/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm problem
Fra : swarn
Vist : 486 gange
200 point
Dato : 30-04-03 17:26

God dag

Jeg har en IBM skærm 17" som er ca.2 år gammel, som jeg har nogle problemer med,den er meget nervøs i venstre side, der hopper den ind og ud,ikke ret meget,og ikke hele tiden, men en gang i mellem,så var det jeg tænkte på om det kan værer "skærmkort/grafikkort" (er det ikke det samme) eller er der noget andet jeg skal prøve at hente ude på nettet der kan hjælpe mig.

Mit system:WIN.ME

Måske er der en der vil fortælle hvad der er galt,og hjælpe mig med mit problem så vil jeg blive
og hvor man kan hente det der skal bruges til dette.

MVH.
swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 17:30

hej !
er der en højtaler eller noget med marinet i nærheden
eller indstallere driver til bundkortet (cd der fuldte med bundkortet er de på)
er mine bud
ps hvilket grafikkort/skærmkort har du (se evt i enehåndtering efter der ....)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 17:30

hej !
er der en højtaler eller noget med marinet i nærheden
eller indstallere driver til bundkortet (cd der fuldte med bundkortet er de på)
er mine bud
ps hvilket grafikkort/skærmkort har du (se evt i enehåndtering efter der ....)

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 30-04-03 17:35

Pas lige på hvad du har stående i nærheden af skærmen elektriske apperater højtalere etc.
"skærmkort/grafikkort" er det samme
Det er med sikkerhed ikke dit operativsystem
En meget lille sansynlighed for at det er dit skærmkort, og en større for at det er din monitor, men er du sikker på at du ikke overfordre dien skærm.
Hvis du kan så angiv lige skærmmodel nummer og skærmkort
?
Mvh OW Allerød

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 17:47

mobil telefon påvirker skærmen meget når der ringes til/fra

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-04-03 17:58

Til xou/oldwiking

Der har altid været højtaler på hver side af skærmen,de står på mit bord,sådan har det altid været,vi har også en Packard Bell her i huset,og der sidder højtalere på hver side af skærmen/hænger.

Skærm:IBM 6E27
Skærmkort:RAGE PRO TURBO AGP 2X

Det er hvad jeg er kommet frem til i "enehåndtering"

Nu er jeg ikke så skrap til det her så i må bærer over med mig
Jeg er en rigtig til dette.

Mvh swarn

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 18:09

start-kontrol panel-system-(hardware)-enehåndtering
se under skærmkort klik og find dit grafikkort

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 02-05-03 17:48

Hej igen:
Dette er det jeg kan oplyse, som jeg mener i spørger om,det står i systen/ enehåndtering.

Både for skærm og skærmkort står der:
Status for enheden:
Denne enhed virker korrekt

Skærm:IBM 6E27
Skærmkort:RAGE PRO TURBO AGP 2X

er det ikke det i mener???

Mvh. swarn

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-05-03 10:09

Når du siher at din skærm hopper horsontalt i den venstre side, er det så hele billedet der flytter sig er er dit blot venstre side der så at sige krøller liidt ?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-05-03 13:49

Til oldwiking

Den hopper/rykker kun i venstre side,den står og rykker ind???

Mvh.swarn

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 200 point
Dato : 04-05-03 08:54

Så er det et teknisk problem som egentligt ikke har noget at gøre med computeren men er en defekt enten i skærmen
eller en nærtliggende elektro- eller perma-magnetisk indflydelse hvor jeg dog gætter på at skærmen har et problem.
Eventuelt kan det være en af justeringsmagneterne omkring billedrørets afbøjningsspole som er løs.
MVH OW

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 25-05-03 12:24

Tak for svaret oldwiking.

Jeg må vel heller se at få lukket dette spg.Det endte op med at jeg trak lod og det blev altså "oldwiking" der vandt så, jeg håber ikke xou bliver

Lidt om hvad der så skete.

Jeg har haft en til at se på min skærm,og fik den undersøgt,og han fandt frem til at der var noget galt med strømforsyningen, der var ved at værer lidt træt, og det kan ikke betale sig at få det lavet,så jeg har været ude og købe en ny 15" flad skærm til 3000.00 Kr. Fujitsu/Siemens med højtaler,men jeg satte de gamle højtaler til igen, for dem der var på den nye skærm, de lyder som i en blikdåse,men ellers er jeg godt tilfreds, selv om man skal vende sig til en flad skærm.

Så nu er der glæde igen i det lille hjem.
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 25-05-03 16:21

Det var dejligt at høre,
Nu er en Fladskærm altså ikke modtagelig for små mængder af magnetisk påvirkning og til lykke med den.
Hørte om en mand der havde svære motoriske forstyrrelser som han gik til behandling for, et halvt år senere spurgte en ven, til ham, hvordan det gik.
Jo ganske godt nu, han havde fået en masse jernmixtur og andet jern holdigt medicin, og bortset fra nogle bivirkninger så var alt nu ok.
Bivirkninger ? Jow sålænge jeg nøjes med at stå med næsen i retningen NORD så har jeg ingen problemer.
OW HTTP://www.oldwiking.dk