/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Blomberg kogeplade delvist i stykker
Fra : andreasf
Vist : 7520 gange
200 point
Dato : 13-04-10 20:59

Jeg har en glaskeramisk kogeplade fra Blomberg, hvor de to venstre plader pludselig er holdt op med at virke. Under madlavning gik de to blus ud en dag, og når jeg forsøger at tænde dem, blinker feltet, der angiver varmen en brøkdel af et sekund.

Er der nogen bud på, hvad der kan være galt? Skal jeg tage pladen op os kigge nærmere på det? Kan det betale sig at få en servicemand ud? Skal jeg have en ny plade?

mvh
Andreas

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-04-10 21:30

Det kræver en fagmand

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 13-04-10 22:07

Er det en induktionsplade?

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 13-04-10 23:15

Det er ikke induktion men en almindelig glaskeramisk kogeplade.

Mvh

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 14-04-10 17:14

Prøv at skifte alle tre sikringer til dit komfur/oven , hvis du har ikke har automatsikringer ellers er det en fagmand du skal have fat i.....

Bassebo...

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 15-04-10 17:38

Det jeg jo godt kunne tænke mig at høre var, om andre havde været ude for noget lignende eller havde en idé om fejlen. For det koster mange penge at få en mand ud, og hvis jeg så alligevel skal have et nyt er det penge ud af vinduet.

mvh
Andreas

PS: jeg har prøvet at skifte sikringerne.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 15-04-10 18:25

Nu er det jo lige at vi mangler en vigtig oplysning : Hvor gammel er den sag ?

For jeg vil tro at det er styringen der er defekt og så kan det ikke betale sig for hvornår brander der så en eller flere plader at og de er ikke gratis at købe......

http://www.punkt1.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2319&productid=34334&categoryid={018A3490-F17F-4D78-AC2D-4236A6FC1038}&nodeid={DEAC2185-DC9A-46E1-9F64-8A658A6F716F}

Så du må da ikke bruge mange penge på en rep.......

Bassebo..

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 15-04-10 18:46

Jeg ved ikke hvor gammelt det er, da jeg flyttede ind i huset for et år siden. Mit bud er 5-7 år

mvh

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 15-04-10 19:07

Det er sansynligvis 2 relæer der skal skiftes, eller driveren til dem.
Du kan sende printet til reparation her:
http://broendum-elektro.dk/

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 19-04-10 11:31

Men, sikrer jeg mig, at det er fejlen - og endnu vigtigere. Hvordan identificere og udtager jeg, som teknikidiot, det relevante print?

Hvor meget vil jeg kunne spare ved at gøre det selv som beskrevet vs. at få en servicefyr ud tror I?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-04-10 20:12

Hvor bor du henne af i landet?

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 19-04-10 20:32

Jeg bor i Glostrup

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-04-10 20:33

Hmm, så kommer du nok ikke lige forbi Viborg med den, hehe..

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 20-04-10 16:31

Ja Ja kan jo se at vi dansker er " rigtig " gode til at reppe vores hvidevare, og så når det går istykker igen som regl kort tid efter, siger man " uha vi har jo lige koster xxxxxx kroner ,,,, vi prøver igen " ser det gang på gang og man fra råder det gang på gang, til de priser der er idag KAN DET IKKE BETALE SIG....... Et nyt print koster snilt 1500-2000 kr og så skal det skiftes .........
KØB ET NYT........desvære..........

Bassebo...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-04-10 17:55

Jeg har arbejdet som elektronik mekaniker i over 10 år og arbejdet med hvidevarer gennem lige så mange år..
DER ER STOR SANSYNLIGHED FOR AT DET PRINT KAN LAVES!!

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 21-04-10 06:17

Ja det er rigtig at man kan da lave printet , men nu har sådan en koger plade andet end print , der er jo også 4 kogezoner måske nogle med dobbel zoner på og har man nu givet en mindre formue for at få lavet printet og der er gået 2 zoner istykker så er det alså 3000 dask foruden rep af printet.
Men det her har en elektronik mand jo mere forstand på end en hvidevare ´mand som har arbejdet med disse ting i mere end 20 år.
Det gælder jo også om at bruge sin sunde fornuft også her inde..........og lige til sidet hvad koster det så i timen for en elektronik mekaniker ???? som hvidevare montør er prisen omkring 600 incl. moms ......

Bassebo....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-04-10 21:24

Jeg har da aldrig nogensinde skrevet en regning på 3000kr for at lave printet i et keramisk komfur

Hvis du har arbejdet med det i så mange år ved du også at det er højest usansynligt at både print og varmezone er gået i stykker.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 21-04-10 21:45

LÆS NU HVAD DER STÅR...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-04-10 22:26

Hvad er det du mener jeg ikke forstår?

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 22-04-10 11:39

Citat
Ja det er rigtig at man kan da lave printet , men nu har sådan en koger plade andet end print , der er jo også 4 kogezoner måske nogle med dobbel zoner på og har man nu givet en mindre formue for at få lavet printet og der er gået 2 zoner istykker så er det alså 3000 dask foruden rep af printet.
Men det her har en elektronik mand jo mere forstand på end en hvidevare ´mand som har arbejdet med disse ting i mere end 20 år.
Det gælder jo også om at bruge sin sunde fornuft også her inde..........og lige til sidet hvad koster det så i timen for en elektronik mekaniker ???? som hvidevare montør er prisen omkring 600 incl. moms ......

Bassebo....

Bassebo, hvad vil du så foreslå jeg gør? For den interne diskussion bliver jeg lidt forvirret af.

Og så er det iøvrigt utroligt, hvor meget mad man kan lave på to blus. Det kræver bare et minimum af ekstra planlægning, så går det som en leg.

mvh

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 22-04-10 16:52

Som udgangs punkt vil jeg ikke lave noget ved den kogeplade, for der kommer jo også et spørgelsmål og kan du selv skille pladen ad og samle den igen, og så har du ingen garenti på printet og kan du så samle det igen.....
Nej tag du ud og køb et nyt så få garenti på kogepladen pt. sælger vi pga ophørs salg i vores butik kogeplader til 2699.- model voss og så kan man ikke få det billiger og man har jo så garenti på den.
Og når det er lidt svær at tids bestemme pladen om den er 6-8 år så vil jeg ikke være i tvivel om at køben en ny..........

Bassebo...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-04-10 23:23

Sørgelig udvikling..

Køb du blot et nyt komfur, hvis det er hvad du ønsker

MEN! Jeg syntes det er for nemt at svare at du skal købe et nyt komfur. Så kan alle svare på spørgsmål her på kandu

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 23-04-10 07:50

Kode
Sørgelig udvikling..

Køb du blot et nyt komfur, hvis det er hvad du ønsker

MEN! Jeg syntes det er for nemt at svare at du skal købe et nyt komfur. Så kan alle svare på spørgsmål her på kandu

Jeg vil sådan set gerne have input til, hvad der er det smarteste at gøre i min situation, så risikoen mindskes for, at jeg skal have dobbelte udgifter.

Pga. den megen interne snak har jeg heller ikke helt forstået, hvad det er du foreslår. Hvad ville du anbefale, taget i betragtning, at jeg intet ved om kogepladers tekniske sammensætning.

mvh
Andreas

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 23-04-10 18:03

Undskyld men det er jo så ikke alle der er lige tekniske som du og jeg , for jeg ville også prøve mig frem og måle alt igenmen for at finde fejlen og havde det været i mit eget komfur og printet var defekt vill jeg da have kørt de 30 km til viborg og fået det lavet det vil der da ikke være den mindste tvivl om, men har man ikke den tekniske viden skal man jo vidre og så er alternetivet at gå på jagt efter et nyt.
Og selvføldig havde forfatteren to muligheder at slette indlæget eller lade ligge og være ligeglad som mange andre er og gå ud og købe en kogeplade, eller vurder sin tekniske viden vedr. kogeplader og læse her og give det bedste svar de point efter sin egen overbevisning hvad der er rigtig....

Bassebo......

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-04-10 21:55

Fejloplysningen er perfekt, 2 plader virker ikke.

Sansynligheden for at 2 varme zoner er brændt af er ufattelig lille, derfor udleder jeg at det er printet.

Min erfaring med hvidevarer og elektronik er at jeg i de fleste tilfælde kan lave printet, og ja, dem har jeg lavet mange af gennem årene og laver stadigvæk elektronik til hvidevarer. Dog ikke så meget som førhen.

I de fleste tilfælde kommer hele komfuret til reparation ved mig. (jeg går ud fra at det er et keramisk komfur til at bygge ned i bordpladen) Lykkes reparationen ikke, koster det ikke noget. I modsætning til mange andre håndværkere.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 24-04-10 06:43

Ja Ja jeg står af her i dette indlæg...........

Bassebo...