/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pc skift gamle data hvad med dem ...
Fra : dhmoelsted
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 08-04-10 15:27

vi har købt nye pc med windows 7.. de gamle var xp.. hva gør man med netbank.. kan man bruge gamle mail på den nye .. findes der en " køreplan " for et sådan skift , man kan vel ikke umiddelbart lægge sine gamle programmer ind ..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-10 17:10

Det vigtigste er vel netbanken. Her er der lidt forskel på måden, alt efter hvilken bank du har.
Generelt skal du lave et sikkerhedskopi af din webbankfil, og installere den på den nye PC.
Du skal dog åbne filen, på en sådan måde, at den kan bruges på mere end én PC. Det er en sikkerhed som ligger i filen, så den ikke bare lige kan bruges på andre maskiner.
Når du har kontakt til banken, kan du igen fastlåse filen til den maskine den ligger på.

Ellers kan du ikke altid lige lægge andre programmer over på den nye, da ikke alle kan køre win 7 med sikkerhed. Det er også lige et spørgsmål om, at du får alle de nødvendige hjælpefiler med over.

Datafiler kan i en vis udstrækning kopieres, andre skal exporteres.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-04-10 17:29

Programmer skal installeres.

Filer med billeder, dokumenter, musik o.l. kan overføres med flere typer media, f.eks USB-stick.
Eller også overfører Du det bare via stifinder fra den backup Du jo altid har klar........

Der er noget med at Outlook eller Outlook Express adressekartoteket er svært at overføre til Windows Mail som jo er i Windows 7

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 08-04-10 17:52

kan de gamle mailadresser bare bruges i den nye maskine

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-04-10 17:58

Selvfølgelig, vanskelighederne opstår når man vil overføre kartotek + mails, nogle har jo mange liggende.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-10 22:36

på den nye computer trykker du på start og skriver: windows easy transfer

det kan overføre alle dine billeder, dokumenter, opsætninger, mails osv.
det har flere metoder at gøre det på, hvis du har et usb stick eller en usb hdd så brug den metode
den kan også klares via et specielt usbkabel direkte mellem maskinerne (hurtigste metode men kræver investering i et usb linkkabel)
der er også mulighed for at flytte via netværket
programmet installeres på din usb hdd og køres derefter på den gamle computer som så tager den en kopi af alle dine ting.
derefter sættes disken til den nye computer og tingene bliver flyttet på plads. nemt og smertefrit (men ofte dog en langsommelig procedure)

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 12-04-10 23:35

Tak for svaret EXTERMINATOR.
lyder godt