/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
rå murstensvæg
Fra : casper0606
Vist : 1686 gange
50 point
Dato : 12-04-10 20:27

Hejsa her kommer endnu et gør det selv spørgsmål....

Jeg er ved at lave en rå murstensvæg af en eksisterende pudset væg i min nye stue... jeg har fjerne pudsen men er nu er jeg gået lidt i stå.

Der er en del dårligt fugede fuger som skal fyldes ud, hvilken slags mørtelblanding skal jeg bruge, jeg ønsker ikke den store farve forskel, og helst ikke at rense hele vægens fuger ud.

jeg går ud fra at det eksisterende er en kalkmørtel men er ikke sikker, den er lysgrå og meget porøs, ved de evt. sådan noget i silvan hvis man kommer ned med et stykke, eller sidder der nogle eksperter herinde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-04-10 20:32

Du skal bruge en ren kalkmørtel med bakkesand.

Det er meget svært om ikke umuligt at ramme den originale farve.
Så du sklipper nok ikke for at reparere på alle fuger,hvis det skal være pænt.

I princippet kan man også male på fugerne, for at give dem samme farve.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-04-10 23:10

Min oplevelse med Silvan er at dér får man ikke megen hjælp. Kontakt derimod en lille farvehandel med uddannede farvehandlere. Så får du som regel god vejledning. Jeg selv opsøger altid en farvehandel på Roskildevejen i Glostrup, for der ved de ALT (okay "næsten" da - he he)