/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kvalitet på drivhus
Fra : snusi
Vist : 1810 gange
200 point
Dato : 07-04-10 19:25

Jeg skal ud at købe drivhus for første gang i mit liv Nu ser jeg de har et i jemogfix som er 9.9 m2
til 2995 kr. og hos Bygma har de et på 5 m2 til 2495 kr. Er det bedre kvalitet når man køber hos Bygma end hos jemogfix?

snusi

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 07-04-10 19:30

Hej.
Kan fortælle dig at vores er købt i jemogfix for 3 år siden.
Det er et ganske udemærket drivhus og billigt.
Køb du det bare.
Kan godt anbefale det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 19:35

Jem og fix og Bygma er firmaer, hvor du køber drivhus, men det du skal koncentrere dig om er om dem som producerer drivhuse, laver noget ordentligt.

Du kan bedre sammenligne priser, når du kender producenten af drivhuset.

Og der er stor konkurrence, så det kan godt betale sig.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 19:47

Her er lidt mere materiale du kan bedømme ud fra:

http://www.havenyt.dk/forum/drivhuset/7248.html

ovenstående er omkring det i Jem og fix, som er et Juliana drivhus

og her er firmaet som laver det fra Bygma

http://www.vitavia.dk/

det er sgu´svært at se på billeder. Det ser OK ud begge dele. Du får dog meget mere drivhus i de flere kvadratmeter, vil jeg sige. Jeg har selv et på 5, 5 kvadratmeter og det er måske ok i forhold til det jeg skal dyrke, men jeg kunne godt af og til bruge lidt mere plads at bevæge mig rundt på.
Men det passede lige i målene til der hvor det kunne stå harmonisk i haven- derfor valgte jeg det.
I en anden have kunne jeg godt have tænkt mig et lidt større.

Håber det giver dig lidt mere til dit valg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 19:53

ups glemte lige at i mit drivhus på de 5 kvadratmeter er der plads til 3 selvvandingskasser ( jeg har fliser i bunden) og et lille plante bord, samt en stol til afslapning.

og ikke mere. Det giver en god mellemgang og man kan nå det man skal nå.

Jeg plejer at have 2 agurkeplanter i den ene, 3 tomat i den anden,og 1 tomat (speciel sort) - 1 chili eller 1 rød peber i den sidste.

Derudover 2 krukker på plantebordet med vandmelon

Dette er bare for at du kan se omfanget i forhold til dit behov.
Men som sagt det er et single drivhus- der er så kun plads til een stol

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 07-04-10 19:56

Tak for svaret piaskov.

Jeg har allerede bestilt det Jeg er jo som sagt nybegynder så stiller heller ikke så store krav, måske til det næste drivhus

Tak for alle svar

snusi