/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af hegn
Fra : bublebee
Vist : 1458 gange
100 point
Dato : 08-04-10 16:24

Vi skal male noget hegn.
Det der lidt billige tryk impr. man kan købe i byggemarkeder.
Men i dem er der jo nogle stifter, disse er rustne.
Hvad skal jeg putte på der først for de ikke slår igennem den hvide maling.
Har snakket med stark de siger en ting
og et andet byggemarked siger noget andet`?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-10 16:35

to komponent maling, er det du kommer længst med... men lige meget hvad du maler med, så vil rusten slå igennem ret hurtigt

Det bedste var om du kunne sandblæse stifterne, men det er jo ikke sådan lige til

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 08-04-10 16:57

Væk med de stifter.
Hvem fanden sætter dog stifter i en hegn der kan ruste?
det skal være galvaniseret stifter eller måske kobberstifter.
Du kan male nok så mange gange, rudten kommer igen.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-04-10 17:14

kan ikke tage de stifter ud. Som sagt er det noget af det lidt billigere hegn. Det er skudt sammen med sådan nogle små stifter og de er nu rustne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-10 17:17

Bublebee... mal hegnet rustfarvet........rusten vil stadig slå igennem, men ikke ses helt så tydeligt

Det var ment som en joke.... du kan ikke få det pænt, med mindre du får stifterne sandblæst...så enten må du leve med det, eller skifte hegnet ud

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-04-10 17:41

Bank dem længere i og giv dem en gang kit.......eller vent til lortet ruster væk og skru så nogle ordentlige skruer i.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 08-04-10 20:45

Det ka ikke betale sig at male det... for nu når de er rustet lidt mere så falder hegnet fra hinanden.... Så vent lidt og så køb noget lidt dyre næste gang og mal det med det samme...

Accepteret svar
Fra : klemme2006

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-10 21:12

For et år siden malede jeg vinduer, og hængslerne var møgrustne og dumme i faconen. Så jeg gav dem hvid hammerite uden på rust og det hele og malede bagefter oven på med almindelig hvid oliealkyd. Det holder endnu skønt jeg bor lige ned til det salte vand. Kan være du er ligeså heldig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-04-10 23:04

Vores sorte træbeskyttelse slog igennem, men jeg sleb ned og malede med hvid oliemaling. Det er hvidt endnu efter 4 år.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 09-05-10 21:25

Tak for svaret klemme2006.