/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
80 km/t styrt med pilot hjelm
Fra : scootergrisen
Vist : 894 gange
48 point
Dato : 08-04-10 18:32

Ham her kørte 80 km/t bag en bil.
Han kigger til siden da han vil skifte bane også stopper bilen foran og han har en pilothjelm på som ikke beskytter ansigtet foran til så han smasker lige hovedet ned i instrumpanelet.

http://www.youtube.com/watch?v=a0hdOyT5PIg

Det er da værd at overveje at bruge at bruge full face hjelme istedet for pilot hjelme.
Det er jo ihvertfald forsent når først man er styrtet.

Ja det er jo ikke et spørgsmål men så kan jeg finde på et.

Hvilken hjelm type bruge du ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 58 point
Dato : 08-04-10 18:36

For en del år siden ,kom min datter ud for et færdelsesuheld på knallert

Gud ske tak og lov, havde hun en full face hjelm på, og iflg lægerne på hospitalet havde den reddet hendes liv--- hun fløj hen over køleren på en bil, og landede på hovdet

Hun har gemt hjelmen, som evigt minde...........man kan ikke se nogen som helst skader uden på hjelmen, men indeni er den helt smadret

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 19:21

Med de skader OMKRING øjnene, og så er selve øjnene uden en eneste blodsprængning???????
Tror ikke på den...SORRY

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-04-10 19:25

Han har vel ikke holdt afstand.....

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 19:45

80km/t i røven af en bil = uden en eneste skramme på forskærmen

Som ung, kørte jeg frontalt sammen med en bil, med 35km/t
og min forgaffel sad altså nede under motoren?
Uden hjælm.

Så den må du længere ud på BØH_landet med.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 19:51

Citat
Han har vel ikke holdt afstand.....

Helt sikkert ikke, han var bare ude og se/ notere/ samle nummerplader.

Jeg kan dog se det ´sjove ´i det,
en knallerist, der burde være på cykelbanen, men tror han er voksen nok
til kørebanen, og har fandens travl med at vinke til andre,
DRØNER DIREKTE IND I EN HOLDENDE BIL.

Jeg kom gående, og så det,
JEG KAN GODT LOVE DIG FOR AT HAN meget VAR FLOV.
han havde hele gaden for sig_____
men vælger altså anhænger trækket på den eneste bil på vejen.

Men sådan er det når man tror man ´kan´.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-10 20:10

>>>Hvilken hjelm type bruge du ? <<<
Tja - i min tid var det smart med en tophue på scooter.

Jeg havde dog en styrthjælm, som heldigvis var på plads, da jeg lavde forlæns rullefald hen over en folkevogn med ca. 80 Km/h

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 20:16

Citat
Jeg havde dog en styrthjælm, som heldigvis var på plads, da jeg lavde forlæns rullefald hen over en folkevogn med ca. 80 Km/h

Går ud fra du taler om en HERBIE, de er sgu så bløde i fronten, at det
næsten virker som en dobbelt beskyttelse, for dem der tager turen ind i bilen.

I gamle dage var det ikke sejt at køre med potte på hovedet,
og brugte det først, da det blev lovbefalet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-10 20:26

Det var ind i hans højre side......han overholdte ikke sin alm. vigepligt i det villavejskryds.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 21:38

Citat
Det var ind i hans højre side......han overholdte ikke sin alm. vigepligt i det villavejskryds.

F_Ukkkkkkk
Kørte du også rundt med en SMØG
sidder tanken ikke der på en Tyske......
eller er det visker_vandet, som man justerede til at sprøjte (damer med)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 21:40

Citat
som man justerede til at sprøjte (damer med)

Pumpet op med en cykel-pumpe__Tysk når det skal virke

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-04-10 22:34

Man kan se skaden på højre side af scooteren og han var jo ved at skifte vejbane så han har nok lige ramt bil i hjørnet og hvis der ikke er skader på forskærmen så det måske fordi det var en høj bil, en pickup måske eller også var han allerede ved at vælte inden han ramte bilen.

Citat
en knallerist, der burde være på cykelbanen

Nu er videoen jo ikke fra danmark så han kørte formodentligt 80 km/t ude på vejen helt lovligt.

Citat
Det var ind i hans højre side......han overholdte ikke sin alm. vigepligt i det villavejskryds.

Må man gerne køre 80 på en villa vej eyvind ?

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-04-10 18:34

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-10 18:43

Der var ingen hastighedsbegrænsning dengang - kun der hvor skiltene stod.
Eks. I husum var der 60km. ophørsskilt og demed fri hastighed inde i Kbh.
Vi måtte heller ikke køre på et hjul ned af vesterbrugade, men det gik meget godt.
Zuuuuum.