/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hardware firewall??
Fra : Try_to_help
Vist : 337 gange
70 point
Dato : 30-04-03 17:00

Hej jeg har gået og overvejet at købe en hardware firewall, som skal kunne bruges som dhcp og andet godt...

jeg ville høre om der er nogen der kunnne hjælpe med et valg??
Jeg køre med kabelinternet sb4100 surfmodem....
så hvordan skal det eventuelt sættes op med hensyn til brugernavn osv...??

Mvh Stefan

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-04-03 22:27

Hej Stefan;

Det afhænger helt af, hvad du ellers kræver af en FireWall.

Lang de fleste ( i praksis alle) HW Firewall indeholder en router, som giver dig bl.a. DHCP.
Har du et lille privat net, hvor du ikke har en egentlig server stående, hvor der kører en hjemmeside, etc. så kan du nemt klare dig med f.eks. en D-Link 604 router m. indbygget NAT ( Network Address Translation ).
Vil du have endnu mere beskyttelse; f.eks. i forbindelse med egen hjemmesideserver eller FTP server; så skal du have en rigtig HW Firewall.

"Top of the pop" er egentlig Check-Point produkter. De har lanceret en Safe@Home serie, som starter ved ca. US$ 400.
Ikke at du behøver at hjemtage det fra USA, da der også er danske forhandlere af dette. Ek - efter min mening - god detalje er, at de kan køre med SW VPN, så du fra en tilfældig PC kan få adgang til din hjemme PC bare den er tændt.

Lidt højere oppe i pris finder du Symantec Appliance 100. Den koster 3.995,- men er incl. 5 bruger NAV - endda som en Corporate Edition, der kør af den kan køre på en rigtig server - og selv sørge for at holde PCer der tilsluttes opdateret.

I den meget prisbillige ende er der ZyXel produkter. Disse er også ganske udemærket; men generelt er ZyXel kvalitet lidt svingende pt. - og de har haft en del problemer med servicering. Dvs. er der fejl på boksen kan det tage endda meget lang tid før den kommer retur. Surt, hvis uheldet er ude!

Skriv endelig lidt mere om, hvad du skal have "beskyttet" - så finder vi nok den rigtige løsning.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 03-05-03 15:17

Jeg skal have beskyttet mig mod hackere og så vil jeg gerne vide noget om hvordan får jeg blokket kazaa??

jeg har blokket port 1214 men har opdaget at den bruger port 80 som alternativ....hvilket er en ren provokation mod mig da man så ikke kan komme på internet med browser!!!!

Mvh Stefan

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 11:12

Hej Try_to_help

Port 80, bliver i kazza kun brugt til at hente reklamer med + spyware og andet skidt
Det nemmeste og allerbedste er faktisk at hente den spywarefri version kazzae light her. den har mange mange andre fordele men dem kan du læse om:

http://www.k-lite.tk/

Derudover kan du som smittty, skriver benytte en router. På min linksys router har man mulighed for at sætte regler op for de enkelte applikationer. F.eks. at kazzae må benytte port 1433, 1244. På denne måde bliver port 80 spæret

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 23-06-03 17:04

Jeg kan ikke sætte regler op med den router jeg har købt...

Jeg fandt en billig en...og den købte jeg så....jeg kan godt blokere porte, men ikke for applikationer!!