/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup??
Fra : kimlund
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 30-04-03 20:01

Jeg har 2 harddiske i min PC, og jeg kunne godt tænke mig et program der kan lave en backup af mine dokumenter på den anden harddisk...

Findes der et sådanne program og hvad hedder det???

Det må meget gerne virke automatisk, så man kan stille det til f.eks. at lave Backup et par gange om ugen!!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 20:20

måske et program ..??
men hvis det kun er backup af dine dukumenter kunne du ...mm....
1.download total commander her:
http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=945901171
2.efter du har indstalleret det skal du køre det og trykke
alt+F1 =sæt den til c-drev hvis det er din gamle harddsik- find via stifinder dukumenter
alt+F2 =sæt den til d-drev hvis det er den nye harddisk
3.marker med space og kopier med F5
ved at markere dukumenter og tryk f5 kopier du dem fra den ene stifinder til den anden
det gode er at total commander husker indstilliger efter du lukke den.
4.start-programmer-tilbehør-systemværktøjer
vælg her planlæg ny opgave og vælg evt under gennese hvis ikke total commander er på listen.
vælg hvor tit den skal kører - ok
5. når den kørers starter den op med de 2 vinduer marker det ene og tryk f5
håber det kan bruges at jeg improvoceret......

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 20:25

ok det skulle nok være et program der kørte helt automatisk...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 20:40
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 20:46

Her er vist det du kan bruge.
http://www.powerquest.com/support/primus/id729.cfm
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 20:50
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 21:04
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 21:05

"Prisen" på Manse9933's link er lidt mere tiltalende.
Manse9933 - hvem var det nu der manglede en dos tilstand til at køre back up i xp.
Han må da kunne bruge dit link.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 21:11

Det aner jeg ikke,har der været det,hvis så har jeg ikke læst spørsmålet.

Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 21:15

Jeg har fundet det nu får han dit link.
Det var http://www.kandu.dk/dk/spg/14059
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-03 04:06

Det er bare fint emesen,nu kan jeg godt huske spørsmålet.

Manse9933

Kommentar
Fra : michrau

Dato : 05-05-03 21:47

Jeg bruger selv et program kaldet "Backup X".
Du vælger de ønskede filer og mapper, og sætter din destination.
Til sidst lægget du jobbet ind i planlagte opgaver og indstiller opgaven til at køre når det passer dig.

Michrau

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-03 21:52

michrau! Hvad er det for et program, om man må spørge. Kan det køre under 98,2k,XP
Emesen. - lidt nysgerrig.

Kommentar
Fra : michrau

Dato : 05-05-03 22:30

Der hedder helt præcist "Backup Xpress Pro", min fejl kun at bruge det korte navn.
Det tager dine filer/mapper og laver dem til zippede mapper, og kan derfor tage mapper på op til 1gb.
Det er dejligt brugervenligt og kører på win98 og opefter...jeg har ikke prøvet det på win95.

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 09-05-03 09:36

Hvis du kører XP professionel kan du spejle dine disk, så kopien er opdateret minut for minut, men det gælder ikke for Home Edition.

venlig hilsen
arvig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-03 14:42
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-05-03 14:58

Jeg leder selv efter det perfekte bakup program (freeware)selvfølig.

Her er lidt flere http://www.free-software-downloads.org/free-pc-utilities/backup-utilities.htm

Kommentar
Fra : michrau

Dato : 09-05-03 18:30

Spejlingen vil så svare til RAID1, eller hvad?
Det triste er jo så at man bruger to HD på f.eks. 60GB, og i stedet for at have 120GB kun har 60 pga mirroring...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-05-03 09:19

Virker fint på min xp pc>
http://www.mlin.net/RapidBackup.shtml

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-05-03 09:25

Set it and forget it. Schedule backups to run at interval, or automatically whenever your data changes