/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gamle olietønder
Fra : billebie
Vist : 2867 gange
100 point
Dato : 06-04-10 20:16

Hej.

Jeg har købt et ældre nedlagt landbrug, hvor alverdens gamle olietønder fulgte med. Nogle er ½ fulde med væske som jeg ikke aner hvad er, men andre er tomme osv.
Hvor kan jeg aflevere dem?
Tager de imod dem på genbrugsstationen?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 20:27

Ring til kommunen og spørg, Teknisk forvaltning. De kan i hvert tilfælde fortælle om der har været tilladelse til opbevaring af olieprodukter.

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 06-04-10 20:28

Ok.
Og hvad hvis der ikke har været godkendelse til det?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-04-10 20:29

Hvis det er almindelig affald som man kan forventes fra en almindelig husholdning, så tager de imod dem gratis på genbrugspladsen.

Men er der tale om store mængder affald, risikerer du at komme til at betale for at komme af med det. Men tal med din kommune om det.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-04-10 20:30

Hvis der er tale om meget store mængder farligt affald, som måske er opbevaret ulovligt, synes jeg du skal kontakte sælgeren af ejendommen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-04-10 20:37

Da jeg købte sommerhus, havde den gamle (86) ejer et hav af maling, opløsningsmidler, olie osv., som han havde efterladt (aftalt). Da jeg kørte den første trailerfuld på genbrugsstationen, flippede de helt ud, talte om kommunekemi og mange penge, men jeg fik alligevel afleveret første læs med min historie. Resten afleverede jeg i små portioner, ingen problemer.

Så du sparer sikkert en masse penge, ved at smide en tønde ud af gangen, måske på forskellige genbrugsstationer i nabolaget, så du ikke bliver genkendt

Husk den gode historie!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-04-10 21:53

du kan aflevere det på kommunens miljøstation. den ligger som regel i forbindelse med genbrugspladsen

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 06-04-10 21:55

Ok. Jeg har kigget på kommunens hjemmeside og de oplyser at man kan aflevere 200 kg olieaffald pr. år. Så må jeg dele det over et par gange...

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-04-10 23:49

Ældre landbrug, huh....
Nogle af tønderne indeholder sikkert visse sprøjtegifte som har været totaltforbudt i mange år.

Undgå at sprede eller bruge jorden derfra hvor der har stået flere tønder, hvis den gamle bonde bare har ladet lortet stå har han sikkert også ignoreret udsivning som mange andre gjorde for 50 år siden.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 00:04

De tønder der buldrer bedst er tomme!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-04-10 00:26

Jeg ville aflevere det lidt af gangen.
Jeg syntes selv det var en værre losseplads omme bagved da jeg overtog min lille land ejendom, men dog ikke noget med gift, kemikalier eller olie
Hvis du har en god nabo der er landmand, er der måske en mulighed for at han har en anvendelse for noget af det. Det koster jo ikke noget at spørge

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-04-10 09:03

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 4
- Besvarede 1
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 8

Nu kommer det spændende, om du kan bruge nogle af de gode svar du har fået?
vvdriver

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 18:42

Det nemmeste er bare at grave dem ned...

Kommentar
Fra : black_silver

Dato : 28-04-10 02:17

Vores skrot/jern handler har mange tønder liggende. Mon ikke der er lidt penge i det, de er vel lavet af noget jern af en slags?

Bare en tanke

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-04-10 09:53

Så skal de jo være tomme.