/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
sikring af router
Fra : Asus1Kan
Vist : 777 gange
500 point
Dato : 06-04-10 20:14

Hej. Jeg har på TDC`s hjemmeside læst, at min trådløse forbindelse kan knakkes på 30 sek. routeren er en DI-524UP, jeg har wep med kode. Jeg har fået at vide at min nuværende router ikke kan bruges, hvis jeg skifter til en højere sikkerhed feks. WPA2, og at en ny router måske ikke kan håndtere en for gammel pc, men hvad er gammel, hvordan finder jeg ud af om mine pcer kan få WPA2, den ene er lidt over et år, med Vista, den anden knap 4 år med XP. ER der nogen steder på pcerne hvor jeg kan se om de kan bruge WPA2.

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 06-04-10 20:18

Hej.

Jeg kender ikke til en oversigt, men hvis computerne ikke er ældre en det du skriver, kan jeg ikke se at det skulle være et problem med WPA2.
Kører selv med det nu, på min pc med XP fra 2005

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-04-10 20:34

Hvad har dette med gruppen "Investering" at gøre. Du har større sandsynlighed for kvalificeret hjælp, hvis du spørger i den relavante gruppe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-10 20:43

Din router kan sagtens håndtere WPA jeg har en magen til og mit netværk er krypteret med WPA2, routeren kan sikres yderligere ved at du ændrer brugernavn og adgangs kode til routerens opsætning, desudeb kan du aktivere MAC filter som betyder at kun computere med godkendt MAC adresse kan bruge routeren.
Det er netkortet på ældre computere som måske kan få problemer hvis du ændrer krypteringen, du er nødt til at bruge WEB hvis bare en af computerene ikke kan håndtere WPA

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-10 20:51

Citat
den ene er lidt over et år, med Vista, den anden knap 4 år med XP
det kan kun blive et gæt, men jeg tror ikke du får problemer med WPA2 på dine computere.
Et tip: Lad Windows XP computeren oprette det trådløse net og vælg WPA som kryptering, fuldfør guiden og overfør netværks opsætningen til en usb hukommelses stik, tag usb dimsen og sæt den i usb stikket på routeren, vent 30 sekunder og tag den ud igen, vupti dit netværk er WPA krypteret med en kode (netværks nøgle) så langt som et ondt år, kør opsætningen fra usb dimsen på Vista computeren og den får netværks nøglen ind også
Du skriver ikke om du bruger det trådløse net hvis ikke så kan du slå den trådløse radio fra og behøver ikke bekymre dig om WEB eller WPA

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-10 20:52

Husk at skrive nøglen ned og gem den et sikkert sted hvis nu der går uorden i netværket på en af computererne

Kommentar
Fra : Asus1Kan

Dato : 06-04-10 22:06

hej igen , og undskyld jeg er havnet på en forkert side, så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde mit eget spørgsmål,jeg troede jeg havde spurgt under netværk. Jeg bruger det trådløse netværk, skal det så deaktiveres, før jeg kan oprette WPA2. har jeg forstået det rigtigt,Ovn, at jeg godt kan bruge min nuværende router, DI-524, hos TDC sagde de til mig i telefonen at jeg skulle ha, en anden, men det er måske fordi de gerne vil sælge mig en ny.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-10 22:10

Du kan godt bruge din nuværende router, jeg har selv en magen til og har WPA2 kryptering, lad være at acceptere et svar før du er sikker på at du har sikret dig godt nok
Læs forslaget om at lade Windows sætte netværket op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 22:33

Og så lige en ting...........du skal helst indstille din router med kabelforbindelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-10 22:36

Citat
.du skal helst indstille din router med kabelforbindelse.
korrekt hvis den sættes op manuelt, den kan sættes op med en usb hukommlese stik og så er uden betydning om det er med kabel eller trådløst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 22:38

Ja vel er det korrekt..............................som det står i DLinks egen manual.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-10 22:45

Hvem læser manualer ikke jeg (medmindre alt andet svigter)