/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Registreringsafgift på ny varebil
Fra : michaeljm
Vist : 1082 gange
100 point
Dato : 08-04-10 22:30

Hej,

Jeg er meget i tvivl omkring hvordan de 50% registreringsafgift for varebiler beregnes. bruges til både privat og erhvers kørsel.
Jeg skal til at sætte en ny bil på guleplader som ikke findes på guleplader... ihvertfald ikke til salg. Jeg har bilens nypris incl moms uden registreringsafgift. Hvordan udregner jeg de 50% - og af hvad?

Jeg ved der findes fradrag mht. airbag, selearlarm osv. hvordan skal dette indregnes?

Somsagt det er en ny bil - 0 km på tælleren, pris uden afgift: kr. 268.193 incl dansk moms.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-10 23:00
Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-10 23:02
Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-10 23:04

Citat
Satserne for nye varebiler kan skifte hver måned og afhænger bl.a. af prisudviklingen på biler i forhold til den generelle prisudvikling.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=63&vId=0

Kommentar
Fra : michaeljm

Dato : 08-04-10 23:04

hmm det besvare ikke mit spørgsmål. Skat skriver også bare 50% men 50% af hvad? Er det 50% af de kr. 268.193?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-04-10 02:59

En forhamdler har en pris på en bil uden afgifter. Hvis prisen er 50.000 kr. beregnes excl. moms beregnes afgifyen af de 50.000 kr. Er det en personbil er afgiften 180% som kommer oveni de 50.000 kr og så moms af det hele. På andre biler er der lavere afgifter.

hawaii7

Kommentar
Fra : michaeljm

Dato : 10-04-10 13:04

Hawaii7, så hvis jeg har forstået det korrekt ser min beregning således ud:

Bil indkøbspris ex moms: 214.555
50% afgift af ovenstående: 107.278
Ialt: 321.833 + moms

Er lidt i tvivl omkring moms på selve afgiften eller om der kun er moms på bil indkøbsprisen? Bilen skal bruges til både privat og erhverv så kan desværre ikke trække momsen fra.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-04-10 20:38

Der er moms på det hele.
Om man siger der er afgift på pris med moms ,eller der er moms på pris med afgift giver samme resultat..

Faktorernes orden er som bekendt ligegyldig.

Kommentar
Fra : michaeljm

Dato : 15-04-10 22:46

Er der også dansk moms på hvis den bil som bliver importeret ikke er ny, men 1 år gammel? Kan man ikke slippe med tysk moms?