/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
HJÆLP!!
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 748 gange
50 point
Dato : 13-04-10 19:00

Hejsa

Jeg har fået en hund af en ældre jæger, fordi han er blevet syg og ikke kan passe den mere, ellers en dejlig hund. Den bringer fint apport og fuglevildt, men hvis det er hårvildt bliver den derude og vil ikke komme hjem, hvorfor gør den det?
ErasmusM

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-04-10 19:28

Det er fordi den får hår imellem tænderne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-04-10 20:04

Den har fundet en kæreste.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-10 21:29

men hvis det er hårvildt bliver den derude og vil ikke komme hjem, hvorfor gør den det?

Mener du forendt hårvildt??

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-04-10 23:06

Kære ErasmusMontanus

Hvor gammel er hunden?
Hvad har ejeren brugt hunden til inden hans sygdom, er det jagt?
Hvilken race er det?
Jeg er ved at lære min nye hund at den skal blive ude ved klovbærende vildt, den skal sidde og gø, indtil jeg kommer frem til den, er det sådan adfærd din har?

TRD

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-04-10 23:06

Formodentlig fordi den aldrig har lært at apportere andet end fuglevildt.
På med vanten og begynd med en slagtet kanin--det er aldrig forsent

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-10 23:59

Formodentlig fordi den aldrig har lært at apportere andet end fuglevildt.
På med vanten og begynd med en slagtet kanin--det er aldrig forsent - skrev dabj.
Det er nok her "hunden ligger begravet". Godt set.

I øvrigt er der nok en grund til at hunden bliver på stedet - hvis du har skudt en kronhjort. Derude i tusmørket slider køteren som et bæst, for at apportere kronhjorten.

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 14-04-10 19:08

Hejsa

Jeg har skrevet den er blevet brugt til jagt og jeg har fundet ud af det er forskelligt jagt, især kronvildt og råvildt. Det er en tysk langhåret hønsehund på 3½ år.
ErasmusM

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-04-10 19:14

EM jeg ved lidt om den tyske langhårede, jeg sender dig lige en PB

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-04-10 22:58

Har den også et hvidt øre ??

ØV8

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-04-10 23:06

det ved jeg ikke det må du spørge EM om

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-04-10 18:54

Hej ErasmusMontanus

Du er da heldig med at overtage en tysk langhåret hund - har den et hvidt øre ?
Er det iøvrigt ikke såden en Heidi-Ho har ? Kanske han kan hjælpe !
Jeg mener bestemt at racen oprindelig stammer fra Sahara-ørkenen i Sydafrika, hvor den primært er blevet brugt i forbindelse med vagtelhønsejagt, men på grund af særlige indtrufne omstændigheder, blev ørkenen pludselig omkring en meter tykkere og så udvandrede vagtlerne til Tyskland, derfor betegnes den med oprindelse i Tyskland. For år tilbage med tilnavnet SA (for South Africa), men da det mindede uhyggeligt meget om nogle grimme oplevelser tyskerne havde i tredvierne og fyrrene, slettede man det.
Den sidste betegnelse jeg har hørt er au-pair hund, som hverken kan forstå det ene eller det andet.
Da en godhjertet mandsling i det jyske står for en del kontakter for au-pair fænomenet, både for man and beast, synes jeg måske det er et forsøg værd at kontakte ham - det siges han kan lære dem alt, både sprog og tegnsprog. Han er vistnok tilknyttet en hemmelig loge, men det kan man jo bare se bort fra - men et godt råd er nok at lade være med at diskutere med ham, da han altid kræver at få ret, selvom han ikke har det !

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-04-10 19:34

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-04-10 20:34

Nix'on.!!!Heinz'zez langhåret tysker har ikke et hvidt øre. MEN, to kastaniebrune ørebasser.
Thi denne hund er en ægte een af slagsen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-04-10 15:05

Du må få min hund hvis du vil have den. Den virker hver gang.

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 18-04-10 16:38

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-04-10 18:17

Hej Erasmus Montanus.
Mange tak for pointene.