/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hulskiver og andet tilbehør - kødhakker
Fra : o0nellie0o
Vist : 4034 gange
100 point
Dato : 14-04-10 20:46

Hej

Har arvet af min gamle afdøde farmor en kødhakker med navnet Bizerba...
Det er en større maskine som har været brugt til hjemmeslagtning dengang man gjorde sådanne noget
Nogle som ved hvor jeg kan købe knive og hulskiver til sådanne en???

Har googlet men det fik jeg ikke meget ud af... måske der er sådanne en forhandler som har disse tilbehør...da det er en lille industri maskine...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-10 21:14

Hvis der er kniv og hulskive med kan de altså slibes, men det skal gøres af en specialist.

Prøv at tal med Din slagter, altså en gammel gut, ikke nogen af de unge.

Kommentar
Fra : NoQia

Dato : 14-04-10 22:34

Du kan prøve at kontakte:
Bizerba Myhrvold A/S
Meterbuen 6-12
2740 Skovlunde
Tel. 44 84 33 99

de forhandler artikler til slagtere, men om de handler med private, må du prøve at høre dem om. Ellers kan de muligvis henvise til en der gør

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 14-04-10 22:41

Citat
Hvis der er kniv og hulskive med kan de altså slibes, men det skal gøres af en specialist.

Kan også være en proff. sliber. De sliber knive til kødhakkere, økser, slagteknive, grenklippere, havesakse, spejderdolke, jægeres jagtknive og hulsliber skøjter osv.
Citat
Nogle som ved hvor jeg kan købe knive og hulskiver til sådanne en???

Prøv Den Blå Avis.

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 14-04-10 22:53

Tak for alle svar...
Gul & Gratis - den blå avis samt qxl er alle støvsuget for reservedele... men desværre er de fleste maskiner af andre mærker...
Jeg har en hulskive smo er 3 mm og ville gerne have en på 5 ell 6 mm...
Knivene kan min mand godt slibe selv... så det kræver ingen slagter svend eller proff
Må kontakte skovlunde og håbe at de vil handle med mig...på trods af jeg ikke er slagter men blot husmor :D

Endnu engang tak for alle svar...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-10 03:12

Hulskiven skal også slibes og allerhelst i samme omgang som kniven, derfor nævnte jeg at det skal gøres af en specialist.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-10 09:40

H.W.Larsen i Kødbyen kan måske skaffe dele eller slibe knive og hulskiverne.
http://www.hwl.dk/

Kommentar
Fra : smuller54