/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel
Fra : sdam
Vist : 695 gange
200 point
Dato : 14-04-10 10:41

Sidder med en regneark med ca. 5000 linier, hvor der er en del doubleer blandt!
Hvordan laver jeg en sortering inde under "Redigering - Sorter og Filtrer" for at skille "bukkene fra fårene"??

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 14-04-10 11:20

Hej

Jeg ved ikke hvordan man gør i den menu du nævner.

Jeg bruger følgende:

Først sortere jeg datamaterialet, så eventuelle duppletter står sammen.

I en fri søjle skriver jeg følgende formel i linje 1:

=hvis(A1=A2;2;1)

Denne formel kopiere jeg ned i alle 5.000 linjer.

Derefter sortere jeg materialet ud for søjlen med den nye formel.

Nu "ødelægges" dem med "2" - men de står dog samlet nederst, og de kan dermed slettes i et hug.

(hvis du vil undgå at "2" ødelægges, så skal du før sidste sortering markere søjlen, kopiere og "indsæt speciel" - "værdier").

Håber det hjælper

Hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 200 point
Dato : 16-04-10 22:23

Du kan bruge: "Data" - "Dataværktøjer" - "Fjern Dubletter"

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 20-04-10 13:24

Tak for svaret helge.t.