra : jlausts

Dato : 01-05-03 14:59

En mulighed er at købe et taletidskort i Chile, så skal man kun betale fra Chile og hjem.
Mvh. Skifter

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 01-05-03 23:17

Hej!

tak til alle sammen for de mange kommentar, men havde måske spurgte forkert.
det jeg vil vide, var om jeg kunne kom telefon kort fra chile i mobiltelefonen.
altså en telefon jeg vil give ud i chile.

Mvh.
rkadim

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 01-05-03 23:23

Hej Olsenator!

tak for svaret, men jeg kunne godt tænke mig om man kunne ændre noget i mobiltelefonen så man kunne bruge den i chile?????
hvad er det man skal have ændret.

tak
Mvh
rkadim

Kommentar
Fra : Olsenator

Dato : 02-05-03 19:46

No can do... Telefonen skal have en 1900 Mhz modtager/sender på, og det har den ikke. Dette er hardware som under ingen omstændigheder kan ændres/lægges i.
Ny fon - sorry !!!!

MVH Kenneth

Kommentar
Fra : Olsenator

Dato : 02-05-03 19:46

No can do... Telefonen skal have en 1900 Mhz modtager/sender på, og det har den ikke. Dette er hardware som under ingen omstændigheder kan ændres/lægges i.
Ny fon - sorry !!!!

MVH Kenneth

Godkendelse af svar
Fra : rkadim

Dato : 02-05-03 20:13

Tak for svaret Olsenator.