/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside dur KUN i explorer 6'eren.
Fra : Gigli-Chico
Vist : 670 gange
60 point
Dato : 14-04-10 14:24

Hej

Jeg har en hjemmeside for min virksomhed. Men jeg har problemer med den.
Jeg betaler et fast beløb hvert år, og når jeg betaler synes jeg at tingene skal virke.
Problemet er så at når jeg går ind på min hjemmeside virker den KUN i explorer 6 ..
Jeg har prøvet at åbne den i andre browsere som: Google Chrome, Mozilla FireFox, Apple Zafari, Opera,.. og self. explorer 8..

den virker kun i 6'eren, og nogle gange virker den ikke engang der?

Jeg har fået nogen til at kigge på problemet, men ingen kan få den til at virke.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt?

Hvis ikke, er der så nogen der kender et andet sted jeg kan lave min hjemmeside gratis eller ej?..
Det skal kunne bruge WYSIWYG ..

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-04-10 14:42

Citat
og når jeg betaler synes jeg at tingene skal virke.

Hvis du selv laver siden er det dit problem

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-04-10 15:12

Med hvad har du lavet siden/ program.

Du skriver den kun virker engang imellem = kunne tyde på du har noget liggende
på din egen pc, der ikke er uploadet.

Har du uploadet alt til din side, billeder og andet.

Hvilken udbyder har du.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 14-04-10 15:19

Jeg har prøvet på venner og andres computere det er ikke kun på min.

Finder jeg lige ud af - hvilken udbyder jeg har? :S

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-04-10 17:23

må vi andre kigge en gang, det gør jo det hele lidt nemmere hvis vi kan selv kan se siden

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-04-10 17:56
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-04-10 18:54

Hvad med dine spørgsmål, virker de heller ikke???????????????????????

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 5
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 1

hawaii7

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-04-10 19:53

IE 6 er meget lidt kompatibel med andre browsere og html-standarden, og det er ikke ualmindeligt at sider der blev lavet til IE 6 kun virker i IE 6.

I nogle tilfælde er man nødt til at starte helt forfra hvis man vil have det op og køre, i andre tilfælde er det ret enkelt at få til at virke i moderne browsere.

Men det ville være lettere hvis vi måtte se siden.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-04-10 20:11

Citat
I nogle tilfælde er man nødt til at starte helt forfra hvis man vil have det op og køre, i andre tilfælde er det ret enkelt at få til at virke i moderne browsere.

Og hvad skal der så laves i en NY udgave af samme side.
Det må enten være udbyder der ikke er OP TO DATE, eller programmør-fejl.
HVIS siden ikke er kompitabel med andet end IE6, plejer?????
visse udbydere ligefrem at ADVARE imod samme.

Men JOW DAK, en side, eller bare mere reklame.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-04-10 20:16

Kan sg_ da huske da jeg prøvede html_______første gang.

Det var så pænt, indtil jeg slukkede min PC, der røg alle links
til ALT hvad jeg ikke havde lagt på nettet, og LINKET ordentligt til.

Så mit spørgsmål, har du lagt alle filer og tilbehør på din server...?

Citat
Det skal kunne bruge WYSIWYG ..

Noget udbyder, tilbyder, eller dit eget program.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-04-10 20:28

Kom med et link til hjemmeside så skal jeg fortælle dig hvad der er ivejen.

Men til at starte med så kan du skrive din adresse i http://validator.w3.org/
Så kommer den med en masse forslag til ting du kan ændre for at det kan komme til at se ens ud i de fleste nyere browsere.

en vigtigt til for at få din hjemmeside til at se nogen lunde ens ud er at bruge :
Citat
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Her er så valgt XHTML 1.0 Strict hvilket betyder at der er nogle ting som du ikke får mulighed for at bruge... for eksemepel at åbne nye vinduer og bruge <iframe> men tilgengæld skulle det så se mere end ud.

Du kan dog stadig bruge <iframe> osv men så validere din kode ikke men det betyder ik meget så længe du ved det.

Du vil gerne have et WYSIWYG program som bare lige kan ordne det hele for dig også skal det jo være gratis.... kort sagt det findes ikke for så ville alle jo bruge det næsten.

Jeg skriver selv min kode i et tekst redigerings program hvor du har fuld kontrol over din side.

Desuden kan man også lave kode så kun virker i for eksempel IE 6 så det kan jo godt være din hjemmeside er lavet til kun at blive vist i IE6.

Notepad++ er et gratis tekst redigerings program hvis du vil interesser dig for din kode.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-04-10 20:43

Hvis vi ikke må se siden, så det faktisk umuligt at hjælpe dig, så læg venligst et link.......til hjemmesiden.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 14-04-10 20:53

Ja undskyld,. men jeg var ikke hjemme, derfor jeg først skriver nu?

www.Strålen.dk

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-04-10 21:02

Ingen problemer med siden i IE8.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 14-04-10 21:07

kører fint her

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-04-10 21:25

Jeg bruger FireFox, her virker det der ligner en menu i venstre side ikke.

Siden ser ret enkel ud, så det letteste var nok at finde en der kan lave den forfra, eller finde en skabelon der kan bruges.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-10 21:33

Et lille 'trick' ka' måske få din side til at vises korrekt (..dvs. efter hensigten) i nyere versioner af IE.

Microsoft har nemlig i deres 'visdom' indført et proprietært tag. Læs:

http://www.alistapart.com/articles/beyonddoctype/

Så ved du jeg taler om 'version targeting'. Selv benytter jeg syntaksen:
Kode
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

..da jeg oprindeligt har lavet min side for IE7.

Du bør naturligvis benytte en 'anden' versions emulering

Søg evt. på : Internet Explorer Version Targeting i Google ...eller noget?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-10 22:34

Sådan ser den ud i Opera 10,51 :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/uploadede_filer/1.jpg

Og menuerne virker ikke i opera nej.

Jeg kan se at alle menu punkterne til venstre bliver lavet om til et stort billed i både opera og firefox.

Et godt råd er at lave være med at bruge java, javascript og microsoft produkter til at lave din hjemmeside.

I IE 7 virker det fint.

Hvis du ser i din kildekode så står der:

Citat
<!--[if !mso]>
<style>
v\:* { behavior: url(#default#VML) }
o\:* { behavior: url(#default#VML) }
.shape { behavior: url(#default#VML) }
</style>
<![endif]-->

Det betyder vistnok at hvis microsoft office ikke er installeret så skal den kode udføres.
Du bruger formodentligt et eller andet microsoft program til at lave hjemmesiden i og de kan ikke lide at din hjemmeside skal kunne ses i andre browsere end deres egne.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-04-10 22:38

Jeg kunne godt lave en side for dig som skulle virke i de forskellige browsere men det hjælper bare ikke så meget hvis du stadig bruger dit gamle program til er redigere det i.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-04-10 10:38

Jeg har lige prøvet den i EI8, virker fint. I Firefox, Safari og Opera kan man også godt åbne siden, men der sker ikke noget når man klikker på menuen.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-04-10 12:01

Kan ikke lukke den op i EI 6.0 - men der er så mange andre hjemmesider der heller ikke vil virke i denne version, - som jeg desværre ikke kan opgradere på min win2000 PC.
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 07-07-10 16:46

Tak for svaret scootergrisen.